|
Is techno voor intellectuelen?żLees en geef je mening! (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Eye-Riz |
ja, sorry, niet eens gezien :clown:
maar wist wel wat jij bedoelde, snap eigenlijk niet eens waarom ik nou weer zonodig het laatste woord moest hebben :D :D :D
zucht, komt omdat als ik achter de pc vandaan ga, ik moet gaan opruimen, dus dat stel ik liever uit :D |
|
|
| Jukx |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
Maar die mensen heb je altijd, in elk genre van muziek. Dat heeft niets met de muziek te maken, maar meer met de mensen. Te veel mensen volgen dat waarvan ze denken dat ze er 'cool' door worden in plaats van wat ze werkelijk mooi vinden. Hypes zul je altijd houden... |
Hahaha, zo dat is pas een scherpe opmerking!!! (tenminste als die is bedoeld zoals ik denk dattie bedoeld is)
Alleen gaat die helaas niet op! :(
Een hype is namelijk iets wat ineens op komt zetten, heel veel mensen aantrekt en weer net zo plotseling verdwenen is. Bijvoorbeeld de gabber-periode van begin jaren '90. Dat was echt een hype. Techno bestaat echter al heeeel lang en heeft helemaal niet zo ontzettend veel aanhangers. Dus kan je het geen hype noemen.
Maarja, dat weet jij allemaal wel dus ik denk niet dat je het zo bedoelde...
En dat cool doen valt wel mee hoor... meestal zie je juist bij techno feesten dat mensen gewoon lekker in hun vrije-tijds kleding komen i.t.t. de ware verkleedpartijen en de "oh kijk mij nou toch"-attitude op trance/hh-feesten. |
|
|
| New Wave |
| wat de neuk.gaat er eens een discussie over techno en dan is Techno maniac weer niet aanwezig.....gggrrrrrrrrr...nu ken ik niets meer zeggen :( |
|
|
| Eye-Riz |
Mmm, Jukx, was me niet eens bewust van die scherpe opmerking (zal mijn tong erafsnijden :D) ahum!
De meeste stromingen betaan al een tijdje, alleen misschien nog niet met de exacte benaming (what's in the name). Voordat gabber gabber heette, was het hardore. Dat stamt uit de tijd van mellow en hardcore. VOOR die tweedeling was het gewoon house. (in het buitenland dus techno). De eerste trance en hardhouse plaatjes stammen dus ook uit die eerste tijd, alleen had het toen niet die naam. Dus gabber bestond infeite ook al heel lang, maar werd pas bekend GEMAAKT door de media (ziehier de geboorte van een hype)
Eenm tijdje geleden had je bijvoorbeeld veel acid-feesten, vooral in de krakers-scene. Hoe moeilijker je keek, hoe cooler je was. Sorry, maar als ik wil feesten, wil ik kunnen lachen. Ik ben het met je eens dat op veel feesten de mensen meer voor de 'looks' komen dan voor de muziek. Maar dat geldt ook voor techno, acid en goa: als ik daar met een glitterrokje zou binnenwaggelen zou ik ook weggekeken worden (omdat ze in die scenes toch best wel beetje neerkijken op 'makkelijker' muziek, wat volgens hun gelijk staat aan bepaalde kleding)
Ik vind het heel erg jammer dat dat de laatste tijd voor veel feesten geldt: de mensen zijn niet meer zo open als daarvoor. Er ZIJN wel van die feesten (bij ons komen zowel gabbers als hardrockers als glittermeisjes als wat dan ook en iedereen respecteert elkaar, en komt waarvoor ze zouden moeten komen: FEESTEN! echt tof! mm, nu ik dat zo terug lees, voel ik me net een voorganger van een commune, hihihi :D), maar daarvoor moet je wel even zoeken...
Maar ja, ik dwaal weer van het onderwerp af, sorry... ;) zal ik vanavond niet meer doen, oke? :D |
|
|
| Little Theseus |
Tja, Op dancevalley stond ik bij Ferry Corsten...
Daar stond iedereen (waar ik stond tenminste) een beetje suf figuurtjes te maken met hun armen etc. , terwijl je je in de technotent lekker kon uitleven! Stampuh!
Over het algemeen hoe ervarener de festivalganger, hoe meer respect voor Techno. Bij velen is de eerste indruk dat het gewoon herrie is. Maar het is gewoon zoveel meer! Nu weet ik niet of dat je als je meer naar festivals gaat dom wordt, maar dat lijkt me eigenlijk best wel absolute bull.
De vibe die op shockers hing heeft voor mij nog geen enkel ander feest geevenaard.
