|
Right Now: Food (pg. 16)
|
View this Thread in Original format
| TOR |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Thee ook al uit een tas :conf: |
een emmer? |
|
|
| TatanaGirl |
| Nee, nee gewoon een kopje hoor ;) |
|
|
| Tiger777 |
| Pannekoekskes met nutella:tongue2 |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Pannekoekskes met nutella:tongue2 |
ahhh da moet ik ook zeker eens proberen. Ik pak normaal altijd kandijsiroop en/of witte suiker. ook wel lekkur. spijtig ist altijd van die voorverpakte pannekoeken, allé ni dat die slecht zijn, maar ne zelfgebakken is toch nog wa beter imo... |
|
|
| Kaidreas |
ik kwam thuis van men werk... en ons pa was wafels aan het bakken.. als avondeten dan nog wel.. OMG
nu was ik eens op boerekost aan het hopen.. anyways twaren er wel lekker :cool: |
|
|
| Jasperovitsj |
| Ik heb voor mezelf gebakken boke gemaakt, yummy! En dan Nutella daarop en een taske thee erbij, zalig! :tongue2 |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Gladius
ahhh da moet ik ook zeker eens proberen. Ik pak normaal altijd kandijsiroop en/of witte suiker. ook wel lekkur. spijtig ist altijd van die voorverpakte pannekoeken, allé ni dat die slecht zijn, maar ne zelfgebakken is toch nog wa beter imo... |
Bah, zoveel verschil is der niet tussen zelf maken en in de microgolf steken... Ik maak pannekoekskes op 5 minuten die véle beter zijn dan al die voorverpakte troep :D |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Bah, zoveel verschil is der niet tussen zelf maken en in de microgolf steken... Ik maak pannekoekskes op 5 minuten die véle beter zijn dan al die voorverpakte troep :D |
mag ik het recept? =)
kheb da nl nog nooit zelf gemaakt |
|
|
| Tiger777 |
Een beetje op het oog werken natuurlijk eh, maar zo doe ik het ongeveer:
100gram zelfrijzende bloem(gewone bloem smaakt om de ene of andere reden verschrikkelijk slecht). Vergeet dit zeker niet door een zeef te gieten, anders heb je onsmakelijke klonters bloem. Maakt daar een kuiltje in, en ge kapt daar een ei bij (Best een ietsjes groter ei voor zoveel bloem). Dan nog een koffielepelke maisolie (best niet teveel, ergens 2gram ofzoiets). Dan nog een beetje suiker naar smaak...20 gram ofzo. En last but not least(little secret ingredient ;) ) een suifje zout. Overdrijf er niet mee, een snuifje is voldoende(tussen vinger en duim). Dan pakt ge ne klopper en mengt ge het geheel onder constante toevoeging van melk zodat uuw brouwel nooit te hard wordt. Het moet altijd half-vloeibaar zijn. Als dan alle bloem in de melk verdwenen is, bekom je een geel achtig, dikke vloeistof. 3/4 van een pollepel op een koekenpan gieten(geen bakpan...ook al slechte vervaringen mee gehad :rolleyes: ) even laten bakken tot er mooie gaatjes verschijnen en al het vloeibare verhard is, en even omdraaien, 5 à 10 seconden laten bakken en je hebt een pannekoekje:)
Gaat echt héél snel :p |
|
|
| Jasperovitsj |
Een ijsje :D
1 bol Fermette Vanille (beste vanille-ijs, no doubt about that), 1 bol Banaan van de Covee en 1 bol Carte D'Or Spagnola :tongue2 |
|
|
| Tiger777 |
| één grote tas straffe koffie met 2 reepjes witte chocolade van Côte d'Or. |
|
|
|
|