return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 
DefQon 1 Festival - 19.06.04 - Almere-Strand, NL
View this Thread in Original format
ScuL

äntligen är linan släppt:

RED: Mainstage (open-air)
Marcel Woods, NL (Tech/hardtrance)
Don Diablo, NL (Tech/hardtrance)
DJ Rush, USA (Techno)
DJ Luna, NL (Hardstyle/Techno)
Pavo, NL (Hardstyle)
Pila, NL (Hardstyle)
Technoboy, IT (Hardstyle)
Dana, NL (Hardstyle/core)
Gizmo, NL (Hardstyle/core)
MC: Ruffian

GREEN: Techno
Ignition Technician, UK (Techno)
Thomas Krome, S (Techno)
Umek, SLO (Techno)
DJ Amok, D (Techno)
Glenn Wilson Live, UK (Techno)
Jan Liefhebber, NL (Techno)
Xanno Gallois Live, NL (Techno)
DJ Alias, NL (Techno)
Miss Djax, NL (Techno)
MC: Static

ORANGE: NRG
DJ Astrid, NL (Trance)
Rank 1, NL (Trance)
Blank & Jones, D (Trance)
Kai Tracid, D (Hardtrance)
Mark Norman, NL (Hardtrance)
Dave-202, CH (Hardtrance)
Bas & Ram, NL (Hardtrance)
Yves DeRuyter, B (Hardtrance)
François, NL (Hardtrance)
MC: Allee

YELLOW: Harddance
Charly Lownoise, NL (Hardstyle)
Lars Tindy, NL (Hardtrance/style/acid)
DJ Noise, CH (Hardtrance/style)
Igor-S, IT (Hardtrance/style)
Darkraver, NL (Hardcore/oldschool/jumpstyle)
Nick Luna, UK (Hardstyle?)
Hardbounze DJ Team, B (Hardstyle)
D Jeano, DE (Hardstyle?)
Ado the Dream, IT (Hardstyle)
MC: Maasje

BLUE: Hardstyle
Gary D, D (Hardtrance)
The Prophet, NL (Hardstyle/oldschool)
The Abyss, NL (Hardstyle)
DJ Zany, NL (Hardstyle)
Julian DJ & David Sonar, IT (Hardstyle)
Showtek Live, NL (Hardstyle)
Alpha Twins, NL (Hardstyle)
Beholder & Balistic, NL (Oldschool/jumpstyle/hardstyle)
DJ Isaac (Hardstyle)
MC: Da Mouth of Madness

BLACK: Hardcore
Outblast, NL (Hardcore)
The Wishmaster, NL (Hardcore)
Dano, NL (Hardcore)
Drokz vs Akira, NL (Noizecore/darkcore/terror)
Bass-D & King Matthew, NL (Hardcore)
Promo, NL (Hardcore)
Rob & MC Joe, NL (Hardcore)
Sunny-D, NL (Hardstyle/Hardcore)
DJ Yves, B (Oldschool/jumpstyle)
G-Town Madness Live (Hardcore/oldschool)
MC: Syco

Biljetter: € 42,50

Website:
http://events.q-dance.nl/2004-06_19...efqon1/line-up/

*uppdaterat* (fre 16.04)
Kongo_kim
det där var en rätt hyfsad line-up

Orange linan är fet tok grym
ScuL
kanske är det en bättre val än sensation white :cool:
tänk om det är ute på strandet i solen f.ö. :D
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by ScuL
kanske är det en bättre val än sensation white :cool:
tänk om det är ute på strandet i solen f.ö. :D


Är dock lite tidigt för mig... men det ser fan klart intressant ut.

Almere-Strand.. är det staden eller platsen det hålls på ?
ScuL
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Almere-Strand.. är det staden eller platsen det hålls på ?


japp
BrainmaN
fan det såg klart intressant ut skulle vilja se den oranga linan som kongo sa

men presis som Steve sa ligger det för tidigt för mig oxå.
ScuL
jag tror att det är den första eller andra helgen av den Holländska sommarsemester.. (mitten av juni till 1. september).
därför är det kanske för tidigt för Svenskar, men vädret var iaf otroligt vackert förra året. så det känns lovande för 2004 editionen!
Versace
va fan e jumpstyle??????
ScuL
quote:
Originally posted by Versace
va fan e jumpstyle??????


det är typ en modern variant av gammel oldschool/hardcore.
alltså tung bass och låg tempo (typ 130~135).
det e även melodiskt ibland.
kan försöka att lägga upp en exempel ikväll
Versace
gör det, jag skulle gärna vilja höra vad det är för nåt...

vad folk håller på och hittar nya stilar....

keddo
green och red linan är ju sjukt grymma ...
ScuL
här har du en exempel:
beholder jumpstyle.mp3
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 
Privacy Statement