return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 
OT : Vem borde fa styra Sverige? (pg. 4)
View this Thread in Original format
reveal
quote:
Originally posted by Virus
En massa kristna mentala pensionärer med föråldrad världsbild! :nervous:

Fördom mot KD? ;)
MojjMojj
Tycker det är kul att så många av oss svenskar, som då är världens mest jämställda folk, börjar gå över gränsen och tycka att det redan är lagom jämlikt lr att det går att ändra allt med att sätta in kvinnor i olika chef-positioner bara sådär.. Hela vårat ekonomiska system, alltså hela våra liv, är konstruerade att passa männen. Tycker man borde fokusera sig _ännu_ mer på att kvinnor ska kunna vara kvinnor när de skaffat ett bra jobb också.. inte ska de behöva bete sig som män bara för att de ska ha ett bra jobb?
Så ser det i stor del ut i vårt land nu. Jag vet. Jag såg det på TV :D *hehe*

Säger också ner med feminsim och upp med "jämstäldhetsism", ordet feminism är sedan länge ett äckligt ord i minna öron :) beror på det som skrevs tidigare om "krossa alla män!" :P
Goldiluxe
Jag tycker det ar ganska pinsamt med vissa exemple av folk som kallar sig feminister, som tex haller pa o gor sig fula o inte kan kla sig i snygga klader osv bara for att inte tanda man.
SJUKT!

Jag alskar man, helst min egen, o sjalvklart ska man vara kvinna, for man AR faktiskt kvinna ( om man ar kvinna alltsa :D ).
Fast dem far garna sluta raka sig under armana, slanga bort sin Bh och fa hangbrost som antagligen ar annu mer jobbigt an att ha brost over huvudtaget, hoppa over alla man o bli flator, ELLER sa kan man faktiskt borja fran grunden, nar man skaffar barn, att se till det i HEMMET ar jamstallt, att mamma handlar mat o pappa stadar, att pappa lagar middagen o mamma tvattar!?
Och barnet far lara sig att hjalpa till har och dar.
Sa ska jag uppfostra mitt barn hade jag tankt.

Ar det konstigt..?
Sen att jag tycker att de i skolan borde talas om kvinno misshandel, och aven att ungar fan ska lara sig att folk ar olika, kanske handikappade eller fran annorlunda bakgrund, och lara sig visa respekt mot alla folk.

Man skrattar inte at nagon som ramlar o slar sig, man skrattar inte at nagon som har massa finnar, man skrattar inte at nagon som stammar nar dem forsoker tala infor klassen, man skrattar inte nar man ser nagon som ar lite tjockare an en sjalv.

Man hjalper dem som ar utsatta och kanske just da, lite svagare.
FOLK FATTAR INTE DET HAR utan folk blir mer giriga o ska HA HA OCH HA MER!

Bort med missanpassade, FRAM FOR MIG!

mer makt at dem som har, mer pengar at mig som ar man, undan med kvinnor somt ror dem vet nagot.

suck.
reveal
quote:
Originally posted by Goldiluxe
mer pengar at mig som ar man, undan med kvinnor somt ror dem vet nagot.

Är väl visserligen en försvinnande liten del människor (män) som verkligen resonerar på det sättet.
Goldiluxe
Det ar nog ratt vad du sager, men det kanns som manga fler eftersom situationen ar som den ar.
Vizay
quote:
Originally posted by MojjMojj
Tycker man borde fokusera sig _ännu_ mer på att kvinnor ska kunna vara kvinnor när de skaffat ett bra jobb också.. inte ska de behöva bete sig som män bara för att de ska ha ett bra jobb?

så jävla bra sagt, det måste ju vara att börja i fel ände om man som kvinna ska behöva bete sig och handla som en man bara för att hon inte är just man

okej lets face it, det kommer ju alltid att se olika ut i tankegångar och handlingar mellan män och kvinnor för det är två olika kön med två olika fysiska byggnader, vi är så kemiskt olika att det är en ren omöjlighet att vi alla ska kunna tycka, tänka och handla likadant...

dock får inte detta stoppa oss från att värdera varandra lika, mångfalden i världen är en av dom finaste och mest unika sakerna vi har...vi måste ta vara på den och behandla den på bästa möjliga sätt

vi kommer heller int ekunna ändra nämnvärt på dagens samhälle för folk är vana vid hur det ser ut idag, det är svårt att ändra på det som sker just nu
Istället borde vi sikta på att förändra morgondagens samhälle via våra barn...som goldi sa, vi måste börja med att se till att det är jämställt i hemmet för det kommer sprida sig vidare till jobbet, gymmet, krogen och alla andra tänkbara ställen

vad jag vill ha sagt är helt enkelt att vi inte bör behandla varandra lika för alla är olika, det vi istället måste göra är att låta alla få sin chans på samma vilkor, om 3 personer passar lika bra rent fysiskt och psykiskt till ett jobb så får dom inte bedömmas utifrån kön, hudfärg och liknande saker utan endast efter deras prestation...då kan man väl inte säga att man blivit orättvist behandlad om man inte får jobbet?
AC.
Så länge män ska vara män och kvinnor ska vara kvinnor så blir vi aldrig jämstälda. Så mycket för din femenism :rolleyes:

Och förövrigt Vizay så är kvinnan och mannen så kemisk LIKA att det nästan omöjligt att se skillnad.
reveal
Tänkte bara flika in och säga att (köns-) kvotering är jävligt dåligt.
Virus
quote:
Originally posted by reveal
Fördom mot KD? ;)

Lätt! :D

Tycker också illa om könskvotering. Det handlar om kompetens inte kön = jämstäldhet.
MojjMojj
quote:
Originally posted by AC.
Så länge män ska vara män och kvinnor ska vara kvinnor så blir vi aldrig jämstälda. Så mycket för din femenism :rolleyes:

Och förövrigt Vizay så är kvinnan och mannen så kemisk LIKA att det nästan omöjligt att se skillnad.

Så det ska vara så att män och kvinnor ska gå tillsammans med hjälp av genetik för att det ska bli jämställt lr? :P Det kan visst bli jämställt i världen om vi accepterar varandras olikheter. kvinnor i regel gillar andra saker än män. Men det beror mest på hur man som förälder "växer upp" ungen. vi är jäkligt lika såklart, men skillnanden kommer alltid vara att vi är män och kvinnor.

Så så länge vi är män och kvinnor så kommer det aldrig bli total jämställdhet, men vem vill att alla ska vara exakt som en själv och tycka om samma saker. vi ska komma så när vi kan "total jämställdhet", men inte gå över gränsen så att alla är en och samma. vi gillar olika saker naturligt också, låt det vara som det är och ändra männens system ist..

Glorie
jag har inte läst ovanstånde typ 10 inlägg så jag tänker inte kommentera nånting. :wtf:

skulle bara lägga till en parentes här..

(jag läste att y-kromosomen e på väg att utrotas... till slut kommer de bara finnas kvinnfolk kvar... :/(även om det tar hundratusen år eller nåt..) så måste vi va rädda om alla killar/män :D )
Amnezia
quote:
Originally posted by Glorie

jag läste att y-kromosomen e på väg att utrotas... till slut kommer de bara finnas kvinnfolk kvar... :/(även om det tar hundratusen år eller nåt..) så måste vi va rädda om alla killar/män :D )

huuuh:eyes: såååå om man håller ut några år extra så kan bli typ ensam kille kvar:p :p hehe inte pjåkigt...
ere morötter man ska äta för å leva längre lr hur var det:cool:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 
Privacy Statement