Wat ik alleen jammer vind is dat bij technofeesten gewoon meer geslikt wordt. Maar gezien de manier van dansen op de muziek is dat misschien ook niet geheel onlogisch. Misschien dat mensen de "simpele" muziek en het slikgehalte als dom zien. Die mensen zouden is een paar keer met Bellie of Jukx of mij mee moeten gaan, dan praten ze zeker weten wel anders! |
|
|
| Jukx |
| quote: | Originally posted by Little Theseus
Tja, Op dancevalley stond ik bij Ferry Corsten...
Daar stond iedereen (waar ik stond tenminste) een beetje suf figuurtjes te maken met hun armen etc. , terwijl je je in de technotent lekker kon uitleven! Stampuh!
Over het algemeen hoe ervarener de festivalganger, hoe meer respect voor Techno. Bij velen is de eerste indruk dat het gewoon herrie is. Maar het is gewoon zoveel meer! Nu weet ik niet of dat je als je meer naar festivals gaat dom wordt, maar dat lijkt me eigenlijk best wel absolute bull.
De vibe die op shockers hing heeft voor mij nog geen enkel ander feest geevenaard.
Wat ik alleen jammer vind is dat bij technofeesten gewoon meer geslikt wordt. Maar gezien de manier van dansen op de muziek is dat misschien ook niet geheel onlogisch. Misschien dat mensen de "simpele" muziek en het slikgehalte als dom zien. Die mensen zouden is een paar keer met Bellie of Jukx of mij mee moeten gaan, dan praten ze zeker weten wel anders! |
Kijk, Little Theseus die weet tenminste waar die over praat! Jij had echt eerder bij deze site moeten komen! :)
Nee maar ff serieus, dat is dus precies wat ik bedoelde met dat "leken" techno vaak als monotoom en saai af schilderen. De eerste indruk is gewoon meestal van "ja wat een herrie" en "ja het is dehele tijd hetzelfde". (Net als wat je ouders altijd zeggen als je op je kamer trance zit te luisteren met het volume iets te hard!) Terwijl als je je wat meer in de muziek zou verdiepen toch echt het tegendeel blijkt!! Vooral als de dj met 3 draaitafels gaat draaien (Umek expirimenteert de laatste tijd zelfs met VIER draaitafels) dan kan de muziek toch echt heeeel erg diep gaan hoor! Dus je kan techno nooit "simpele" muziek noemen!
vinnik. |
|
|
| Vinyl Boy |
ok, uit de post hierboven is dus wel af te leiden dat het technopubliek zich niet begrepen voelt en zich hierdoor een beetje negatief afzet tegen trance. Dat werd waarschijnlijk ook bedoeld in het artikel dat ik las over die intellectuelen. Die mensen voelen zich vaak ook niet begrepen en zetten zich dan ook soms af tegen anderen...
Even voor de duidelijkheid: techno is ook MAAR 1 van de vele muziekstromingen en is net zoveel waard als andere stromingen in de dance scene. het is maar waar je van houdt. En dat sommigen dan zeggen dat het herrie is enzo, kijk, die mensen hebben gewoon gelijk een mening klaar en daar moet je niet eens mee in discussie gaan. Eerst ff de boel uitchecken en dan pas je mening geven, das mijn visie.
hoooi |
|
|
| Jukx |
| Tja, dat is hoe jij erover denkt... |
|
|
| Nastra Azzurro |
I LOVE TEGGGGGGGGGGGGKNOW
JAJAJAJJAJAJAJ
JA Ik ben het eens met Jukx en LIL Thesues.
Techno Roels..
Vroeger vonik het ook nix maar je moet het leren waarderen.....
Kweet nog mn eerste Innercity Gingen we naar de techno en dat was een partij beuken....(dat was me tweede feest ooit toen) Bij andere zalen had je dat ni
dat iedereen uit een hun dak ging...Ik von het wel zwaar eentonig ja maar ja de sfeer was super....Egt langzamer hand heb ik techno vetter gevonden en nu luister ik nix anders weetje.... Het is zeker geen SIMPEL music.....
Als je de tijd neemt om een nummer te kennen dan hoor je zoveel ingewikkelde patronen. Bij trance heb je gewoon een standaard Wizard ofzo....Met techno kan het zoveel verschillen het enige wat standaard is is THA BEAT.
