|
Dode bij illegale houseparty (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Eye-Riz |
, heb niet kunnen kijken... was wel benieuwd geweest!
iemand anders? |
|
|
| magrec |
| Het was een zeer kort stukje waarin een aantal mensen werden geïnterviewd en een paar beelden van een illegaal feest. Vooral veel beelden van de brand e.d. |
|
|
| Eye-Riz |
| niet echt zinnig zoals verwacht dus... tja, de media ook... :rolleyes: |
|
|
| SnuggLe |
| Maarja, maar om meteen te legaliseren??? Kansloos! |
|
|
| New Wave |
Hoe willen de mensen het dan het liefst in de media zien?
Lieve mensen die alleen maar glimlachen en met het verhaal komen dat ze een super feest hebben gehad? Er is een grote fik geweest (heb het met me ogen kunnen zien) en er is een dode gevallen..... dat de media de feiten dan in een item draaid is heel normaal. Is dus niet onzinnigs maar objectief bekeken vanuit de dingen die gebeurt zijn. |
|
|
| Eye-Riz |
Sorry Tim, maar de media zijn meestal helemaal niet zo objectief, en zijn nogal goed in het ophitsen.
Ik vind het vrij normaal dat er een item over komt, het is tenslotte nogal wat, maar ik durf te wedden dat de research weer uitermate schaars was. Media belichten vaak maar één kant van een zaak. En vaak de minst goede kant, want alleen daar zitten kijkcijfers in, wat hebben ze nou aan goede dingen? Sensatie, daar gaat het om. Op zich soms ook nog wel weer logisch soms dat ze maar één kant belichten, zolang ze niet op de andere kant gewezen wordt. Maar daar zouden research teams dus meer moeite moeten doen.
Kom niet aan met dat de media objectief is (of is het toch meervoud? ;))... |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by New Wave
Hoe willen de mensen het dan het liefst in de media zien?
Lieve mensen die alleen maar glimlachen en met het verhaal komen dat ze een super feest hebben gehad? Er is een grote fik geweest (heb het met me ogen kunnen zien) en er is een dode gevallen..... dat de media de feiten dan in een item draaid is heel normaal. Is dus niet onzinnigs maar objectief bekeken vanuit de dingen die gebeurt zijn. |
Je mist het punt hier ook helemaal.
Objectief? De media over houseparties objectief? Lol, dat is dan voor het eerst. En het ging er hier om hoe men het bracht, de kop was nl "Illegale houseparties legaliseren". Dat was het punt, en dat is natuurlijk stom. |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Je mist het punt hier ook helemaal.
Objectief? De media over houseparties objectief? Lol, dat is dan voor het eerst. En het ging er hier om hoe men het bracht, de kop was nl "Illegale houseparties legaliseren". Dat was het punt, en dat is natuurlijk stom. |
Jij mist het punt, ging om een reactie op het bericht van Iris. Niet alles is aan jouw gericht Bram. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by New Wave
Jij mist het punt, ging om een reactie op het bericht van Iris. Niet alles is aan jouw gericht Bram. |
Excuses vent! Helemaal niet gezien dat van Iris ;)
En is het nu gerecht, gedicht of bericht? ;):p
Btw veel plezier je vrije weekend, sorry ik ben d'r niet! :( Excuses... moet werken op Revolution! We motten snel weer een keer naar een feestje met zijn allen, mooiste zou zijn als Iris er ook draait :D |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
Sorry Tim, maar de media zijn meestal helemaal niet zo objectief, en zijn nogal goed in het ophitsen.
Ik vind het vrij normaal dat er een item over komt, het is tenslotte nogal wat, maar ik durf te wedden dat de research weer uitermate schaars was. Media belichten vaak maar één kant van een zaak. En vaak de minst goede kant, want alleen daar zitten kijkcijfers in, wat hebben ze nou aan goede dingen? Sensatie, daar gaat het om. Op zich soms ook nog wel weer logisch soms dat ze maar één kant belichten, zolang ze niet op de andere kant gewezen wordt. Maar daar zouden research teams dus meer moeite moeten doen.
Kom niet aan met dat de media objectief is (of is het toch meervoud? ;))... |
De vraag wat de andere kant van het verhaal op dit incident is, zal bijna niet relevant zijn aan de nieuwswaarde. Meestal is de media inderdaad niet objectief als het om houseparties gaat. Alleen maar drugs enzenz. Maar hier ging het om een brand in een loods waar een illegaal feest gegeven. Hierbij ook een dode. Daarom vond ik het wat je reactie betreft zeer vaag omdat het over kwam dat het allemaal gezever was en nooit de goeie kant belicht werd.
Het nieuws bij dit onderwerp was gewoon het nieuws wat er was. Er kan bij dit item geen andere kant zijn van het verhaal.
Media is weldegelijk objectief. Wat veel mensen niet begrijpen is dat de media zeer breed is. Documentaires zijn meestal subjectief omdat er dan een verhaal verteld wordt door de regiseur. Nieuws is registrerend en belicht enkel de hoofdzaken. Nieuws is niet de hele media.
(en je hebt al 3 maanden niets gezegt!!!!:whip::( ) |
|
|
| SnuggLe |
Wat vaag is Tim, is jou spelling ;)
Maar media is zeker NIET objectief, zeker niet wat betreft house en alles wat daarmee samenhangt.
Ook een mooi verhaal, past niet helemaal in deze thread, maar toch: De Telegraaf bracht het nieuws dat er afgelopen jaren 2 maal eerder eenzelfde moord als op van GOgh is geweest, maar dat dat nooit naar buiten is gebracht. Te triest voor woorden, situaties zo opkloppen en dergelijk.
Politieberichten (vertrouwelijke) spreken dit juist tegen en weten echt nergens van. Tuurlijk, ze kunnen het bewust binnen(/intern) houden, maar daar geloof ik echt niet. Zo wordt echt ontzettend veel opgeklopt door de media, vooral door de Telegraaf.
En objectief?
Telegraaf is een Ajaxkrant
AD is een Feyenoordkrant
etc |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Wat vaag is Tim, is jou spelling ;)
Maar media is zeker NIET objectief, zeker niet wat betreft house en alles wat daarmee samenhangt.
etc |
Wat ik al zei, sommige mensen begrijpen het niet :) |
|
|
|
|