|
Tiësto har blivit adlad
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
Tijs Verwest, bekannt som DJ Tiësto har blivit adlad i sin hemstad imorse. Han är förordnat till riddare i riddarorden av Oranje-Nassau (Hollands kungliga familjen) av borgmästare Rutten av Breda.
"Du är den okrönta kungen av dancemusiken", sa Rutten. "I tio år tid har du blivit världens bästa DJ på egen kraft." Tiësto själv var förvånad. "Det är en jättestor överraskning. Jag känner mig ärad för att det här är en sällsynt dekoration i Holland. Det här gjorde mig lite emotionell."
Den 35-åriga Tiësto vems nya album Just Be släpps inom kort, vann de senaste åren bland annat tre TMF Awards, Silveren Harpen, en MTV Holland Award, och två Dutch DJ Awards. Även blev han utvalt som bästa DJ i världen två år i sträck av det ledande magasinet DJ magazine.

:) |
|
|
| Laszlo |
| wow. Inte illa punkat! *Lyfter på hatten* |
|
|
| Gate 42 |
Så nästa gång man ska gå och se Tiesto är det "Sir Tiesto" som spelar... ;) :stongue:
Fast det är lite häftigt tycker jag :) |
|
|
| reveal |
Coolt :D
Kanske läge att skriva om i Music Forum också Scul? :) |
|
|
| ScuL |
| Äh det kan du göra .. det står redan i Holland forumet iaf :D |
|
|
| Cube |
| Hehe, helt klart läckert måste jag säga :) |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by ScuL
DJ Tiësto har blivit adlad av borgmästare Rutten av Breda. |
Jag skulle inte vilja heta Rutten i efternamn :toothless men roligt för Tiesto :) |
|
|
| dbl |
| heh.. ball.. o kul för honom :) |
|
|
| CJ InterCity |
| välförtjänat :D |
|
|
| Producer |
| quote: | Originally posted by Gate 42
Så nästa gång man ska gå och se Tiesto är det "Sir Tiesto" som spelar... ;) :stongue:
Fast det är lite häftigt tycker jag :) |
Skulle inte förvåna mig om han döper om sig från DJ till Sir Tiesto när han är ute o lirar...haha va ball |
|
|
| OracaZ |
| hoppas han börjar producera lite bättre nudå :toothless |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by OracaZ
hoppas han börjar producera lite bättre nudå :toothless |
ja man kan ju alltid hoppas ;) |
|
|
|
|