|
Bästa Låt / DJ / Fest 2004 (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by RebeL9
synd bara att Özgur har så klen bas i sina låtar. :(
för fan turkjävel fixa till den!!! :whip:
nnars får du ingen börek på MSN :mad: |
haha :haha: - ja, dessa jävla invandrare...inget klarar de av... |
|
|
| zamson |
| quote: | Originally posted by RebeL9
synd bara att Özgur har så klen bas i sina låtar. :(
för fan turkjävel fixa till den!!! :whip:
annars får du ingen börek på MSN :mad: |
haha rebel9 du är en av de få anledningarna varför jag fortfarande tittar in här ibland. |
|
|
| Versace |
| quote: | Originally posted by SkooB_E
Tycker nog att Tilt - The World Doesn't Know (Özgur Can Remix) är grymt mycke bättre än Not Even Winds, förmodligen Özgur's bästa låt i år, dock är ingen av dom bra nog för å platsa bland årets bästa. |
özzes mix på tilt är nog årets bästa för özze utan tvekan... |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by zamson
haha rebel9 du är en av de få anledningarna varför jag fortfarande tittar in här ibland. |
Fast även om Rebel9s poster råkar va den enda anledningen du kikar in här så råkar jag veta att du har massor med prog låtar du älskar & du har ju sett flera prog DJs i år... bla. Sander... gissar på att han var den bästa för dig i år...
Kom igen nu... :gsmile: |
|
|
| Scintilla |
Tänker inte ens börja gräva bland alla bra låtar som kommit detta året... så jag drar till med de två som dyker upp i huvudet först:
BT feat. JC Chasez - Force Of Gravity (Ferry Corsten Bootleg Remix)
Trance Energy-minnen så det sprudlar om det.
Filterheadz - Yimanya
Blir alltid, alltid glad när jag hör den här låten. Underbar.
De flesta både större och mindre fester jag varit på har varit detta året. Så det är lite svårt att välja... 2004 har helt enkelt varit mitt bästa trance-år so far :) Men here goes, och eftersom jag inte kan lista i nummerordning så blir det efter datum:
Trance Energy 11 - var helt obeskrivligt att vara där... att åka ner med TC-bussen gjorde det till en oförglömlig upplevelse.
Monday Bar Spring Cruise - kryssningen behöver ingen närmare presentation. Armin & Tall Paul var guld. Riktigt rolig "efterfest" också.
Sensation White - återigen, bussresa med härligt folk :). Sensation... id&t levde upp till namnet med besked.
Monday Bar Summer Cruise - Oakie, Beyer, Liebling, Cabrera och WE ARE ONE som avslutning... inget mer behöver sägas! |
|
|
| Aendy |
Allvarligt talat så kan jag inte uttala mig om bästa låt. Finns ingen som jag kan säga att jag har spelat löjligt mycket eller som jag flippat på när jag hör att den kommer på dansgolvet såsom det funnits tidigare år. Filterheadz - Yimanya kommer nog närmst (om det ens är en 2004 produktion)
Bästa seten jag hört i år är lättare:
Johan Gielen på trettondagstrance och rivningsparty av Dailys, har nog aldrig dansat så intensivt i mitt liv.
Tiësto på Love from above, jävlar vad han ägde. Körde gåshudslåt på gåshudslåt och det tog aldrig SLUT... (mest pga att NU-NRG som skulle spela efteråt var försenade med ca 45 min :)
Anledningen till att jag väntar till nu att skriva denna lista är bästa festen:
Luciakryss -04 var lätt bäst i år. Hade höga förväntingar på denna och motsatt till hur det brukar vara så blev de faktiskt uppfyllda. Kunglig musik alla timmar jag var på dansgolven. |
|
|
| Mario_GX |
| inte för att vara egotrippad eller så, men just nu diggar ja Mario N - Moments, har väl inte haft sitt release ännu men de människor som fått höra demot har ja fått bra kritik ifrån, ni får väl ta och lyssna på den någon dag =) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Mario_GX
inte för att vara egotrippad eller så, men just nu diggar ja Mario N - Moments, har väl inte haft sitt release ännu men de människor som fått höra demot har ja fått bra kritik ifrån, ni får väl ta och lyssna på den någon dag =) |
Länk or stfu |
|
|
| Amnezia |
| en annan höjdare e Mic Burns - See me fall |matthew Dekay mix:cool: naajs najs:disbelief |
|
|
| Cloudburst |
| Har inte vart på så mycket stora events i år, så Karma 3 är mitt val. Det var förövrigt grymt. :D |
|
|
| jofawe |
låtar:
1. Ferry Corsten feat Bt - Force of Gravity [Ferry remix]
(präglade lätt hela mitt år som började med Trance Energy då jag fick se min absolut största förebild för första gången, Ferry...)
2. Adam White & Andy Moor - The White room (sommar minnen)
3. Filterheadz - Yimana (Sommarminnen från Kryssen, Stockholmsweekenden och allt annat)
4. Nicola Gala - Swing to Harmony (HERREGUUUUD .. VILKEN LÅÅÅT!!!!)
5. Eric Prydz - Call on me (Komersiellt så det smäller om det, men faaan.. den är fortfarande lika bra som då jag hörde den första gången!)
Fest:
svårt.. mycket svårt.
men här kommer den.
1. Trance Energy 2004 (min första fest någonsin och därmed oslagbar..)
2. Mondaybar Spring Cruise med Armin bland andra..
3. BK Club Sessions med Above&Beyond.
Sen vill jag faktist passa på att tacka Scintilla ... för att hon faktiskt övertalade mig att sluta sitta och glo på filmerna Steve & gänget släpper från festerna.. å följa med på dem istället.
TACK ANNA ..
Och även tack till Glorie .. hehe :)
2004 blev jag av med min tranceoskuld.. innan TE2004 var det mest trancepetting som gällde..
Men än en gång, Tack till er som tjatat..
Jag växte som människa ... |
|
|
| RebeL9 |
eftersom förra årets mest överskattade låt var Motorcycle - As The Rush Comes så kan vi passa på och utse våra mest överskattade låtar för 2004.
Mitt givna val är Whiteroom - Whiteroom.
Ta några gamla vocals ur en BT-låt, reversa dem, lägg dem på en fluffy basslinga och vips så har du en given ASOT-hit. och kidsen river sig i håret och sliter av sig kläderna samtidigt som de utbrister "OMFG CH0000000n!!!1111" Där har ni Whiteroom i ett nötskal ;) |
|
|
|
|