|
Sci-fi appreciation thread
|
View this Thread in Original format
| Kaidreas |
Eerste post door Pumaz:
We zijn met meer fans dan ik oorspronkelijk dacht, dus waarom geen threadje? 
Het is natuurlijk wel gemakkelijk om met de mensen die hier posten te lachen maar hou voor 1 keer aub een threadje schoon. Wat je ook denkt, niet alle Star Trek fans zijn stereotype-trekkies die er dwaas bij rondlopen en denken dat Klingon een echte taal is (no offence als er zo mensen tussen ons zitten).
Een vraag van mij: Wat vind je van Star Wars? Ik vind ze op alle vlakken van de beste sci-fi ooit gemaakt, zoals in een andere thread een beetje gezegd, Yoda owns! Die vechtscène tss hem en Count Dooku vond ik fantastisch...
Anyway, ga uw gang...
-------------------------------
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Kheb het verdorie nog altijd ni gezien, doordat achterlijke Kanaal 2 de serie ni wou uitzenden! :whip: |
welkom dude.
btw enterprise is dat niet met cpt. james picard?
ik vind die star trek series wel kewl, ma nie allemaal sommige zijn echt zoooo saai. en komen soms te traag op gang. ik heb liever de sf-series met wat meer actie en spanning |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Kaidreas
welkom dude.
btw enterprise is dat niet met cpt. james picard?
ik vind die star trek series wel kewl, ma nie allemaal sommige zijn echt zoooo saai. en komen soms te traag op gang. ik heb liever de sf-series met wat meer actie en spanning |
Thanks :)
En nee met Picard = Star Trek: The Next Generation.
Dit was de eerste serie sinds de series met Kirk. TNG liep van '87 tot '94.
Daarna had ge nog Star Trek: Deep Space Nine en Star Trek: Voyager.
Star Trek: Enterprise is de 5de en meest recente serie. Loopt al 3 seizoenen in de US. Is hier wel nog niet op Tv geweest :)
Khoop da het nu wa duidelijk is :D |
|
|
| Kaidreas |
ik dacht dat picard altijd met die enterpris vloog, of was het nu die voyager. kweet het niemeer.
maar er is ook zo'n reeks met zo'n handelstation precies (ik dacht dat die deep space nine was) die vond ik anders wel top notch |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Kaidreas
ik dacht dat picard altijd met die enterpris vloog, of was het nu die voyager. kweet het niemeer.
|
Picard vloog inderdaad met de Enterprise, maar dat was de Enterprise-D, het 4de toestel onder die naam dus. Kirk en co vlogen met de Enterprise-A, en in de film Generations zie je ook de Enterprise-B (Kirk sterft op dat schip), en op het einde wordt de Enterprise-D ook vernietigd. In de volgende films vliegt Picard dan met de Enterprise-E! :)
Dan vraag ik mij wel af met welke Enterprise ze dan nu vliegen in deze serie? :conf: |
|
|
| TOR |
| geen extreme Trekkie zei je? :eek: :p |
|
|
| Jasperovitsj |
Ik heb vroeger wel veel gekeken, en ik heb een goed geheugen, maar that's about it! :)
Ik loop niet rond in een Federation-uniform, ik spreek geen Klingon en ik begroet mijn vrienden ook niet met "live long and prosper" :p |
|
|
| TOR |
hehe.. zal u maar geloven zeker :p
nee serieus, ik kijk ook wel uit naar de nieuwe serie. Voyager was dik ok, maar af en toe wat overacting toch...
maar waarom wil Kanaal 2 de serie niet kopen?! in Nederland was Voyager een tijd terug te zien in prime time, en wij Belgen moeten op onze kin kloppen om iets in de ruimte te zien vliegen :whip: |
|
|
| Pumaz |
Star Trek is goed, maar ik ben meer voor Star Wars :p
Yoda owns :D |
|
|
| Dj LPG |
| quote: | Originally posted by Pumaz
Yoda owns :D |
CORRECTIE: Yoda owns BIG TIME :eyes: die kerel is gewoon zalig :happy2: |
|
|
| Nabistai |
Star trak heeft me nooit echt kunnen boeien :nervous: Kheb ooit is geprobeerd om zo'n film helemaal te bekijken omdat ik toch is afvroeg waar heel de hype rond draaide. Maar die film kwam extreem traag op gang en de verhaallijn verliep maar stroef. Heeft me nooit echt geboeid. Een paar dagen geleden wel effe aant het zappen op canal plus en toen zag ik toevellig een starwars film. Kheb er toen een 20 tal minuutjes naar gekeken, dat viel best wel mee. Toen stopre de film ineens met 'de clone war ahs jsut begun' ofzoiets.
Dan is star trek toch iets beter :) (Heb wel alleen met Captain Janeway gezien) |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Picard vloog inderdaad met de Enterprise, maar dat was de Enterprise-D, het 4de toestel onder die naam dus. Kirk en co vlogen met de Enterprise-A, en in de film Generations zie je ook de Enterprise-B (Kirk sterft op dat schip), en op het einde wordt de Enterprise-D ook vernietigd. In de volgende films vliegt Picard dan met de Enterprise-E! :)
Dan vraag ik mij wel af met welke Enterprise ze dan nu vliegen in deze serie? :conf: |
hehe de nieuwe reeks, Star Trek: Enterprise dus speelt zich af nog voor de tijd van Kirk, in het midden van de 22ste eeuw toen het eerste schip met Warp mogelijkheden ontwikkeld was. Dat schip heet dus ook Enterprise.
En van een Federation was er ook nog geen sprake :)
Maar kvind de serie wel goed, vooral het 3de seizoen was heel goed.
Nu is het weer wachten tot september voor seizoen 4 :( |
|
|
| jp |
De oude Star Trek met William Shatner. Voor die tijd erg knap gemaakt en zeer spannend. Spock en dr.McCoy! :wtf:
De Thunderbirds vond ik ook altijd erg vermakelijk. In de Star Wars serie is Return of the Jedi mijn favoriet :toocool:
Al die nieuwe films en series zijn te veel met de computer gemaakt. Ziet er mooi uit maar is toch minder cult als het 'origineel' :) |
|
|
|
|