|
Va händer till hösten? (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Scintilla
Det blir svenska i Linköping en termin... sen ska jag förhoppningsvis ut och resa lite innan jag ger mig på ett sammanhållet program.. får passa på att flyta omkring och göra lite allt möjligt nu när man kan, hehe ;) |
är det som TISUS som du vill göra?
ska försöka plugga det i 2005 :) |
|
|
| Scintilla |
| quote: | Originally posted by Glorie
coolt :) då får man se dig på remedy då antar jag :) fått tag på boende i stan och vad e det för program du planerar gå sen? och var? |
Japp det får man :)
Mja har väl gått sådär med boende men har ett tillfälligt rum nu iaf... sept ut.. inget internet!! snyft!! Jag förstår mig inte på folk som kan välja att inte ha internet - det är ju en livsnödvändighet!
Jag vill gärna gå pol.mag i linköping, men borde nog inte skylta med det eftersom jag inte vet om jag kommer in. Men isf börjar jag nog läsa programmet som fristående kurser tills jag kommer in på poängförtur eller nåt :p
Och ScuL - vad är Tisus för något? |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Scintilla
Och ScuL - vad är Tisus för något? |
Test I Svenska för Universitets- och högskoleStudie
.. om jag flyttar till Sverige måste jag göra det bara för mitt skull. Tycker att det är viktigt att förstår språket fullständigt.
TISUS kursen tår också bara ett år. |
|
|
| Laszlo |
Förresten - ni som läser på högskola/universitet....om ni råkar stöta på en distanskurs i ungerska vid er skola, hojta då till för jag vill gärna ta ett par kurser i det, dels för att det är lättförtjänta poäng (eftersom jag kan språket flytande), men främst för att det är mitt modersmål och jag vill ha papper på att jag kan språket. Kan vara en värdefull merit på CV:t när man söker jobb i framtiden...
Det brukar tyvärr vara ganska höga behörighetskrav för att få läsa ungerska, typ minst A-nivå i c-språk eller liknande, vilket jag inte har, men jag har hört att de brukar ge dispens om det är ens modersmål.... |
|
|
| Glorie |
ang
| quote: | Originally posted by Laszlo
ungerska |
det går bara att läsa ungerska vid två skolor i sverige. Lunds universitet och Uppsala universitet.. och inga distanskurser ges..
du kan ju ändå skriva i din cv att du an flytande ungerska.. testar de dig kan du ju lätt bevisa att du kan ju |
|
|
| jeremy1984 |
| quote: | Originally posted by Cloudburst
Jag glider runt på Informationsteknik (IT), Civilingengör... :p |
w00t? :p
Började själv på just IT på Chalmers i tisdags..sååå, är mitt inne i noll-p för tillfället :) |
|
|
| Amnezia |
just nu har jag ingen aning om va som kommer hända i höst:nervous: ..
kom inte in på det jag sökte utan står nu på reservplats i k-stad å örebro....=) blir väl antagligen söka jobb i höst:rolleyes: :mad: ...
någon som vet hur det går till under uoppropsdagarna??..många kompisar m.m har sagt att man kan åka till universitet under uppropstiderna å ta en plats om det e folk som inte dyker upp på uppropen...men samtidigt så innebär det ju att folk som står på reservplats gör det i onödan...
tex om man står på plats 5 å bor i gbg å ska plugga i örebro..åså kommer 5 st från örebrotrakten å chansar på att det ska bli platser över och lyckas få det också...då är det ju isådanfall totalt meningslöst å stå på reservplats:conf: hilfe:nervous: :wtf: .... |
|
|
| Dioxys |
| quote: | Originally posted by Amnezia
just nu har jag ingen aning om va som kommer hända i höst:nervous: ..
kom inte in på det jag sökte utan står nu på reservplats i k-stad å örebro....=) blir väl antagligen söka jobb i höst:rolleyes: :mad: ...
någon som vet hur det går till under uoppropsdagarna??..många kompisar m.m har sagt att man kan åka till universitet under uppropstiderna å ta en plats om det e folk som inte dyker upp på uppropen...men samtidigt så innebär det ju att folk som står på reservplats gör det i onödan...
tex om man står på plats 5 å bor i gbg å ska plugga i örebro..åså kommer 5 st från örebrotrakten å chansar på att det ska bli platser över och lyckas få det också...då är det ju isådanfall totalt meningslöst å stå på reservplats:conf: hilfe:nervous: :wtf: .... |
är väl meningslöst å försöka om man egentligen inte vill... (no offense) |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by jeremy1984
w00t? :p
Började själv på just IT på Chalmers i tisdags..sååå, är mitt inne i noll-p för tillfället :) |
Oj, fler chalmerister på TA :eyes: Läser själv iofs inte IT, menmen (IT var däremot mitt andra val)
Kom till eftersläppet på gasquen nästa torsdag (26.8)! F6/KfKb6 som arrar den förmodligen bästa gasquen under hela nollningen! :p
Ta gärna med lite kompisar också - nollor med bricka kommer in gratis. (tror jag)
Borde kanske tillägga att jag springer omkring i svart overall där det står F6 på ryggen och "Billeter" på benet. Om nån ser mig, så är det typ bara att säga hej ;) |
|
|
| Cloudburst |
| quote: | Originally posted by jeremy1984
w00t? :p
Började själv på just IT på Chalmers i tisdags..sååå, är mitt inne i noll-p för tillfället :) |
Aha, då satt du bredvid min polare Christian på övningsgasquen.. ;) Du kanske såg mig oxå då vid rundvandringen. Jag är ju med i Fritid.
http://www.itstud.chalmers.se/groups/fritid/
längst ner i Vi i fritid. Och christian längst upp.. :) |
|
|
| Amnezia |
| quote: | Originally posted by Dioxys
är väl meningslöst å försöka om man egentligen inte vill... (no offense) |
hum nu e ja inte me riktigt:p ..jag vill helst av allt plugga i höst..men står inte direkt på första plats i reservlistan..därför tänkte ja höra om nån visste hur det går till..om man kan nalla en plats på uppropet genom å åka dit..;) |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Amnezia
om man kan nalla en plats på uppropet genom å åka dit..;) |
jo man kan... ja vet till och med folk som börjat gå på en viss utbildnings föreläsningar (men inte varit antagen) och sen gått och pratat med programansvarig och då fått hoppa in eftersom de följt med i undervisningen och eftersom det är rätt många som droppar av första terminen. |
|
|
|
|