Bästa Låt / DJ / Fest 2004
|
View this Thread in Original format
SteveTranz4ever |
Okej det är kanske i princip omöjligt att säga vilken låt som är den bästa för faktum är att man har en hel drös favoriter...
Med en månad kvar nu till 2005 så vill jag att du listar din topp3 alt. topp5 över dina absoluta
favoritlåtar för 2004... remixer gjorda 2004 räknas, låtar som inte är EDM räknas inte.
Motivera gärna dina val av favoriter.
Bästa DJ 2004 som du sett live ?
Bästa fest 2004 som du vart på ? Vilken var den bästa upplevelsen för dig ?
Cheers // Steve :gsmile:
[edit] Har modifierat tråden med bästa DJ & fest |
|
|
montana |
enkelt, detta är min top10.
01. orbital - one perfect sunrise
// så episk, vacker och så bra sång, ett perfekt avsked från orbital
02. olav basoski - waterman
// olav som inte är helt blyg med att sampla låtar till sina kreationer lånade sången från sister nancy's "bam bam" och vips så fick man fram denna underbara houselåt
03. delerium - truly (infusion mix)
infusion gjorde bra av sig att förvandla om denna låt till det monstret som låten är, med väldigt bra hantering av sången.
04. f massif - somebody (ferry corsten remix)
ferry visade äntligen vad han kunde göra med den nya electroinfluerade stilen, bra ös i denna låt men det som gör låten är sången som ferry manipulerade väl, genom att ta en vanlig sång med en kinky text och dra full nytta av den för att få lite s&m feel över det
05. sarah mclachlan - stupid (hyper remix)
hyper som blev hypad rejält detta år mest på grund av denna remix, där han tar en av dom bästa låtarna på sarah's skiva och lägger på smått aggressiva breaks och gitarrer medans den fagra sången får skina i sinn fulla makt
06. kelis - milkshake (x-press 2 vocal mix)
jag hörde denna tidigt om året och blev kär direkt, originalet var en av neptunes bättre produktioner för året och denna remix ger original en rejäl sväng om och det som blir av är en bra proggig house låt med skönt ös.
07. arvid & ernesto - try (landshark remix)
Arvid och Ernesto är två göteborgare, arvid som är en halva av akten Plej och Ernesto som håller på med mer jazziga house kreationer och också är en bra sångare. Originalet är en bra houselåt men Lance de Sardi aka Landshark ger originalet en fet basslinga och ett skönt groove, ruggigt bra.
08. spektrum - kinda new (tiefschwarz dub)
rätt minimal men ändå inte och rätt electro fast ändå inte, men man ska inte tänka på det när detta är en sån där låt som bara klickar direkt för en och stannar i huvet under flera månader
09. slam - lie to me (slam dub)
slam som drog mer åt det tech-house hållet detta år drog fram denna under tidiga hösten, och den är najs, ruggigt bra
10. shapeshifters - lola's theme (eric prydz remix)
ingen har väll missat lola's theme detta år nej, plockad upp av positiva och remixad av eric prydz och ja, denna är den fräschaste och den bästa tolkningen av låten |
|
|
Cloudburst |
Way Out West - Killa
Motivering: Lyssna på låtjäveln! :p |
|
|
Laszlo |
wow...tough one...
Några är:
Techno:
Beyer & Lenk feat. Tiga - Heartbreak
Beyer & Lenk feat. Tiga - Ananda
Beyer & Dahlbäck - Numnber inbetween
Michel de Hey - Do you want me
Alter Ego - Rocker
Hertz - Recreate
House:
SUMO - Supra Sumo
Prydz - Call on me
Shapeshifters - Lola's theme
Junior Jack - Da Hype
Junior Jack - Stupidisco
Stonebridge - Put 'em High
Soulproviders - No preassure (Stonebridge Remix)
Axwell - Feel the vibe
Trance (har noll koll på den scenen vad gäller senaste 6-12 månaderna, men here goes):
Tiesto - Walking on clouds
Ridgewalkers - Find [Andy Moor Remix]
Above & Beyond - No one on earth [Gabriel & Dresden Remix]
BT - Force of Gravity
The Filterheadz - Yimanya (Vet inte om denna borde klassas som trance eller techno...Filterheadz är ju technoproducenter, men låten har spelats mest a trancenissar).
Fetaste samlingsplatta/mixskiva:
Marco V - Combi:nations
Bästa album:
Faithless - No roots
Fetaste festerna:
DANCE VALLEY :D, 7:e augusti
Monday Bar Summer Cruise, 26-27:e aug.
