|
Vilken speciell låt fick er att fastna för elektronisk musik? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Smekbar |
| hmm jag har nog aldrig lyssnat på nått annat än "elektronisk" musik. Började köpa cd-skivor o lyssna aktivit när jag var typ 11 o då var det ju typ eurodance o sånt som gällde... Sen blev det väl seriösare musik med åren. Vet att jag lyssnade på RMB och Dune i 7an... RMB - Spring är nog en av låtarna som fick mig fast ordentligt :) |
|
|
| beaversweed |
| jag skulle tro att det var chemical brothers - Music responce då den var riktigt ny som gjorde att jag vaknade till sen efter ett tag hörde jag astral projection live på P3,,och det var då jag riktigt fastnade för elektronisk musik.. |
|
|
| NooN |
| Antiloop - In My Mind / Sash! - Encore Une Fois |
|
|
| Versace |
| quote: | Originally posted by Treo
Elektronisk musik har jag lyssnat på nästan så länge jag kan minnas, allt från 90-tals dance till The Prodigy, Nordic Rave skivorna och Thunderdome skivorna från id-t om nån kommer ihåg dem. Av den moderna trancen så var det Delerium - Silence (tiesto rmx) som fångade mig och den är fortfarande min favvolåt. |
nordic rave!!!
starchild...du har nog spikat cd:n som startade allting för min del... |
|
|
| St_Andrew |
grymmt svårt att säga nån speciell låt, men pvd - for an angel kanske... :)
| quote: | Originally posted by Glorie
finns iofs en mkt bra tråd här i samma ämne, men ja tänkte mer en speciell låt?:cool: |
Finns en till här :D |
|
|
| Nyx |
Jag lyssnade på mycket eurodance i början av 90-talet. En av mina absoluta favoriter då var "Melodie MC - Dum da dum".
Jag kom ihåg att jag köpte en samlingsskiva bara för att jag ville ha den låten..sen kördes den på repeat ett bra tag! :) |
|
|
| Kongo_kim |
| Sash! - Encure une fois |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Finns en till här :D |
haha, fasen oxå! FYYYY på mig.. kom inte ihåg den tråden andrew, sorry! :p FAST min skiljer sig lite.. sådeså :)
Nyx, yeah! Dum da Dum var riktigt bra! När ja hörde den första gången tyckte jag typ att "detta är en av de bästa låtarna jag har hört" :) |
|
|
| Powell |
har inte hört den på typ 10 år eller nåt, men någoting med waterfall i namnet på låten. var på en absoulut dans skiva från 95-96
sen så lyssnade jag på herbie (tror det var så dom hette) när jag var typ 7-8 år, tror det var ltie mainstream "dans" inspererad musik... hehe. |
|
|
| BrainmaN |
| Samma som Aendy här Westbam - Celebration Generation fast jag satt mycket vid synth o plinkade men jag började söka efter musiken efter Celebration Generation på allvar |
|
|
| DJ_Laszlo |
| CJ Bolland - The Prophet |
|
|
| lonne |
Hmm, var nog prodigy-experiece skivan som fick mig att öppna ögonen.
Jag köpte även lite samlingskivor från fluid-records om någon kommer ihåg ? men till en början var det mest jungle d&b och senare euro. |
|
|
|
|