return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 
God Jul! (pg. 5)
View this Thread in Original format
NordLight
God jul & gott nytt år...

/NL
Hybrid
god jul !! :)
Vizay
ja då sitter man här på julaftonsmorgon å snön den yr som bara den

undrar om tomten hittar fram? :)


jaja, god jul på er alla, hoppas ni får en utomordentligt trevlig å mysig julafton! :D
Kongo_kim
ascchh ställde klockan på 9:15 (det är jul FFS upp tidigt) och vakna 12:00 :mad:

God Jul allihopa ha en trevlig dag kör försiktigt om ni ska och var inte bortskämda med presenterna ni får.

God Jul önskar Dennis aka Kongo_kim till alla kära SWEtas :)
Nyx
GOD JUL!


( nu ska jag fixa de sista julklapparna :rolleyes: )
ScuL
quote:
Originally posted by Kongo_kim
ascchh ställde klockan på 9:15 (det är jul FFS upp tidigt) och vakna 12:00 :mad:


du med? haha .. jag också faktiskt.. och precis samma tider.
nu är det inte så allvarligt eftersom jag ringde till mitt jobb och de sa att det var inte nödvändigt för mig att komma och jobba idag. (det gjorde jag 9:20 och efterdet somnade jag tills kl 12 :eek: )

men så dåligt är det inte för att vi firar ingenting i holland i dag.
jul börjar imorgon, den 25. december och alla får sina julklapp då. (om de gör det, bara 30% av befolkingen ger julklappar här).
det är så för att vi har en annan stor nationalhelg den 5. december där alla barn får presenter. det heter sankt niklas men är inte detsamma som tomten. det är en liten lång historien så jag ska inte berätta onödigt mycket om det :D
Vizay
St. Niklas är faktiskt ursprunget till tomten och varför man ger presenter på julafton också, iaf som jag hört det :)

här hemma firar vi till tusen, massvis med julmat, massvis med folk från släkten som kommer på jul-lunch osv :)

grymt trevligt :)

men nu e dom här om ca. 5 minuter så nu bör jag röra mig :)


återigen


GOD JUL alla härliga SweTas :D
ScuL
quote:
Originally posted by Vizay
St. Niklas är faktiskt ursprunget till tomten och varför man ger presenter på julafton också, iaf som jag hört det :)


förmodligen ja.. jag tror att Holländare firade St. Niklas redan i 1500/1600-talet medan Jul är infört nånstans i 1800/1900-talet. :)
St. Niklas är en präst från Istanbul, Turkiet som delade ut presenter till alla fattiga barn i staden. I Holländska traditionen kommer han från Madrid istället (som är faktiskt inte korrekt men ja..)
Kongo_kim
quote:
Originally posted by ScuL
du med? haha .. jag också faktiskt.. och precis samma tider.
nu är det inte så allvarligt eftersom jag ringde till mitt jobb och de sa att det var inte nödvändigt för mig att komma och jobba idag. (det gjorde jag 9:20 och efterdet somnade jag tills kl 12 :eek: )



Och vad är oddsen på det :eek:
dj_hysterix
yo..va fick ni i julklapp ?

själv fick man en varm o skön halsduk, en svart jacka, Nikegympabrallor, och en tröja :gsmile:

Kongo_kim
Jag fick schystt deo, tröja + t-shirts , DIF keps, boxershorts.
väntar på pengaran min morsa skyldig mig så är jag nöjd.
dbl
pengar... lite mer pengar... en snygg lampa i form av en spiral..
och en hoppfällbar hårtork... undrar vad jag ska med den till egentligen.. men ändå.. kanske får användning för den nån gång... hehehehe

men väntar på mer julklappar
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 
Privacy Statement