|
Bästa Låt / DJ / Fest 2004 (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Amnezia |
jahupp får väl göra ett försök å lista nått jag me då:)
House ((utan spec ordning))
Eric Prydz - Call On me (Eric Prydz Vs. Retarded Funk Original Mix)
Shapeshifters - Lolas Theme (Main Mix)
Ritmo Dynamic - Calinda
milk n sugar ft. 2khz - get down stay down |milk & sugar original mi
Lee Cabrera-Voodoo Love | steve angello mix
Bästa Dj/set
Hernan Cattaneo @ Mbar summer cruise
((((grabben avslutade kvällen på maingolvet me ett galet progset av högsta kvalite, låångt från allt man kan kalla tråkig å enformig prog, utan istället nästan på snudden till funky och tech :cool: ni som däckade i trappen efter Oakies set å trodde kvällen va över missade verkligen något i björnlängder när Cattaneo lekte skjortan av hela båten...ÄGD!!!))))
2: Adam Beyer @Mbar summer cruise
Ja va behövs säga, än en gång går han in och tar över golvet totalt, precis som de andra 2 gångerna jag haft nöjet att se honom, han gjorde verkligen dag2 på kryssen värd att hålla sig vaken,:)
3: Sander Kleinenberg @ GK Sthlm
behöver ej presenteras, en lirare i den absoluta toppen och detta var ett av de bästa seten jag hört från honom dessutom.((thumb up))..helt klart en kväll att minnas=)
4: Tall Paul @ Mbar Spring cruise
En riktigt lyckad kryss bra från början till slut, trevligt att få uppleva Tall Paul ha en av sina kanske få, men en av de riktigt ljusa stunder i hans karriär...han avslutade kryssen på ett riktigt värdigt sätt och hans extra timme va något extra när publiken var totalt rabiesvild:crazy:
5:Özgur Can/Omid @ Mbar Spring Cruise
Sist men inte minst, när dessa gossar får för sig att riva av ett set enbart bestående av tranceklassiker kl 5 på morgonen i loungebaren så kan man ju inte annat än å lista det som en av höjdpunkterna under året, vi var inte den största publiken på golvet men ujuj så kul de blev å såg inte en trött min runt omkring samtidigt som det va klassiker efter klassiker som snurrades, nostalgi från början till slut...schööönes:cool:
Bästa Fest
Mbar SpringCruise |
|
|
| hustler |
| quote: | Originally posted by Amnezia
Ritmo Dynamic - Calinda
|
Stört jävla bra låt men är inte den från 2003? |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by hustler
Stört jävla bra låt men är inte den från 2003? |
Jo inte är den från 04 då jag köpte den på MOS-cd 2003. Har dock kommit nya mixar av den iår.
Sen så vill jag säga att Dr Kucho - Lies to yourself är fan årets låt :rolleyes: |
|
|
| Marey |
några av mina små favvosar
Trance:
super8 - c8
mike shiver- hurricane
Robert Nickson - Twisted by design
starkid- crayons (leama and moore rmx)
young parisians- jump the next train ( kyao & albert rmx)
interstate - I found you
Carl B- day one
House:
dr.kucho - lies to yourself
eric prydz- slammin
axwell- feel the vibe
steve angello - yoyo kidz
Techno:
adam beyer heartbreak
detta va ett litet urval ur den mängd av sköna låtar som finns :D |
|
|
| Amnezia |
| quote: | Originally posted by hustler
Stört jävla bra låt men är inte den från 2003? |
hehe mkt möjligt, ingen koll fn:p wtf: byter ut den mot Poker Pets - Lovin' You |ATFC remix då, lr kanske Jose Nunez - Bilingual |main mix.....fast de e säkert från 03 me:clown: |
|
|
| hustler |
| quote: | Originally posted by Amnezia
hehe mkt möjligt, ingen koll fn:p wtf: byter ut den mot Poker Pets - Lovin' You |ATFC remix då, lr kanske Jose Nunez - Bilingual |main mix.....fast de e säkert från 03 me:clown: |
Haha, ja du. Men en sådan bra låt platsar på Best Of 2004 också enligt mig, även om den är lite gammal. :)
Edit: I all förvirring tänker jag lägga till Armand van Helden - My My My som jag tycker också tycker är ruskigt bra, förtjänar en plats på listan. |
|
|
| ShyTrance |
mina favoritlåtar är:
mike shiver & elevation - Hurricane (elevation remix)
mike shiver & elevation - Hurricane (mike shiver remix)
Matt Hardwick VS. Smith & Pledger - Connected (original mix)
Markus Schulz Presents Elevation - Somewhere
Deepsky - Talk like a stranger (markus schulz return to coldharbour remix)
Ernest VS Bastian - The darkside of the moon
Ficitivsion VS Phynn - Escape (phynn remix)
Fire & Ice - Para siempre
o så nåra till :) |
|
|
| Laszlo |
För helvete...glömde nämna den största av de alla, som sopar mattan med det mesta som gjorts under detta år:
Özgur Can - Not even winds
Den är....mmmm....örongodis...så snuskigt jävla bra...får 12:an i början på nästa vecka :D :D |
|
|
| mr_fisken |
| armand van heldens - my my my håller jag med om att den ska upp på topplistan. Sen så not even winds känns lite för uttjatad hos mig men visst är den fin, mörk o härlig :D |
|
|
| SkooB_E |
| quote: | Originally posted by Laszlo
För helvete...glömde nämna den största av de alla, som sopar mattan med det mesta som gjorts under detta år:
Özgur Can - Not even winds
Den är....mmmm....örongodis...så snuskigt jävla bra...får 12:an i början på nästa vecka :D :D |
Tycker nog att Tilt - The World Doesn't Know (Özgur Can Remix) är grymt mycke bättre än Not Even Winds, förmodligen Özgur's bästa låt i år, dock är ingen av dom bra nog för å platsa bland årets bästa. |
|
|
| RebeL9 |
synd bara att Özgur har så klen bas i sina låtar. :(
för fan turkjävel fixa till den!!! :whip:
annars får du ingen börek på MSN :mad: |
|
|
| SteveTranz4ever |
Bästa låt(ar)
Trance
Armin Van Buuren - Burned With Desire (Rising Star Remix)
MondayBar Spring Cruise när AVB körde den... OMG !!!
Prog-trance
Filterheadz - Yimanya (Original Mix)
Tilt - The World Doesnt Know
Svenskt
O.C. Feat Nick Beman - Not Even Winds
Hard Trance
Signum - First Strike (Signum Signal 2004 Remake)
DJ
1: Marco V
Har sett han tre gånger live, sist jag såg han var på Monday Bar den 16e augusti. Grymt som satan som vanligt.
2: Armin Van Buuren
Monday Bar Spring Cruise... oj oj oj !!!
3: Chris Liebing vs. Adam Beyer
Monday Bar Summer cruise... Men satan !
Fest
1: Monday Bar Spring Cruise
2: Monday Bar Summer Cruise
3: Monday Bar med Rank1
(kunde inte sova på hela natten pga. glädjeendorfiner, jobbigt när man började jobbet kl.9) |
|
|
|
|