Tuurlijk mensen houden meer van andere genres maar ja smaken verschillen en die een houd van Ambient trance en de andere Pounding techno Maar als ik Techno hoor kan ik ni stil blijven staan.
ik was op het vorige Innnercity en ik zat weer in de techno zaal....Ik was toen net techno meer aan het luisteren en zelf aan het draaien en ik ging naar Billy Nasty..Nou ik kende geen nummer dus het leek veel vager music en meer beuken maar nu ik egt alleen maar bezig ben met techno en veeeel nummers ken hoor je ook de overgangen en hoe de platen in elkaar zitten.....Met techno platen kan je een reis maken een verhaal schrijven. Je kan het publiek egt raken.Tuurlijk met trance ook. Maar met trance dan hoor je altijd waar een nieuwe plaat inkomt (nou dat heb ik wel altijd) maar met techno kan je het nog weleens missen en das geweldig gewoon op komt er iets nieuws in iets fresh....weetje
Umek draait met 4 tts....ja das wel vet ja
maarja dat is voor de mensen zoals Blik die het eentonig vinden ken die ff een extra iets geven en dat maakt het interessanter voor anderen...dat doet Carl cox ook met 3 en heel veeeeeeel mensen houden van Carl..... Maarja een techno dj met 2 tts is genoeg voor mij hoor
Ja man wwateva (volgens mij klopt ergeen bal van wat hier staat ik hoop dat jullie het snappen (ik ben moe ja))
mzzlz |
|
|
| Vinyl Boy |
ok, aan Jukx in het kort: vind jij dat techno een beter muzieksoort is dan bijv trance? En met beter bedoel ik: in hoger aanzien.
graag een simpel ja of nee als antwoord.ben ik gewoon nieuwsgierig naar, verbind ik geen conclusies aan ofzo, is jouw mening namelijk en ik beschouw het niet als een voldongen feit, just curious... |
|
|
| Jukx |
Ik wist wel dat ik op je kon rekenen Nastra!! ;)
| quote: | Originally posted by Nastra Azzurro
Met techno platen kan je een reis maken een verhaal schrijven. Je kan het publiek egt raken.Tuurlijk met trance ook. Maar met trance dan hoor je altijd waar een nieuwe plaat inkomt (nou dat heb ik wel altijd) maar met techno kan je het nog weleens missen en das geweldig gewoon op komt er iets nieuws in iets fresh....weetje
|
Zoooooo, dan heb je echt bij Awakenings dit trio gemist:
Surgeon-Cari Lekebusch-Rino Cerrone
Dat was nou echt het publiek raken met hun muziek!! Het was helemaal niet keihard beuken ofzo, maar gewoon echt zo onwijs goed!!! moeiljik uit te leggen...
Surgeon begon en die draaide met 3 tt's echt heel erg diep gewoon. echt mooi, je hoorde dan dus 2 platen + de hele tijd zo'n vaag zeurend geluid op de achtergrond. Je wist gewoon echt niet meer op wat je nou precies moest letten en wat er nou aan de gang was. Hele aparte stijl heeft die! Toen kwam Cari Lekebusch die draaide gewoon heel erg lekker, beetje swingend, lekkere rhytmes af en toe weer knallen: typisch zweeds dus. En met als klapper na Lekebusch: Rino Cerrone... die gast draaide echt zo onwijs super!!!! Ook heel zwingend en met ritmes net als Lekebusch maar dan rauwer, donkerder, harder.
Kortom: technoooo alllll theeeee wayyyyyy |
|
|
| Jukx |
| quote: | Originally posted by Vinyl Boy
ok, aan Jukx in het kort: vind jij dat techno een beter muzieksoort is dan bijv trance? En met beter bedoel ik: in hoger aanzien.
graag een simpel ja of nee als antwoord.ben ik gewoon nieuwsgierig naar, verbind ik geen conclusies aan ofzo, is jouw mening namelijk en ik beschouw het niet als een voldongen feit, just curious... |
sorry dat ik het moet zeggen maar het antwoord is: ja. En dat is niet omdat ik techno leuk vind en iedereen die trance leuk vind dwars wil zitten ofzo, helemaal niet! Maar als ik alles voor mezelf op een rijtje zet dan kan ik niets anders antwoorden dan: ja.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik trance niet leuk of minderwaardig vind ofzo. In de plaatselijke discotheek sta ik ook altijd op trance te dansen hoor! Ik vind het alleen minder dan techno. Kan toch...
Ik kan ook best begrijpen dat er mensen zijn die gewoon keihard voor trance gaan. Ik kan me nog goed herinneren dat het voor mij ook alleen maar trance was wat de klok sloeg.
Tja, ik bedoel "ieder zijn meug". :) |
|
|
|
|