return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 
Trance Reviews - Januari 2004 (pg. 2)
View this Thread in Original format
CygnusX
Vascotia - Calibro
Uplifting trance in de (vroegere) stijl van Airbase. Catchy melodie. Vascotia is een nieuw project dat bestaat uit 2 Noorse kerels : Lavizh & Frode. In deze thread zeggen ze dat de versie die op internet staat nog foutjes bevat en dus niet de definitieve versie is. Er is ook een heerlijke zweverige Sonicvibe Remix, die regelmatig door DJ Precision gedraaid wordt.
8/10

Super8 - Alba/Dawn
Alle 2 pareltjes. Alba is m'n favoriet van de 2, door die fantastische breakdown. Beiden zijn ze gedraaid door Above & Beyond tijdens hun ASOT XXL.
Alba : 8/10
Dawn : 7.5/10

Matt Darey - Nocturnal Delight
Goeie, energieke uplifting trance zoals je verwacht van Matt Darey. Een beetje te vergelijken met Electro Buzz, en bijna zo goed als dat nummer.
7.5/10

8 Wonders - Rainy Days
De vrij lange breakdown met de regengeluidjes op de achtergrond geeft me kippenvel. Goed nummer, zou perfect passen in ASOT.
7.5/10
CygnusX
Sonicvibe & Mike Shiver - Lunation
Goeie opvolger voor Feelings. Ik verkies de Masters & Nickson Remix boven de Original Mix.
8/10

Filo & Peri Present Empire State - Niagara [Filo & Peri Bangin' Mix]
Filo & Peri zijn echt sterk bezig de laatste tijd. Ook dit is een sterk nummer, maar Spectrum, I95 en Under The Sun vind ik beter.
8/10

Angels Meets Wippenberg - Angels Theme (G-Aria)
De meesten zullen dit als "cheese" bestempelen, maar ik vind het wel iets hebben. Het is een trance-versie van Bach's Air.
7.5/10
Gladius
goed bezig cygnus =).
kvin alleen geen kl*te op die hubs
tor8024
zal ik maar weer de nieuwe Bonzai nummers bespreken.. :p

Distantly Viewed - Xenoinducted / Navigation Season

nog een nieuwe alias van Workafiction aka Unit Response.
Bonzai heeft het vaak over dit "nieuwe russische talent", en ze hebben gelijk ook!
deze twee nummers passen ook perfect in hun nieuwe stijl, de darkere en meer progressive zijde van trance.
beide nummers zijn heerlijk om te chillen, dromerige strings boven diepe basslijnen en spacey effecten..
Navigation Season is iets melodieuzer, maar met meer op tribal gerichte bass- en percussiepatronen tegelijkertijd ook wat energetischer, maar niet om wild van te worden op de dansvloer.. :) zoals ik al zei, om bij weg te dromen.
Xenoinducted bevat een erg lekkere "growling" bassline zoals ze dat heten. twee heerlijke breakdowns, vooral de tweede. erg hypnotisch nummer, om met de ogen dicht te beluisteren..

Xenoinducted 8.5/10
Navigation Season 8.5/10

Subsphere – Infinite / Sweet Fragrance

na een aantal heerlijke remixen krijgen we twee solo nummers van Subsphere.
de producer zei ooit dat Alone in the Dark zijn favoriete plaat aller tijden was, en dat kun je ook merken bij deze release; beide nummers hebben dat Airwave gevoel van een paar jaar terug.
Infinite moet het hebben van een stevige groove en donkere choir samples die het nummer erg "haunting" maken. nog maar eens zo’n nummer bij Bonzai dat je meeneemt naar de diepste dieptes, echt schitterend!
Sweet Frangrance is gelijkaardig, met een heerlijke melodie.
vergeet Above & Beyond en al die toestanden, dit is echte trance!

Infinite 8.5/10
Sweet Fragrance 8.5/10
dj Zevan
de subsphere liekes zijn van serieus goede kwaliteit
laat ze zo maar komen
zowat t betere werk vh moment
tot ik

Flash Brothers - Release Time (Greg Benz & M.D.'s 5 A.M. Remix) tegenkwam
jawadde :eyes:

Na n paar zwakkere nummers van Flash Brohers zijn ze er nu volledig terug
na n trage opbouw komen we in n eerste breakje, waarna het steeds melodischer wordt. De 2de break volgt snel en bouwt goed, n beetje in de stijl van markus schulz, met die strings, waarna het volledig losbarst.
Het is n vrij traag nummer, vrij relaxed, chilled,voor in de late uurtjes misschien niet echt dansvloermateriaal

9/10 aanrader
Meltos
Delerium - Truly [Nettwerk]

Eindelijk is hij op vinyl te verkrijgen, de langverwachte opvolger na "After All"... Armin heeft hem al verscheidene keren late voorbij kome tijdens e paar episodes van ASOT en telkens opnieuw was deze plaat weer genieten :D, vooral die "signum" remix is weer e meesterwerkje!!!
Ik zou zegge hou deze plaat in de gaten, ma ja wie ben'k he... :p

Rate: 9/10
Label: Nettwerk
Release Date: 21.01.04
Remixen: A1. Infusion Remix / B1. The Wise Buddah Remix / C1. Signum Remix / D1. Brother Brown Remix
Eagle`
staat al vreselijk lang op men verlanglijstje truly, super plaat super vocals, super signum mix, kortom VET :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 
Privacy Statement