|
Studiemethode
|
View this Thread in Original format
| TOR |
aangezien het merendeel van de BeTA's nog studeert en altijd goeie resultaten behaalt, dacht ik even na te gaan wat jullie geheim is achter het succes tijdens de examens. :)
welke studiemethode hanteer je tijdens het blokken?
ik vat de leerstof altijd samen en structureer alles met streepjes, kruisjes, bolletjes, noem maar op... op die manier kan ik beter de opbouw zien van de cursus en alles beter onthouden. |
|
|
| SilentEagle |
Goeie resultaten? Bwa :D
Ik markeer eerst alles met kleurkes, dan lees ik het nog een keer, en dan begin ik samenvattingen te blokken en oefn te maken. |
|
|
| Jasperovitsj |
In het middelbaar was opletten in de les mijn grootste troef, daar stak ik zo goed als alles op en moest ik tijdens den blok gewoon maar wat overlopen en oefeningen maken voor de wetenschappelijke vakken.
Maja, aangezien mijn aanwezigheid in lessen drastisch geminderd is sinds ik op unief zit heb ik een andere manier moeten zoeken. Meestal lees ik gewoon de cursus/syllabus/boek, onderstreep, al dan niet aan de hand van schema's en samenvattingen van leerlingen die wel naar de les zijn geweest (een beetje parasiteren kan nooit kwaad :D ). En meestal volstaat dit wel...meestal zeg ik dus... |
|
|
| Freezel |
- Lezen en tegelijk onderstrepen/kleuren
- Nogmaals lezen en samenvatting typen
- Samenvatting als uitgangspunt voor tentamen |
|
|
| Pumaz |
| Samenvattingen en schema's bij mij. Ze werkten in het middelbaar en ze werken nu ook (al heb ik maar 1 theorievak :D) |
|
|
| SilentEagle |
| quote: | Originally posted by Freezel
- Lezen en tegelijk onderstrepen/kleuren
- Nogmaals lezen en samenvatting typen
- Samenvatting als uitgangspunt voor tentamen |
Wat studeer jij nu weer? |
|
|
| Wildfir3 |
| schema's van klasgenoten enzow beetje bekijken. 't interesseert me allemaal niet genoeg om er echt hard voor te werken. zal het me ooit nog wel beklagen maar goed, er is gewoon niets wat me genoeg kan boeien |
|
|
| Freezel |
| quote: | Originally posted by SilentEagle
Wat studeer jij nu weer? |
Communicatie, veel theorie gehad zoals Marketing, Management, Organisatiekunde, Bedrijfseconomie enz |
|
|
| SilentEagle |
| quote: | Originally posted by Freezel
Communicatie, veel theorie gehad zoals Marketing, Management, Organisatiekunde, Bedrijfseconomie enz |
Lijkt wat op t mijne dus... :) |
|
|
| Belgian Bonzai |
Ik blok gewoon de cursus; 1x tijdens het jaar, 1x net voor het examen (daar hebben we net tijd genoeg voor). Wat ik nog moet bekijken na mijn laatste doorname duid ik aan met een ezelsoor aan het blad (dat vind je dan gemakkelijk terug als je de cursus in profiel bekijkt).
Samanvatten heeft doorgaans weinig zin als ge fysica studeert gezien de vele afleidingen die sowieso te kennen zijn. |
|
|
| TOR |
| lol, wie inhaleert hier de cursus? :haha: |
|
|
| pooley |
Iets anders.
Ik lees de cursus 1 keer en ga der vanuit dak het ken. Wat dus niet het geval is.
Maja voor 2de zit ga ik alles schematiseren en samenvattingen typen (kernwoorden , vel pijltjes, links leggen dus... |
|
|
|
|