return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 4 5 
Is techno voor intellectuelen?żLees en geef je mening! (pg. 2)
View this Thread in Original format
Vinyl Boy
even tussendoor: ik ben niet degene die deze stelling bed8 heeft ofzo, het is iets wat ik las.

en verder vind ik niet dta trance commercieel is, zoals iemand zei. trance was pakweg een jaar geleden nog niet bekend, dus het is gewoon commercieel Gemaakt, net als Hardcore (dat nu weer underground is en alleen die-hard fans heeft overgehouden > goede zaak).
misschien gaat he took wel zo met trance en is techno het volgende slachtoffer van de commercie (lijkt me sterk, maar ik had het ook niet van trance vermoed 2 jaar geleden).
en techno, ach, kun je ongetwijfeld lekker op uit je dak gaan, maar ik heb tog echt een vette tune nodig om even lekker uit em dak te kunnen gaan.

hooi
Vinyl Boy
ok, dat was een foutje, RudĄ was bij mij en was nog ingelogged toen ik iets ging posten. Wel mijn post dus :)
foutjeeeee
Blik
quote:
Originally posted by Jukx


:rolleyes: :rolleyes:

Je moet het niet zien als "het zijn de mensen met het hoogste IQ", maar als "het zijn de mensen met de beste muzieksmaak". Maar dat leek me eigenlijk vrij duidelijk. (dat dat bedoelt werd met die stelling)


uche uche uche proest proest

lamaar, ga hier nie op reageren hoor (een smiley bij je post had geen kwaad gekunt hoor)

:D

(wat doen trouwens die 2 dezelfde posts van Rudy en Vinyl Boy, zijn die 2 dezelfde persoon??):conf:
Jukx
quote:
Originally posted by Blik
ok, ik ben het niet echt met je eens dat techno moeilijkere muziek is, ik luister nooit naar techno maar de keren dat ik het gehoord heb vond ik het te monotoom en dat is dus eigenlijk niet zo moeilijk om te maken, als ik het goed zie


Hier sla je nu precies de hamer op zn kop! Voor "leken" lijkt techno gewoon heel monotoom en heel saai... maar als je er goed naar zou luisteren en je erin zou verdiepen dan zou je merken dat het helemaal niet monotoom is! Dat het vrij gecompliceerd is en dat techno ook gewoon heel diep kan zijn, of swingend en een andere keer is het weer onwijs beuken. Het is gewoon heel erg veelzijdig.

quote:
en omdat het moeilijker toegankelijk is betekent toch niet meteen dat het boven een ander genre (ook al is het carnavalsmuziek) uitsteekt toch?


Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik zou het zelfs heel erg onterecht vinden als je zou zeggen "nouja eigenlijk zijn carnavalsmuziek en klassieke muziek allebei evengoede vormen van muziek, ze hebben namelijk allebei hun positieve en negatieve aspecten".
Ik bedoel, elke boerenlul kan carnavals muziek maken (zelfs Jop uit De Bus!!! :eek: ) Terwijl dat voor klassieke muziek nou niet bepaald opgaat.
Dus daarom vind het niet onterecht om te zeggen dat sommige genres beter zijn dan andere. Alleen zijn de criteria niet altijd even makkelijk vast te stellen.
Jukx
quote:
Originally posted by Blik


uche uche uche proest proest

lamaar, ga hier nie op reageren hoor (een smiley bij je post had geen kwaad gekunt hoor)



Hoezo??? wat is er nou weer mis??? ik leg alleen uit dat je dat "intellectuelen van de dance-scene" niet letterlijk moet nemen. Dat het dus niks met IQ of iets dergelijks te maken heeft.
Blik
quote:
Originally posted by Jukx



Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik zou het zelfs heel erg onterecht vinden als je zou zeggen "nouja eigenlijk zijn carnavalsmuziek en klassieke muziek allebei evengoede vormen van muziek, ze hebben namelijk allebei hun positieve en negatieve aspecten".
Ik bedoel, elke boerenlul kan carnavals muziek maken (zelfs Jop uit De Bus!!! :eek:) Terwijl dat voor klassieke muziek nou niet bepaald opgaat.
Dus daarom vind het niet onterecht om te zeggen dat sommige genres beter zijn dan andere. Alleen zijn de criteria niet altijd even makkelijk vast te stellen.


ga jij maar es ff zo'n tekst verzinnen :p haha LOL

ik heb bolletjes in m'n hol ik zit met bolletjes boordevol :p

maar ik snap wel wat je bedoelt:toothless
Blik
quote:
Originally posted by Jukx


Hoezo??? wat is er nou weer mis??? ik leg alleen uit dat je dat "intellectuelen van de dance-scene" niet letterlijk moet nemen. Dat het dus niks met IQ of iets dergelijks te maken heeft.


sorry, ik had het allerlaatste stukje niet goed gelezen dus ik neem die opmerking lekker terug :p
Eye-Riz
dat verklaart een hoop, Rudy en Vinyl ;) :rolleyes:

Trance was een paar jaar geleden niet onbekend. Wel was de scheiding tussen de verschillende vormen van elctroniche muziek toen nog onduidelijk. In het buitenland is de verzamelnaam 'techno', vandaar dat die term het bekendst is (overigens heet wat je hier 'club' noemt, in het buitenland 'house')

Techno is niet voor intellectuelen, alleen gaan veel techno-liefhebbers er wel prat op dat techno minder toegankelijk is dan de meeste trance en kijken veel mensen neer op mensen die een 'makkelijker' smaak in muziek hebben.

Maar die mensen heb je altijd, in elk genre van muziek. Dat heeft niets met de muziek te maken, maar meer met de mensen. Te veel mensen volgen dat waarvan ze denken dat ze er 'cool' door worden in plaats van wat ze werkelijk mooi vinden. Hypes zul je altijd houden...
Eye-Riz
toevoeging:

quote:
Hier sla je nu precies de hamer op zn kop! Voor "leken" lijkt techno gewoon heel monotoom en heel saai...

Daar ben ik het dus niet mee eens. Blik zegt ook niet dat hij ALLE techno monotoon vindt, maar de keren dat hij techno heeft gehoord was hij er niet kapot van (toch, Blik? ;) )
Je hoeft geen leek te zijn om van een bepaalde soort muziek te houden of niet. Ik hou over het algemeen niet van techno omdat ik het te koud vind, maar dat wil niet zeggen dat ik ALLE techno nix vind. Alleen gaat mijn smaak meer uit naar trance (en dan bedoel ik electronische muziek met 'trancy' geluiden, of dat dus trance, goa, techno, acid of wat dan ook is).
Blik
quote:
Originally posted by Eye-Riz
toevoeging:


Daar ben ik het dus niet mee eens. Blik zegt ook niet dat hij ALLE techno monotoon vindt, maar de keren dat hij techno heeft gehoord was hij er niet kapot van (toch, Blik? ;) )


die 4 x 15 minuten op Impulz was voor mij genoeg :p meteen weer terug naar de hardhouse dan maar :)

maja, smaken blijven altijd verschillend ....... en de discussie over of het techno publiek "slimmer" (let op aanhalingstekens) is, vind ik beetje ver gezocht

Eye-Riz
ik denk ook niet dat dat letterlijk wordt bedoeld, maar dus meer op de manier van makkelijk en niet makkelijk (of toegankelijk).
Blik
quote:
Originally posted by Eye-Riz
ik denk ook niet dat dat letterlijk wordt bedoeld, maar dus meer op de manier van makkelijk en niet makkelijk (of toegankelijk).


vandaar dus ook de aanhalingstekens :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 
Privacy Statement