|
aanslagen in madrid (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Jappio |
overigens heeft spanje niet actief meegevochten,
| quote: |
In Madrid, Spanish Prime Minister Jose Marie Aznar said his country would not take part in combat despite playing a key role in the pro-war alliance and sponsoring a second U.N. resolution.
Aznar ended weeks of speculation when he told his parliament Tuesday that Spain would not send combat troops, but would instead send a hospital ship, army engineers who could defuse land mines, and troops trained in decontaminating nuclear, chemical or biological attacks
|
bron cnn
maar was dus wel 1 van die initiators voor de oorlog in irak. |
|
|
| Teknikol |
verschrikkelijk die aanslagen natuurlijk...en nu blijkt dat Al-Qaeda er achter zit:whip:
Er moet toch een manier zijn te vinden om in dat netwerk te kunnen komen van die gasten? |
|
|
| Muppet |
iets wat nog een "leuke bijkomstigheid is", is dat dit precies 2.5 half jaar na 9/11 heeft plaatsgevonden:S-->Ik denk echt al-quada (of hoe je het ook schrijft).
Maar de aanslag had erger kunnen zijn, de bedoeling was dta alle treinen in het station waren, zodat het hele station zou instorten:(
Over een reactie hierop, gewoon ongeloof. Het is gewoon absurt dat mensen dit doen. Ik keek net het nieuws en kreeg gewoon kippenvel toen alle mensen in het centrum stil stonden.....
Terrorisme is iets wat nu echt onder onze neuzen wordt gedrukt. Het was al heel duidelijk te zien, 9/11 etc. Alleen nu is ook in europa een aanslag gepleegd. Terorisme is niet uit te roeien, jammer genoeg. Hoezeer men ook kan roepen dat we het aanpakken. Zie de spaanse regering, die zeer veel ETA agenten op pakte, en nu komt er zoiets. Je kan ze wel hard aanpakken, maar ze zullen net zo hard terugslaan. Een terorist heeft alleen meer explosieven nodig en kan dan gewoon in een straat of in een dichtbevolkt stuk gaan staan en zizhzelf opblazen. Dat is het enge, dat 1 man zo'n schade aan kan richten maar dat ze zo moeilijk zijn te pakken |
|
|
| basvh |
| het zou me niks verbazen als die moslims dadelijk nederland uitkiezen als volgend doelwit. Een flink busje vol met explosieven bij pernis waar al die chloor en benzine raffinaderijen staan. :nervous: :nervous: :nervous: :eek: :eek: :eek: :eek: |
|
|
| Fkwebeman |
Akzo Delfzijl (oa Chloor)
DSM Geleen (ook chemisch)
of idd de olievoorraden bij rotterdam.. :nervous: :nervous: |
|
|
| Rudy |
| quote: | Originally posted by basvh
het zou me niks verbazen als die moslims dadelijk nederland uitkiezen als volgend doelwit. Een flink busje vol met explosieven bij pernis waar al die chloor en benzine raffinaderijen staan. :nervous: :nervous: :nervous: :eek: :eek: :eek: :eek: |
Denk niet Rotterdam een doelwit is aangezien een groot deel van de bevolking zelf ook uit landen zoals Afghanistan en Irak komen. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by basvh
het zou me niks verbazen als die moslims dadelijk nederland uitkiezen als volgend doelwit. Een flink busje vol met explosieven bij pernis waar al die chloor en benzine raffinaderijen staan. :nervous: :nervous: :nervous: :eek: :eek: :eek: :eek: |
Dan zit ik goed, want hier in de buurt wonen ze allemaal, dus komt hier geeeeeeeeeeeeen aanslag ;) |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by Rudy
Denk niet Rotterdam een doelwit is aangezien een groot deel van de bevolking zelf ook uit landen zoals Afghanistan en Irak komen. |
tijdens 9/11 zijn ook heeel veel moslims omgekomen. |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by basvh
het zou me niks verbazen als die moslims dadelijk nederland uitkiezen als volgend doelwit. Een flink busje vol met explosieven bij pernis waar al die chloor en benzine raffinaderijen staan. :nervous: :nervous: :nervous: :eek: :eek: :eek: :eek: |
Als er iets goed beveiligd is in Nederland is dat het wel, en mocht het zo zijn dat er idd een explosie komt dan wordt het echt geen megaknal want al die buizenstelsel zijn beveiligt waardoor het niet kan overslaan.. Allemaal dankzij mijn oude scheikundeleraar die ons een excursie naar shell pernis heeft geregeld :eek: |
|
|
| BaRTeZ |
[funny mode]
Lekker slim zijn jullie, allemaal mooie stekkies opnoemen waar goed veel slachtoffers kunnen vallen.
Denken jullie dat die Al-Qaeda gasten niet van trance houden ofzo? :toothless
[/funny mode]
Utrecht CS platleggen = groot deel van het Nederlandse vervoer is ontregeld + veel doden
(En ik ga in Utrecht naar school, met de trein :nervous: )
(lekkere stemmingmakerij) |
|
|
| Jay M |
Het maakt echt niet uit waar er veel of weinig moslims wonen voor extremisten, zie de aanslagen in bagdad waar veel Irakese burgers bij omkomen. Het doel is de Westerse wereld. De westerse wereld bemoeit zich erg veel met bijvoorbeeld het midden oosten. Of we er nou mensen mee helpen of niet, in de ogen van extremisten is dit geen goede zaak: het brengt veel veranderingen en het brengt het fanatieke geloof in gevaar. Gevolg is angst en het gevolg daarvan kennen we nu allemaal.
Ik geloof niet dat Nederland goed is beveiligd tegen dit soort aanslagen, maar het is wel veel lastiger om dit soort aanslagen hier te plegen. Kernreactoren en grote fabrieken zijn onmogelijk op te blazen of wat dan ook, deze worden zeer streng beveiligd en vormen geen doelwit. Festivals zijn een makkelijker doelwit.. veel mensen bij elkaar op een plaats.
Het enige antwoord op aanslagen is het opsporen van de kern van de cel en het actief stoppen van hun geldschieters, leveranciers en logistiek medewerkers. Helaas werk je met de huidige aggressieve methode (oorlog) de hele moslimwereld tegen je. Meer haat in de hele wereld, oorlogen, tweedelingen.. tel uit je winst.
Stel je voor. De ETA heeft geen steun meer van de bevolking. Grote kans dat dit de laatste 200 mensen zijn die ze hebben omgebracht (als ze de schuld krijgen of opeisen) .... Bedenk je eens: als de ETA nu weg is (geen aanhangers meer) plegen ze geen aanslagen meer, dus is er een probleem minder. Kosten: 200 doden. Bomaanslag in opdracht van de Spaanse conservatieven om stemmen te winnen voor de verkiezingen van zondag en ETA weg te vagen. Enge gedachte. |
|
|
| Rudy |
| quote: | Originally posted by Jay M
Stel je voor. De ETA heeft geen steun meer van de bevolking. Grote kans dat dit de laatste 200 mensen zijn die ze hebben omgebracht (als ze de schuld krijgen of opeisen) .... Bedenk je eens: als de ETA nu weg is (geen aanhangers meer) plegen ze geen aanslagen meer, dus is er een probleem minder. Kosten: 200 doden. Bomaanslag in opdracht van de Spaanse conservatieven om stemmen te winnen voor de verkiezingen van zondag en ETA weg te vagen. Enge gedachte. |
Je meneer Bush knijpt ook in zijn vuistjes! |
|
|
|
|