return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Jordbävning i Skåne
View this Thread in Original format
reveal
Vid tretiden idag skakade golvet under mig, och det kändes allmänt otäckt. Sydsvenskan bekräftade senare vad man misstänkte: http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10094642
Nån mer som varit med om jordbävning? Var rätt coolt på ett sätt faktiskt :p
ScuL
har upplevt det en gång i 1990 och en gång i 1991 men både ggr kom det under natten.
märkte ingenting faktiskt :(
reveal
quote:
Originally posted by ScuL
märkte ingenting faktiskt :(


Ok, då har du ju iofs knappast upplevt det ;)

Tur man inte bor på nåt ställe med "farliga" jordbävningar :nervous:
Vizay
verkar tydligen ha känts så högt upp som sthlm enligt aftonbladets läsare: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,536487,00.html

det här bekräftar ju bara vad jag har trott länge, moder jord är i uppror mot oss just nu, ovanliga stormar borta i USA, jordskalv ända uppe i sverige och konstigare väder än någonsin. Undrar vad som kommer härnäst :p
CJ InterCity
i sthlm kan man ju skylla på att tunnelbanan har rusningstrafik :toothless

men ärligt talat kände jag inget, i af inte mer än det vanliga bullret ;)
ScuL
quote:
Originally posted by reveal
Ok, då har du ju iofs knappast upplevt det ;)

Tur man inte bor på nåt ställe med "farliga" jordbävningar :nervous:


ja och nej. jag hade en skum dröm pga av det.
och flera kompissar på skolan hittade tråsiga saker nästa dagen (leksaker, böcker som rammlade av hyllan osv)

det var den då

5.8 på richter
CJ InterCity
kanske Holland sjönk ytterligare några meter den dagen? :toothless
jofawe
fan.. var det ett jordskalv jag kände ändå?!
jag låg ändå på ett betonggolv och arbetade när jag kände att marken skakade, men jag trodde det var en lastbil som körde utanför...

tufft.. mitt andra jordskalv än så länge då =)

Första var 1989, då var jag i Åsa (strax söder om göteborg)
benni
har upplevt några jordbävningar på island. 2 av dom minns jag iaf bra.
en gång när jag var i badrummet en kväll och allting började skaka... nånting föll ner från hyllan och eftersom badrummet är ganska litet så fick jag lite cellskräck också :p.. jag var typ 10 år gammal så jag blev ganska rädd..
Men jag minns väl den 17 juni 2000 (islands nationaldag) när jag och mina kompisar var i stan att fira nationaldagen bland många andra människor, och plötsligt skakade jorden väldigt häftigt... många började skrika och jag såg när en ståande bil liksom hoppade på gatan :p .. i nyheterna sa dom att det blev 6,5 på richter lite utanför huvudstan
Aendy
quote:
Originally posted by jofawe
Första var 1989, då var jag i Åsa (strax söder om göteborg)


Frispark!

n0bben-
hm

med tanke på att skalvet kom från Kaliningrad, kan man ju spekulera i vad som verkligen hänt

någon kanske testat kärnvapen, kanske något kärnkraftverk smällt ..
eller så kanske det VAR en jordbävning?

=) kanske sett för mycket arkiv X

lite kusligt men jag litar lika mycket på rysslands källor som jag litar på bilförsäljare
jofawe
quote:
Originally posted by n0bben- lite kusligt men jag litar lika mycket på rysslands källor som jag litar på bilförsäljare



erhm.. å bilförsäljare som är såååå ärliga!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement