return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
Verschuiving in de trance-scene??
View this Thread in Original format
Vinyl Boy
Nu ik het nieuwe album van Tiesto gehoord heb en daarnaast dagelijks mijn aantal plaatjes download, moet ik zeggen dat het allemaal wat rustiger wordt. Dit kan 2 dingen betekenen:

1: Trance verschuift richting lounge
2: Ik heb toevallig wat softe platen gedownload.

Ik hoop niet dat nummertje 1 het geval is, maar als ik naar het album van tiesto kijk en bijvoorbeeld zijn magik 7 cd, zie je toch dat het rustiger is. Nu ga ik een gewaagde uitspraak doen op dit forum, namelijk dat ik Tiesto toch 1 van de toonaangevende dj's vind en als hij begint met wat rustigere muziek, vraag ik me af waar dit heen gaat. Persoonlijk vind ik lounge voor 30-ers die een vroegtijdige midlife crisis hebben en dus maar proberen bij de jeugd te horen door lounge te luisteren.

Graag jullie meningen!!

Thx
DJ_Massive
volges mij wordt trance juist steeds harder, hardtrance wordt steeds populairder, net als hardhouse en techno enzo, volgens mij gaat de trance juist steeds meer in de richting van het hardere werk
Henkie_henk
In de top 40 krijg en heb je de wat sissyerre trance meestal.. de echte trance lovers gaan meer naar het hardere werk toe.. das mijn view..

Ik vond hardtrance al the best.. nu begin ik techno ook te waardere

Ow ja tiesto maakt misschien een cd die wat softer is.. maar daarom hoeven ze livesets nog niet soft te zijn..

En er zijn meer toonaangevende djs hoor.. maar van het "laten we die maar volgen" zie ik eigenlijk niet zoveel meer..

Volgens mij heb jij net ff de verkeerde nummers geluisterd en daar je conclusie uit getrokken :) ;)
DJ_Siesta
k denk dat je wel gelijk heb henkie, maar lounge-trance kan ook zeer relaxt zijn, maar deze view van jou vind ik nie zo passend

de echte trance lovers gaan meer naar het hardere werk toe.. das mijn view..

Ik denk dat r ook wel trance lovers zijn die naar uplifting trance luisteren, dat zeker relaxt is,

btw magik 7 heeft veel rustige nummers, maare de laatste nummers dan

The green martian en the Prophet vind ik nie egt rustig :)

GERRIT!!
magrec
Waarom moet muziek altijd hard zijn?

Altijd hoor ik mensen praten over ja de muziek beukte niet genoeg en dan is het meteen geen goede set meer. Ik vind dat met name harhouse (ala tom harding,...UK hardhouse) eigenlijk muzikaal vrij simpele Teringherrie is...wat af en toe wel leuk is....:D maar iedereen heeft het over beuken en stampen als de muziek niet stampt is het niet goed.

IK zelf ben een trance liefhebber..(een lover) en ga absoluut niet voor het hardere werk naar feesten. Ik zeg niet dat ik er nooit naar luister of dat mensen die naar hardhouse luisteren simpele mensen zijn maar toch vind ik de opmerking die veel mensen maken over een dj dat die slecht was alleen maar omdat de dj niet beukte wel heel oppervlakkig.

Geef mij maar progressive..moest ik een jaar geleden ook niks van weten maar hoe vaker ik er naar luister hoe intenser en dieper die muziek klinkt. Geef mij maar danny howells of digweed op een feestje lekker diep en traag in het begin maar uiteindelijk wordt dat ook steviger en kun je echt uit je dak gaan muziek waarvan de beat je niet alleen uit je dak laat gaan maar waar de overgangen en platen voor 90% de stemming bepalen....helaas denken mijn vrienden daar niet over...anders was ik vandaag richting earth met chris fortier..

grtz magrec *die tom harding echt OVERRATED vind*
Jukx
quote:
Originally posted by Vinyl Boy
Persoonlijk vind ik lounge voor 30-ers die een vroegtijdige midlife crisis hebben en dus maar proberen bij de jeugd te horen door lounge te luisteren.

