return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 
this forum is helping me learn swedish!he (pg. 4)
View this Thread in Original format
St_Andrew
jag försöke lära några kanadensare svenska, det var grymmt kul. speciellt när jag försökte få dom att säga "77"... hahahahaha
benni
quote:
Originally posted by St_Andrew
jag försöke lära några kanadensare svenska, det var grymmt kul. speciellt när jag försökte få dom att säga "77"... hahahahaha


lol.. visst är det svårt som fan :p

men försök lära dom säga "Växjö" .. jag har fortfarande svårt att säga det :nervous:
ScuL
Växjö är klart interessant när man omskriver alla utspråksordningar för utländare :)

V blir en mix mellan V och W
Ä blir ae
X blir KS
för att X-en blir KS och S kombinerat med J blir SJ är det en speciell utspråk
bokstaven Ö på slutet är en mjuk vokal som förorsaker att sjö klanken blir 'mjuk'
och sen ö blir oe

alltså 6 olika utspråksordningar i bara 1 ord ;)

f.ö 777 är bättre ;)
MojjMojj
Kan förstå att svenska är svårt att lära sig, med alla dessa vändningar vi har ;)

Håller på lär ngra i basketlaget. En av dem är från venezuela och kan absolut inte säga "O", det blir alltid "U" oavsett vilket ord det är i :)
policerobots
too much swedish for my brain to process
cviper
quote:
Originally posted by Aendy
Vilka har vi varit svensklärare till? Biznology, Scul, Jaybee och nu Policerobots, är det fler?


Jag är inte med på listan :( I och för sig så hade jag 3 år på mig att lära svenska innan jag började posta på TA. Men å andra sidan är min svenska ju som den är (svengelska rulez) :toothless

Facit: din svenska blir bättre om du lär dig den på Swe.Ta än om du går på extra svenskalektioner eller dyl.
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by cviper
Jag är inte med på listan :( I och för sig så hade jag 3 år på mig att lära svenska innan jag började posta på TA. Men å andra sidan är min svenska ju som den är (svengelska rulez) :toothless

Facit: din svenska blir bättre om du lär dig den på Swe.Ta än om du går på extra svenskalektioner eller dyl.


Whoot... har inte märkt nåt av att du snackat Svenska i bara 3 år :gsmile:
jofawe
wtf..
jag vet svenskar som inte kan säga Växjö ... haha.

sen vet jag inte, men tydligen så säger inte heller jag (som är till 100% svensk) 777 på rätt sätt.
jag säger chuhundrachuttichuu
men det är tydligen fel!


grr..
St_Andrew
Asså nån hjälp mig:
Vad finns det för regler för att plural i svenskan? eller är det bara så? fråga nån gång innan men fick inge svar =/
Cloudburst
Men jag då? Jag lärde mig inte svenska förän jag blev 3 år... :p Har ju bara haft 18 år på mig... (kunde bara finska som liten)

Fundamental
hallå! är det någon där?

jag träffade en gammal bekant på gatan. han påstår Elvis kandiderar ställer upp i presidentvalet. hans lider av håravfall...

Viva la Sverige. :p
cviper
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Whoot... har inte märkt nåt av att du snackat Svenska i bara 3 år :gsmile:


Mjo, jag menade att jag hade 3 år på mig innan jag började posta på TA (+ 3 år på TA => 6 år svenska).

quote:
Originally posted by Cloudburst
Men jag då? Jag lärde mig inte svenska förän jag blev 3 år... Har ju bara haft 18 år på mig... (kunde bara finska som liten)


Hehe, mitt första språk var också finska :eyes: Fick extra lektioner i tyska i "kindergarten" :stongue:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 
Privacy Statement