return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 5 
Vilken speciell låt fick er att fastna för elektronisk musik? (pg. 3)
View this Thread in Original format
mjz
vet inte riktigt, iaf inte nån speciell låt... brorsan spelade massa jungle och techno när jag var liten, men det var no den gigantiska dancevågen som kom som ledde in mig på det här spåret...

sen var det tiestos sparkles (magikal remake) som verkligen fick in mig på trance... :)
U121
Dune - Million Miles

:D den låten e fan fortfarande skön :D
quilly
Café del mar.. fick mig ganska fast, sen när jag senare hörde "Like This Like That" Mauro Picotto.. då var det kört.
Cloudburst
Första favvo låten i mitt liv var Lionel Ritchie - Say you, say when (Sen kväll med luuk låten) enligt morsan. Blev som förtollad.

Första elektroniska var nog kankse U96 - Das Boot...
RebeL9
jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av elektronisk musik. Minns när jag va pytteliten så älskade jag Vangelis och Jarres musik. Den allra första skivan jag köpte till min första stereo hette Synthesizer vol 1 och innehöll flera underbara låtar med Vangelis och Jarre. Älskar den skivan än idag :)
Sen i början på 90-talet var det ju givet att man haka på eurodancerenden. Dock fanns det vissa producenter som utmärkte sig speciellt. Dance 2 Trance och Jam & Spoon var några av dessa som jag i synnerhet gillade. Runt 93 köpte jag det mesta jag kunde hitta med dessa. Fast försts gången jag på allvar visste att det var TRANCE och bara trance jag älskade var när jag hörde Sunbeam - Outside World, Jones & Stephenson - The First Rebirth och Jens - Loops n Tings runt 94. Det var på en skiva en polare fått tag på i tyskland. Då vart ma helt såld :)
U121
quote:
Originally posted by RebeL9
jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av elektronisk musik. Minns när jag va pytteliten så älskade jag Vangelis och Jarres musik. Den allra första skivan jag köpte till min första stereo hette Synthesizer vol 1 och innehöll flera underbara låtar med Vangelis och Jarre. Älskar den skivan än idag :)
Sen i början på 90-talet var det ju givet att man haka på eurodancerenden. Dock fanns det vissa producenter som utmärkte sig speciellt. Dance 2 Trance och Jam & Spoon var några av dessa som jag i synnerhet gillade. Runt 93 köpte jag det mesta jag kunde hitta med dessa. Fast försts gången jag på allvar visste att det var TRANCE och bara trance jag älskade var när jag hörde Sunbeam - Outside World, Jones & Stephenson - The First Rebirth och Jens - Loops n Tings runt 94. Det var på en skiva en polare fått tag på i tyskland. Då vart ma helt såld :)


hmm, det råkar inte va den som innehåller lite andra låtar som infinity å Tubular Bells ?

i.s.f så har ja alla 4 ^_^

fick av farsan i födelsedagspresent för länge länge sedan i en galax långt långt borta.. de sitter dock likaväl tillsammans med mina andra skatter som t.ex Die Mensch Machine å andra goa plattor ^_^
CJ InterCity
tro det eller ej:

ATB - Let U Go :D
jofawe
jag lyssnade väldigt mycket på p3mix innan och därigenom blev det mer och mer inriktat mot trance, som tillexempel m3 - Bailamos, Balearic Bill - Destination Sunshine osv osv.

Innan dess var det lite smörigare som ATB och såna artister som fick in mig på den banan.
Men den första låt jag kan tänka mig är väldigt svårt att komma på :).

får ta å gå igenom en massa gamla låtar.
Tror det var innan Snap - Rythm is the dancer och den eran.

Men en sak som är säker, jag gillar fanemig fortfarande musik som får en att bli sådär lustig i själen ...
Musik ska röra en, inte störa en.
From the heart ...
MiB
satt o glodde på jean michel jarre - live in houston när man va yngre.. =) helt torsk på hans musik fortfarande ;)
jeremy1984
Oj oj..svår fråga!
Jean michel jarre spelade min pappa en del i bilen och sånt när man var riktigt ung.. Sen vad gäller musikstilar, så kom ju euron sen och alla mellanstadiediscon :D

Sen vilken låt som gjort störst betydelse vet jag inte riktigt... Kanske Ayla - Angelfalls? Robert Miles - Children? ..Finns många gamla klassiker :)

Dragonfly
The song that Flat Eric digs in the Levis commercial...help me out here Jaybee, or anyone else who remembers the name of it.
U121
quote:
help me out here Jaybee, or anyone else who remembers the name of it.


Mr. Oizo - Flat Beat

^_^

den har ruggigt skön bas :cool:

mums distad lågfrekvent fyrkantsvåg ^_^
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 
Privacy Statement