Hahahaha, mooi gesproken!! :D En ik ben het er nog mee eens ook! :)

Magrec: ben het helemaal met je eens wbt Tom Harding...!
raoel
Ik denk dat de "Trance scene" eerder de hardere kant in gaat.
Dat merk je aan veel dingen. Wel komen er ook veel heel softe platen uit.
Geeft meer aan dat de DJ's op het moment een beetje zijn uitgeproduceert met de trance die we kennen van de afgelopen jaren.

Ik zelf ben blij dat het wat harder wordt. Ik vindt dat gaaf.

Maar ik ben het wel met magrec eens dat je dat vaak hoort, dat de set niet goed was omdat ie niet genoeg beukte. Da vindt ik ook onzin, dan bevalt de stijl van de DJ jou gewoon niet.

En over HardHouse:
Ik luister het nog wel graag. Maar het is inderdaad heel erg simpel. Toen ik het begon te luisteren was het gaaf. Maar in zowat elk nummer zit dezelfde beat. Daardoor wordt het heel snel hetzelfde. Wel blijft het hoge ritme wat erin zit heel relaxed.

Maar Tom Harding is echt geen overschate DJ. Die gast is heel goed, als je die overgangen van hem hoort. Dur zijn er niet veel die dat zo kunnen.
Ik denk magrec, dat jij dat vindt omdat de stijl die Tom Harding draait jou niet aanspreekt. Zo worden veel sets snel beoordeelt en slecht gevonden. Terwijl ze eigenlijk best wel goed zijn.

Hoeveel mensen hier (net als ik) vinden Roog een bagger DJ. Die jongen kan echt wel draaien. Maar hij draait gewoon bagger muziek naar mijn mening.
Henkie_henk
Okay sorry.. (meen ik).. veel echte trance lovers gaan richting het hardere werk :) (das mijn aangepaste view)

Ik vin tom harding wel de man hoor wat die henkie met ze handjes op de draaitafels doet.. en hoe hij zon plaat laat klinken en mixt.. "yoooooo"

Dat een set niet goed is omdat ie niet beukte.. Dat geld nie voor mij...want je hebt ook tracks als abagail - set me free (above and beyond mix) en dies ook heerlijk! zo zie je maar weer! ;) ALs een dj ze set vult met dat soort nummers.. graag..

maarja ik blijf toch een springnicht.. :) :D

LoL stel je voor trance richting club.. verlaat t schip ja..
magrec
euh het zal wel aan mij liggen maar ik vind tom harding dus niet kunnen mixen....voor de rest vind ik het wel prachtig hoe hij achter die draaitafels helemaal uit zijn dak gaat. Haha...die heeft er wel plezier in...
Vinyl Boy
mja, ik was weer eens wat voorbarig met mijn prognose. Bij nader inzien gaat het idd wat meer de harde kant op en download ik gewoon de verkeerde platen :)

Persoonlijk ben ik ook wel in voor wat hardere trance>/ en ach, als lounge 30-ers door hun pre-midlifecrisis helpt en ze voorbereid op hun echte midlifecrisis...so be it ;)

greetz

Jukx
quote:
Originally posted by magrec
euh het zal wel aan mij liggen maar ik vind tom harding dus niet kunnen mixen....voor de rest vind ik het wel prachtig hoe hij achter die draaitafels helemaal uit zijn dak gaat. Haha...die heeft er wel plezier in...

vinnik ook hoor... Tom Harding moet het van zn "act" hebben en niet van zn mix-kwaliteiten, want zo goed is die gast niet! hij gaat gewoon helemaal uit zn dak en is heel erg symphatiek en daarmee krijgt hij het publiek gek... dat is zijn sterke punt!
Blik
Tom Harding kan dus echt niet mixen nee, hij mixt hetzelfde als DJ's in een kroeg:p

maar ik vind dat softe (ook CD van Tiesto) dus helemaal niks, dan heb ik liever de ietwat hardere kant, voor mij dan hardhouse........

het liefst heb ik eigenlijk de Trance waar ook een beetje melodie inzit (iets commercielere Trance)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement