|
Vilken speciell låt fick er att fastna för elektronisk musik? (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| FredAcler |
| Det hela började nog när jag fick ett exemplar av Nordic Rave för många herrans år sedan. Sen dess har man varit fast *hehe* :D |
|
|
| Dragonfly |
| quote: | Originally posted by U121
Mr. Oizo - Flat Beat
^_^
den har ruggigt skön bas :cool:
mums distad lågfrekvent fyrkantsvåg ^_^ |
Eller hur!!! Den är så skön att jag förmodligen aldirg någonsin kommer får den ur mina hoppande ben, diggande mage och bobbande huvud. |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by U121
Mr. Oizo - Flat Beat
^_^
den har ruggigt skön bas :cool:
mums distad lågfrekvent fyrkantsvåg ^_^ |
tänkte bara att det kunde vara intressant för dem som inte visste att mr.Oizo uttalas: mr.Wizo typ ;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Det finns ingen låt utan det har alltid vart elektronisk musik för mig...
Visste inte ens hur man köpte musik som liten men jag spelade av det jag kunde från radion eller om brorsan hade nåt...
det första intresset man fick för musik var elektronisk musik, innan dess fanns inte musik för mig... Vi snackar ´80-tal och dom som fanns då var iaf.
Kraftwerk
jean michel jarre (Laser var ju så häftigt så man kunde dö & han hade tonvis med laser :D )
Depech Mode
Pet Shop Boys
Front 242
Nitzer Ebb
Mix Max skivorna(mixade skivor där dom lekte ihjäl sig med samplers)
Hithouse - Jack to the sound of the underground (har tom. vinyl singeln hemma nånstans)
I början av ´90-talet gick det över till den tidens TECHNO vilket då var allt med dunk och bizarra ljud som inte gick att spela på en vanlig gura.
LA Style - James Brown Is Dead
Techno Traxx samlingarna... lyssnade ihjäl mig på 1an & 2an.
Sen har det bara rullat på... har varit in på alla genres utom elektro. |
|
|
| tobo99 |
| Måste nog säga att det är Scooter (huuu) - Move your ass som fick mig att få upp ögonen för att det fanns annan dansmusik än Absolute Dance. Sen bar det vidare till RMB, Dune och Starchild och på den vägen är det... |
|
|
| Pjox |
| Första låten, vad jag kan komma på just nu somo va lite sådär elektroniskt gjord som jag gillade var nog million miles from home med Dune. Finns på nån absolut music som jag fick eller köpte eller vad det var fast det var inte så att jag började lyssna en massa på elektronisk musik då. Vad det va för låt om värkligen fått mig att lyssna vet jag inte. Eftersom detta inte är den första omgången jag lyssnar på trance.... |
|
|
| SilverX |
*sigh*
det måste vart Scooter - Posse (I Need You On The Floor)
en av de bästa låtarna nånsin :D |
|
|
| hustler |
För dance music var det nog typ Snap! eller något annat liknande.
För trance var det Earthbound - One Nation, Trance Nation (kraftfull och överväldigande låt att höra som liten knodd) och Paul van Dyk Live @ MoS Radioshow. Jävligt grymt set.
Ha d bra alla! |
|
|
| DJ_Laszlo |
| quote: | Originally posted by SilverX
*sigh*
det måste vart Scooter - Posse (I Need You On The Floor)
en av de bästa låtarna nånsin :D |
Bered dig på att bli sågad runt om i forumet med din avatar och signatur. :) Du framstår som ett riktigt scooter-guru. Svårt att säga om du bara är sarkastisk eller om du verkligen gillar de. Att din status dessutom är "TA in training" lär heller inte tala till din fördel :D |
|
|
| beaversweede |
| quote: | Originally posted by DJ_Laszlo
Bered dig på att bli sågad runt om i forumet med din avatar och signatur. :) Du framstår som ett riktigt scooter-guru. Svårt att säga om du bara är sarkastisk eller om du verkligen gillar de. Att din status dessutom är "TA in training" lär heller inte tala till din fördel :D |
håller med,, kolla bara in den här stackarn tycker nästan synd om han :rolleyes:
http://www.tranceaddict.com/forums/...15&pagenumber=1 |
|
|
| Pjox |
| Tror det va tack vare scooter som jag kom på att jag gillar lite fjantigare msuik så så dumma är dom ändå inte :p förutom att dom förstör vissa låtar så det inte är sant |
|
|
| DJ_Laszlo |
| quote: | Originally posted by Pjox
Tror det va tack vare scooter som jag kom på att jag gillar lite fjantigare msuik så så dumma är dom ändå inte :p förutom att dom förstör vissa låtar så det inte är sant |
Självklart ska jag heller inte sticka under stol med att jag inte gillat Scooter i äldre dar - som tur är har jag dock kommit på bättre tankar på senare tid :D Men som du säger. Scooter, DJ Sammy och alla de där jävla idioterna ska många tacka för att ha fått upp ögonen för trance. Och de som idag tycker om dessa kommer säkert förr eller senare tröttna och komma på bättre tankar. Så visst - de är inte bara av ondo. :) |
|
|
|
|