|
Fredag vs Lördag
|
View this Thread in Original format
| CJ InterCity |
Så vitt jag har märkt är fredagen Sveriges officiella fest-dag. Det gäller allt från att gå o rejva till gryningen, till att ta en öl med polara i baren runt hörnan. Det är nästan alltid på fredagar man gör sånt. Medans i andra länder (i alla fall i Europa) är lördagen den riktiga fest dagen.
Jag säger inte att det ena är rätt och det andra är fel, men jag måste säga att fredagar känns inte riktigt rätt att gå o festa på. Man har ju haft skola/jobb hela veckan och vill helst gå till sängs. På lördagen däremot är man utvilad och kan hålla igång mycket längre :p
Tja, har ni tankar om detta så tala ut för all del :) |
|
|
| St_Andrew |
varför välja när man kan festa på båda? ;)
fredagen är bra för att då är äntligen veckan slut och det är skönt att fira den på nått sätt... lördagen är bra för att som du sa då är man mer utvilad... svårt val imo ;) |
|
|
| jeremy1984 |
| Är det alkohol inblandat så föredrar jag fredagar utan tvekan! Dagen efter brukar ju lida en hel del, o har man festat på fredag så har man en bakisfri dag, dvs söndag, på den helgen iaf :p |
|
|
| SWE_TRANCE |
Jag håller med jeremy, bra mkt bätre att vara bakis en lördag än söndag.
Sen vet jag inte om jag håller med dig Intercity.
Jag tycker att lördagar är den "riktiga" festdagen, fredagar känns mer som förfest :p |
|
|
| dbl |
ingen aning vilken dag som är bäst.. men beror nog på vart man bor lite skulle jag tro....
men jag kör på både fredag och lördag.... men jag e hellre bakis på söndagar faktiskt... lördagar gör jag hellre nått även om jag inte skulle festa.. men söndagar kan jag ligga o slappa hela dan utan att må dåligt över det typ.....
men sen oandra sidan så blir jag inte speciellt bakis längre *peppar peppar ta i trä* :p |
|
|
| X-scream |
lördagar blir svårt om man brukar hålla på till 8-9 på morgonen :o
Blir helt omöjligt o somna inom vettig tid på söndag kväll :( |
|
|
| Laszlo |
Fan - det är ju dött lopp här alltså. Fredagar föredrar jag på Campus eftersom det är då Stallet har öppet (och på tisdagar). På lördagar är det Sivans som har öppet, men det stället gillar jag inte så mycket.
Avser jag att gå ut i Värnamo så är det däremot lördagar som gäller eftersom det då är 22-årsgräns på uteställena där, medans det är 18 på fredagar.
Jag röstar nog ändå på fredag eftersom vi har styrelsemöten varje söndag, och det är ingen höjdare att komma dit bakfull - vilket jag nästan alltid gör...:rolleyes: |
|
|
| lonne |
Fredagar är officielt sett som amatörernas afton.
Torsdagar knäcker!! |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by lonne
Fredagar är officielt sett som amatörernas afton.
Torsdagar knäcker!! |
Håller med dig där...det är på torsdagar Pudas (puben där jag sitter med i styrelsen) har öppet...:) Igår blev jag som vanligt askalas .
:D
Meow :) |
|
|
| keddo |
| FREDAG IDAG! :D underbar dag.. |
|
|
| lonne |
| quote: | Originally posted by X-scream
lördagar blir svårt om man brukar hålla på till 8-9 på morgonen :o
Blir helt omöjligt o somna inom vettig tid på söndag kväll :( |
8-9 på morgonen, antar att det inte är alkohol du håller dig vaken på, utan något central stimulerande. Skulle personligen aldrig klara av att vara vaken så länge om jag druckit hela kvällen. |
|
|
| CJ InterCity |
| quote: | Originally posted by X-scream
lördagar blir svårt om man brukar hålla på till 8-9 på morgonen :o |
jag brukar klara av sånt ganska bra faktiskt:
sova hela söndagen, sedan är jag uppe hela natten och studerar, och så drar jag till skolan måndag morgon. då blir det extra skönt att ramla ner i sängen efter skolan :p |
|
|
|
|