return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 4 5 
De Europese Grondwet (pg. 2)
View this Thread in Original format
SnuggLe
quote:
Originally posted by magrec

En ja turekije...als turkije lid van de eu wordt is irak een buurland van de eu ;)

1) heeft nul komma nul te maken met het referendum
2) de onderhandelingen e.d. beginnen pas over 15 jaar

:)
robin
Bij gebrek aan duidelijke argumenten voor, zeg ik Tegen.

Overal het zelfde oeverloze gewauwel, ..dit veranderd.. dat veranderd niet.. terrorisme.. internationaal.. andere bevoegtheden.. etc.

Hoe kan je nou een referendum houden zonder de stemmers goed te informeren, of loopt heel nederland tegen woordig als een kip zonder kop achter balkie aan, 'als hij zegt dat het goed is dan zal het wel zo zijn' :rolleyes:

Die grondwet geeft leden trouwens wel de mogelijkheid uit de eu te stappen :o Kunnen we dat nu niet dan?
raoel
Ik heb me er nog niet in verdiept, maar met hetgeen wat ik er nu van weet wordt het een nee.

Ik vind het hele europa gedoe grootendeels toch al een wassen neus, die grondwet is nergens voor nodig. De 4 a 5 grote landen trekken zich niks aan van de huidig opgestelde regels, dan vraag ik me af wat het voor nut heeft om een grondwet op te stellen.

Er staan schijnbaar nogal wat discutabele dingen in, maar wil ook nog wel eens de voordelen aanhoren.
robin
quote:
De europese grondwet bestaat uit: 2 preambules, 448 artikelen, 2 bijlagen, 36 protocollen, 50 verklaringen en 1 slotakte.

De Nederlandse grondwet bestaat uit: 142 artikelen

:eek:
MennoB
Ik denk ook nee.. Zoals hierboven staat, wil ik niet dat ons land geregeerd wordt door Fransen of Duitsers alleen omdat ze een groter land hebben als ons! Als ieder land nou net zoveel invloed heeft qua stemmen en dus ook qua regering over heel europa, zal ik wel ja stemmen.
MennoB
Ik denk ook nee.. Zoals hierboven staat, wil ik niet dat ons land geregeerd wordt door Fransen of Duitsers alleen omdat ze een groter land hebben als ons! Als ieder land nou net zoveel invloed heeft qua stemmen en dus ook qua regering over heel europa, zal ik wel ja stemmen.
magrec
quote:
Originally posted by SnuggLe
1) heeft nul komma nul te maken met het referendum
2) de onderhandelingen e.d. beginnen pas over 15 jaar

:)

Kun je zien hoe ik mij erin heb verdiept ;)
Komend weekend maar es ff informatie opzoeken.
SnuggLe
quote:
Originally posted by robin
Bij gebrek aan duidelijke argumenten voor, zeg ik Tegen.

quote:
Originally posted by raoel
Ik heb me er nog niet in verdiept, maar met hetgeen wat ik er nu van weet wordt het een nee.

.

Kijk, en dat is het probleem van NL: wat de boer niet kent, dat vreet hij niet" is een mooi spreekwoord.

De teneur is altijd "nee". Overal tegenaanschoppen, maar waar tegenaan weet niemand. Dat is ook het probleem bij het referendum: de echt overtuigde Nee stemmers komen met praktischere argumenten en bepleiten hun standpunt veel meer. Ja stemmers hoor je weinig eigenlijk op tv.

Als je het niet weet en je er niet in verdiept (hebt?), stem dan niet in plaats van meteen nee te zeggen.
basvh
quote:
Kijk, en dat is het probleem van NL: wat de boer niet kent, dat vreet hij niet" is een mooi spreekwoord.

De teneur is altijd "nee". Overal tegenaanschoppen, maar waar tegenaan weet niemand. Dat is ook het probleem bij het referendum: de echt overtuigde Nee stemmers komen met praktischere argumenten en bepleiten hun standpunt veel meer. Ja stemmers hoor je weinig eigenlijk op tv.

Als je het niet weet en je er niet in verdiept (hebt?), stem dan niet in plaats van meteen nee te zeggen.

Geef jij dan eens goede JA argumenten
SnuggLe
quote:
Originally posted by basvh
Geef jij dan eens goede JA argumenten

Zeg ik dat ik die kan geven? Nee, nergens. Die heb ik zo ook niet, heb me er niet in verdiept.

Maar ik ben niet overal meteen tegen. Het is gewoon in NL te vaak "NEEEEE!" terwijl mensen niet weten waar ze het over hebben. Zeg dan gewoon niks, dat bedoel ik.

New Wave
Kan je wel zeggen dat mensen naar bepaalde punten kijken maar dat is juist wat vele mensen niet doen. Die kijken naar de basis en maken dan een keuze. Alles wat je nu leest is maar een paar procent van het hele document. Dat gaat er nog veel dieper op in. Ik vind het juist goed dat mensne kijken naar de 'kleinere' punten omdat je daar ook 'ja' en 'nee' voor stemt. Als JP een paar munten niet zint dan is het zijn goed recht om 'nee' te stemmen terwijl er daarnaast ook positieve dingen zijn waarvoor je 'ja' zou kunnen gaan stemmen. Zo maak je een afweging van wat je eindoordeel is. Ook dat 'wat de boer niet kent geblaat' is onzin. Vele hebben niet meer het vertrouwen in al dat europees gezeik van die pennelikkers. Want waren we niet afgezet door een te hoge eurokoers? Hebben we niet veel te veel betaald met zijn alle? Zijn we niet benadeeld door de 'grote' europese landen mbt het financierings tekort wat hoger was dan afgesproken, de lonen van Europarlementariers die godsallemachtig zo omhoog moesten. Kan me voorstellen dat mensen dit keer niet 'owh het wordt fantastisch met europa' gezeik op hun bord willen krijgen van Deheer Bot en deheer Balkenellende. Kan me best voorstellen dat mensen eens geen zin hebben in een grote verandering. want altijd als er iets vernieuwds is en mensen stemmen nee dan is het bij voorbaat al "wat de boer niet kent". Als mensen het nu gewoon even prima vinden met wat we hebben. geen argumenten voor of tegen, gewoon vastigheid.
robin
quote:

Je hebt deels gelijk, mijn nee is eerder een protest tegen de slechte informatie die over dit onderwerp te vinden is, je gaat toch niet voor een of ander on beargumenteerd plan stemmen? Of jij wel?

Als je de moeite neemt een referendum te houden (hadden ze ook niet kunnen doen voor zo ver ik begrijp, en het iedereen gewoon door de strot kunnen drukken) neem dan ook even de moeite om voldoende, begrijpbare informatie te leveren aan de stemmers.

Dus zou ik lekker nee stemmen, stik maar in je grondwet, probeer het later nog maar een keer, dan met goede voorlichting!

90% van al die idioten die op straat lopen te bleren tegen mourice de hond (of hoe die knakker ook heet) dat ze voor al dan niet tegen zijn heeft geen ing idee waar ze het over hebben.

Ik ben erg benieuwt naar jou stem + argumentatie en informatie bron (die geen uren leeswerk kost) Of heb ik daar overheen gelezen?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 
Privacy Statement