Roxy Szülinap (=Birthday) Party - 17:e juli, Budapest, Ungern |
|
|
Vizay |
tänker inte ge min listning nån inbördes ordning för det känns mer eller mindre omöjligt.
ska iaf försöka lista 5 av dom absoluta favoriterna i år (antar att dom bara behöver ha spelats officiellt i år för att räknas)
Austin Leeds vs. Matthew Dekay - taurus
Miller vs Fijneman - San Andreas
Markus Schulz pres. Elevation - Largo
Solid Globe - sahara
Oceanlab - Satellite
sen som outsider till dom där måste jag slänga in Envio - love poison också efter att ha hört nya remixen på den i senaste asot :)
bästa festen, hmm måste nog vara 4h armin på kryssningen tätt jagad av mike@mondaybar och sen TE på tredje plats. :) |
|
|
CJ InterCity |
jag har inte sett så många DJs det här året som förra, men jag minns att Anthony Pappa spelade ganska bra när jag såg honom i Ungern i oktober så han är nog #1 det här året.
Bästa låt är väldigt svårt. det första jag tänker på är As The Rush Comes för den har jag hört mycket i år. men den är ju från 2003 så istället tar jag Signum - Come Around Again för den är så underbar och den påminner om sköna stunder i somras! :)
Bästa fest... det måste vara Flört The Club, Siofok i Ungern den 6 augusti, där ATB och Rick Air spelade. var kul att träffa herr Tanneberger igen och hans blivande fru. dessutom fick jag en whitelabel av hans då kommande låt 'Here With Me' :D |
|
|
DJLilJo |
Såg Tiesto in Concert 2004 livestream genom webben. Den var grym :) |
|
|
FredAcler |
Bästa festen var helt klart Tiesto In Concert tätt följd av Mondaybar SpringCruise :D:D |
|
|
hustler |
Bra tråd!
Listar dem som jag kommer och tänka på direkt. Kan fan sitta i timmar och dividera fram och tillbaka vilka låtar som är bäst.
[/b]House
Eric Prydz - Call On me (Eric Prydz Vs. Retarded Funk Original Mix)
Deep Dish - Flashdance
Shapeshifters - Lolas Theme (Main Mix)
Stonebridge Feat. Therese - Put Em High (JJ Club Mix)
Steve Angelo & Sebastian Ingrosso - Yo Yo Kidz (Original)
Trance[b]
Aven - All I Want (Ferry Corsten Remix)
BT - Force Of Gravity (Ferry Corsten Remix)
Tiesto - Love Comes Again (Mark Norman Remix)
Super 8 - Cre8 (Mirco de Govia Remix)
Whirlpool - Under The Sun (Solar Stone Remix)
Rusch & Murray - The Promise (Ronski Speed Remix)
Tiesto Feat. Kirsty Hawkshaw - Just Be (Antillas Club Mix)
Sundawner - Krystal Dreams (Marcus L Remix)
Signum Feat. Anita Kelsey - Come Around Again (Original)
Waterplanet - Introspection (John Askew Remix) |
|
|
mr_fisken |
White room - the white room
super8 - cr8
shapeshifter - lolas theme (side a/eric prydz) |
|
|
Cham |
S.U.M.O - Supra sumo
Axwell - Feel The vibe
Eric Prydz - Slammin |
|
|
AC. |
Här är mina få - men lika bra för det - upplevelser frånn 2004
Bästa festen.
Vårkryssen med mondaybar och Armin van Buuren.
Satt kvällen innan och lyssna igenom ett par live-sets av Armin van Buuren tillsammans med en kompis. Jag berättade för honom hur jag verkligen ville höra Mark Norman - Phantom Manor. Nästa kväll på dansgolvet hör jag plötsligt hur en bekant beat mixas in av Armin van Buuren och jag lyfter huvudet mitt och blickar bort mot min kompis som står och pekar mot mitt håll och lyckan är total, För visst var det Mark Norman - Phantom Manor som kom.
Sommarlåten 2004.
House, house och åter house är vad som gäller på sommaren har jag förstått.
Låtar som Shapeshifters - Lola's Theme och Eric Prydz - Call On me(Eric Prydz Vs. Retarded Funk Original Mix) spelades filtigt hemma hos mig, dag som natt. Kommer aldrig glömma hur vi festade och dansade hemma hos mig till dessa låtar eller hur vi satt och grillade sena och varma sommarnätter med dessa i bakgrunden. |
|
|
|
|