return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 
EU val (pg. 2)
View this Thread in Original format
ShyTrance
quote:
Originally posted by dj_hysterix
Varför vill så många ut ur EU, vad är det som är så dåligt med det? :conf:

säg va som e jättebra me d då.
St_Andrew
quote:
Originally posted by ShyTrance
säg va som e jättebra me d då.

Fri handel (den som ärbäst på nått gör det, och inte nån annan)
Fri röreslse av arbetskraft (du får resa/jobab var du vill)
Vi är starkare tillsammans
Etc
St_Andrew
Nån som såg partiledardebatten igår?

måste säga att jag nästan bestämmt mig för att rösta FP... måste oxå säga att fy fan va snurrig han killen var som ställde frågor i del 2.. han kunde fan ingenting ju... typ sa att österike inte var med i EU och hur enkla misstag som helst :conf: :conf:

DN's sida om EU valet
Smekbar
quote:
Originally posted by St_Andrew
Fri handel (den som ärbäst på nått gör det, och inte nån annan)
Fri röreslse av arbetskraft (du får resa/jobab var du vill)
Vi är starkare tillsammans
Etc

fri handel, som är genomförd på ett tokigt sätt. (t.ex. extrema tullar utåt, bland annat på jordbruksprodukter, samt extrema bidrag, främst till jordbruk, så att de bönder som bor i EU ska kunna fortsätta att vara bönder fastän det är så totalt olönsamt samt förstör för u-länderna i afrika...)
fri rörelse av arbetskraft, förutom alla övergångsregler det blir med de nya medlemsstaterna (sverige var ett av de få länderna som inte införde det, tack o lov.) (tycker dessutom att det borde vara givet att man ska få bo och jobba var man vill, inte något privilegium...)
varför är vi automatiskt starkare tillsammans? Det finns ju t.ex. beslut om att EU ska ha gemensam utrikespolitik, oj vad bra det har fungerat... Tycker bara att det har gjort oss till åtlöje hittills...

kan ha fel på nån punkt här, men som ni nog misstänker är jag inte direkt jättepositiv till eu...
St_Andrew
quote:
Originally posted by Smekbar
fri handel, som är genomförd på ett tokigt sätt. (t.ex. extrema tullar utåt, bland annat på jordbruksprodukter, samt extrema bidrag, främst till jordbruk, så att de bönder som bor i EU ska kunna fortsätta att vara bönder fastän det är så totalt olönsamt samt förstör för u-länderna i afrika...)

sant sant! däför man ska rösta FP, dom vill slopa hela den sinnessjuka jordbrukspolitiken.. ;)

quote:
fri rörelse av arbetskraft, förutom alla övergångsregler det blir med de nya medlemsstaterna (sverige var ett av de få länderna som inte införde det, tack o lov.) (tycker dessutom att det borde vara givet att man ska få bo och jobba var man vill, inte något privilegium...)

Övergångsreglerna innebär princip att du måste ha ett jobb max 30 h i veckan (eller nått sånt) för att få ta tillvara på det landets bidragssystem. är inte 100%, men jag tror att man får flytta till vilket land som helst ändå. Är emot övergångsregler till en viss del, men det förstör inte så mkt imo.

att alla skulle få flytta hur som helst i hela världen är lite av en drömtanke som inte riktigt fungerar så länge som världen ser ut som den gör.

quote:
varför är vi automatiskt starkare tillsammans? Det finns ju t.ex. beslut om att EU ska ha gemensam utrikespolitik, oj vad bra det har fungerat... Tycker bara att det har gjort oss till åtlöje hittills...

sant, men om vi hade en gemensam utrikes politik skulle vi vara starkare. Problemet är inte att Europa inte kan ha en gemensam utrikespolitik, problemet är att just nu är EU utformat på ett sånt sätt att det blir svårt. Eu behöver reformeras så att beslut kan tas även fast inte alla länder håller med om det.

quote:
kan ha fel på nån punkt här, men som ni nog misstänker är jag inte direkt jättepositiv till eu...

Eu är inte perfekt, men det har potentialen till något mycket bra :)
jofawe
ärligt talat har jag NOLL koll på valet... :nervous:
dbl
quote:
Originally posted by jofawe

du e inte ensam.. hehe
Scintilla
quote:
Originally posted by jofawe

f-n jag har heller ingen koll... och jag ska räkna valsedlar efter valet... men har inte en aning om hur jag själv ska rösta :conf:

senare: hm kanske inte så förvirrad ändå.. har kollat runt lite på olika partiers hemsidor. Någon som vet något annat sätt att ta reda på fakta om valet?

Hoppas att alla iaf går och röstar! Det är viktigt. Och ni som inte tycker om eu, se till att rösta fram eu-kritiska parlamentariker, det är sättet vi kan påverka på!
mjz
val? :conf:
St_Andrew
quote:
Originally posted by Scintilla
Någon som vet något annat sätt att ta reda på fakta om valet?

Förutom att läsa vad partierna själva tycker så:

DN's EU val hemsida är bra för nyheter imo :)

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042

annars läs tidningar o så, kolla på debatter på tv osv =)

Scintilla
^^ ska checka den sidan :)

Om det är någon mer som är intresserad av djurrätt här så kommer www.djurensratt.se lägga upp en guide över vilka kandidater som vill föra fram djurrättsfrågor i EU. Mailade dem och frågade, guiden kommer under den kommande veckan.
AC.
Ställer mig i ledetsom har noll koll.
Dessutom har "mitt" parti totalt övergivet mig genom att totalt gå emot mina åsikter både i EMU och inte minst deras nye ordförande i ungdomsförbundet. Och att inte glömma den ända partiledaren jag skulle kunna tänka mig som statsminister har avgått :conf:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 
Privacy Statement