return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 
Va händer till hösten? (pg. 4)
View this Thread in Original format
Hauken
va ursäkta vad hur kamelen du sa vad?! Norrlands skogar är det inget fel på! Finns ingen bättre och finare plats än Norrland! SÅDESÅ! :mad: :D

Stockholmare... :rolleyes:

Ska ta och göra klart trean (Ekonomi) sedan studier givetvis.
Glorie
quote:
Originally posted by Kaveh

Och vad gör du Glorie? :)


:)

sista terminen på skolan, (sen e jag klar ef. 4 års studier) samtidigt som jag pluggar den kursen ska ja jobba 80h i månaden på sommarjobbet jag haft i år. Borde inte vara för tufft va? :nervous: har kollat med csn att jag inte kommer tjäna för mkt pengar iaf.
Kaveh
quote:
Originally posted by Glorie
:)

sista terminen på skolan, (sen e jag klar ef. 4 års studier) samtidigt som jag pluggar den kursen ska ja jobba 80h i månaden på sommarjobbet jag haft i år. Borde inte vara för tufft va? :nervous: har kollat med csn att jag inte kommer tjäna för mkt pengar iaf.


Ah, så du är klar snart! Bra jobbat =)))
Duktigt att jobba samtidigt också, skulle nog inte jag orka X) Eller beror väl på hur mycket studier man har ;Q
Laszlo
Jag saknar två sketna poäng för att CSN skulle bevilja min ansökan om studiemedel, vilket innebär att jag måste skriva ett snyftbrev och eventuellt ljuga ihop någonting. Finns det någon som har tidigare erfarenhet av detta och vad man ska skriva till de, och vad man framförallt inte ska skriva i brevet...?
reveal
quote:
Originally posted by Laszlo
Jag saknar två sketna poäng för att CSN skulle bevilja min ansökan om studiemedel, vilket innebär att jag måste skriva ett snyftbrev och eventuellt ljuga ihop någonting. Finns det någon som har tidigare erfarenhet av detta och vad man ska skriva till de, och vad man framförallt inte ska skriva i brevet...?


Sätt lite omtentor nu istället ;)
Labbar o dyl. kan räknas som poäng också, ifall du nu har gjort några sådana som ingår i en kurs du inte har slutfört.
Pjox
[vizay]
tänkte jobba i ett år nu för å slippa plugga direkt, vill komma ifrån det ett litet tag.

Sen blire å söka till kth/su (datasystemvetenskap), 3-årig utbildning osv, men de e ju nästa år som sagt :)
[/vizay]
Glorie
quote:
Originally posted by Kaveh
Ah, så du är klar snart! Bra jobbat =)))
Duktigt att jobba samtidigt också, skulle nog inte jag orka X) Eller beror väl på hur mycket studier man har ;Q


:) du verkar snäll... asså jag har schemalagda lektioner 3-6 ggr i veckan, så de borde inte vara så blodigt. till saken hör att man då måste läsa hemma i stället. arbetsbelastningen läggs ut annorlunda. ännu värre blire i slutet av terminen då det är tänkt att jag ska skriva c-uppsats. skitlätt! :rolleyes:

laszlo.. mja... på sätt och vis. var i samma situation för ett år sedan, tog en resttenta som jag efter mkt om och med klarade så jag fick nåra poäng över gränsen. å andra sidan hade jag gjort i ordning ett ev. brev att skicka iväg..fast jag åberopade visserligen intyg från ett ställe. men om du ska ljuga ihop nåt.. (enkelt om det är första året på din utbildning, det vet jag iofs inte om det är) för då säger du bara.. att högskolestudierna var tuffare än du trodde och att du inte trivts så bra det här första året (i ny stad och allt) det med att du tyckte studierna var svåra och tuffa brukar gå hem (vet andra som kört den grejen) i värsta fall kan du dra till med att du och din flickvän gjort slut, men där börjar de osa skumma saker ;)

är det första året på utbildningen eller? e det andra.. får du väl köra på att du haft det jobbit med vissa kurser eller nåt... skriv inget om att du varit sjuk eller nåt (man kan ju ha varit sjuk i 2 veckor eller nåt) för det e ju ens skyldighet då att anmäla till dem att man e sjuk så det blir rätt me pengarna.. och det gör man ju ändå aldrig.. (fastän det är sjukt viktigt)

en kompis till mig nu försökte få upp poängen genom att läsa sommarkurser vilket ju är hedervärt i sig.. men han lyckades inte me de heller.. kanske du har läst oxå eller? isf kan du skriva "jag har försökt öka på mina poäng genom de sommarkurser jag gått, men inte heller det gick vägen".

:p

går nog bra det där. csn brukar va snälla med att ge dispens en gång.. men inte två. tänk på det.
Proximus
Jag har exakt samma problem så imorrn blir det sig å ringa till csn och tjafsa lite. Har redan skickat personligt brev men fick en helskum svar tillbaks där de vill ha en personlig brev.. duhh jag har redan skickat en till er.

Hursom, nu är jag registrerad och allt så jag hoppas de ger dispens till mig en gång. Ska inte missa några poäng nu.
Laszlo
Tack Glorie för tipsen... :)

Detta är mitt första år ja...har inte läst några sommarkurser, har ju varit ute och rest :o)

En polare som går samma program ringde in idag och fick dispans...ska knåpa ihop ett brev i morgon, får se hur det går... :)
toka
Ska börja plugga ljud och studio teknik på SAE skolan i Solna! http://www.sae.edu

Scintilla
Det blir svenska i Linköping en termin... sen ska jag förhoppningsvis ut och resa lite innan jag ger mig på ett sammanhållet program.. får passa på att flyta omkring och göra lite allt möjligt nu när man kan, hehe ;)
Glorie
quote:
Originally posted by Scintilla
Det blir svenska i Linköping en termin... sen ska jag förhoppningsvis ut och resa lite innan jag ger mig på ett sammanhållet program.. får passa på att flyta omkring och göra lite allt möjligt nu när man kan, hehe ;)


coolt :) då får man se dig på remedy då antar jag :) fått tag på boende i stan och vad e det för program du planerar gå sen? och var?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 
Privacy Statement