return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 
Kerry eller Bush? (pg. 5)
View this Thread in Original format
RebeL9
quote:
Originally posted by Kvicket
Vill gärna veta vad hon har fått det ifrån, för när jag kollar runt på internet hittar jag verkligen ingenting om det, det speciella som hände 73 var att man ändrade hur många ledamöter det fanns i riksdagen då det blev 175-175 i valet, nu är det som bekant 349 ledamöter.


lagboken prop. 1973:90 s 283
RebeL9
en intressant artikel som pekar på varför det inte gick så bra för Kerry i valet:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,556255,00.html

där står bland annat några av de saker jag nämnde i mitt första inlägg. Verkar som amerikanerna vill ha en beslutsam president som inte smusslar för mycket i olika frågor.
U121
quote:
Originally posted by mr_fisken
Michal Moore :rolleyes:


Nää, Ralph Nader xD
ScuL
Patriotism i USA är så otroligt stor att folket står bakom George W trots att han styr landet i en stor ekonomisk kris.
Det har också nånting att göra med sin djupreligiös bakgrund som är emot gaymarriage och abortion. Många Amerikaner stödjer det.

Det är dock roligt att se att de mest utvecklade deler av USA (Westcoast & eastcoast) där de flesta intelligenta människor bor väljer demokratiskt. Det är synd att de övriga staterna lever typ 100 år tillbaka i tiden och baserar deras val på religiös bakgrund och ren patriotism.

Om det blir Bush kommer påverkningen för oss i Europa och säkert Irak-kriget bli enormt

:whip:
St_Andrew
quote:
Originally posted by Dj_Irish
Ok, jag hoppade över en del av inläggen här men tänkte bara säga att jag hade röstat på Kerry men hade helst sett att det var Howard Dean som blev Demokraternas kandidat för presidentposten

Dean har varit anti-irak sedan start och var den som såg till att demokraterna fick tillräckligt med råg i ryggen att kritisera Bush för kriget. Dessutom var han rätt passionerad och förde sin politik efter hur han kände och uppfattade saker och ting och behövde inte kolla opinionsmåtningar stup i kvarten som Kerry har gjort. Han hade således varit omöjlig att attackera för "flipp-floppandet" som har varit Kerry's största svaghet (Även om den har varit något överdriven av republikanerna). Med sin liberala vinkel kunde en sådan som Dean bli det som hade ruskat om USA in på nya tanke banor.

Med Kerry som president ahde det blivit en del ändringar från bush politiken men inget radikalt antagligen.

Med Bush som president i 4 år till känns det som om landet kommer att köras i botten och stora delar av världen kommer dras med. blä :p


Clark var bast imo ;) fast nackdelen med han var val att han inte direkt hade sa mycket politisk bakgrund...

men hela flip floppen grejen ar sa oerhort overdriven, och jag fattar inte att demokraterna inte kampade tillbaka mer, sa segt av dom. Kerry flip floppade inte mer an vad bush gjort, tvartom... Occrider i den politiska sektionen gick igenom hela hans politiska arkiv, och det enda han flip floppat pa var en 4-5 grejer under 90 talet, och alla dom grejerna var om kampanjpengar om jag inte minns fel... tex flipp floppade han aldrig over irak kriget...

usch vad irriterad man blir assa :p

har oxa en kansla av att dettta kommer vara valdigt daligt for varlden langsiktigt, speciellt med USAs massiva budgetunderskott och ett misslyckat irakkrig... fast pa ett satt e det skont att bush vann, som nan utryckte det, det ar tveksamt om kerry skulle ha klarat sig ur denna rora, sa e lika bra att bush far klanta till det riktigt sa vi slipper med republikansk propaganda om att liberaler ar skit...
St_Andrew
quote:
Originally posted by JayBee

föresten st_andrew. den tredje personen i presidentvalet heter "ralph nader" om jag inte minns fel. jag antar att du menade honom när du skrev "annan".


Fanns fler kandidater an nader... darfor jag skrev annan...
St_Andrew
quote:
Originally posted by RebeL9
lagboken prop. 1973:90 s 283


1974:152 you n000b :p
Vizay
kerry har erkänt sig besegrad verkar det som

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,556315,00.html
http://www.expressen.se/index.jsp?a=202904
http://www.cnn.com/2004/ALLPOLITICS...main/index.html
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/3979367.stm
http://www.nytimes.com/


well I could go on forever ;)
ScuL
Det är trist

en webbfråga viser att 67% av de Holländare är inte glad med resultatet.
det har även börjats websidor för att beklaga sorg till USA
biznology
quote:
Originally posted by St_Andrew
Clark var bast imo ;)..


skal!

men det menar ju ingenting nu|

Proximus
Jag är 120% bush supportet.. egentligen älskar jag Ralph Nader men med tanke på att nissen aldrig kommer vinna så är Bush mycket bättre.

Bush är rolig, framfusig och säger det han ska göra. Fan kan det bli bättre?

Kerry är samma skit som Bush, fast en lögnare och som kommer sneaka hit med allt precis som Clinton och Jimmy Carter.. de var ju verkligen historiens största välgörare...

nee bra med Bush!
mjz
man kanske skulle tycka om bush om han var fyllot som satt och drog roliga historier på nån bar i texas, han är säkert trevlig som person.

men människor som har lägre iq än ett skosnöre och som tror att dom gör guds verk ska över huvudtaget inte ha någon makt.

I stort sett vad som helst är bättre än det, Kerry skulle säkert till stor del ha gjort samma saker som bush gjort, men han skulle göra det bättre, snyggare, smartare och mycket mer diplomatiskt. :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 
Privacy Statement