|
McHärmapor!
|
View this Thread in Original format
| mindshooter |
Idag fick jag mig allt ett gott skratt när jag läste tidningen....
Som ni säkert vet så har McDonalds en kampanj där man säljer hamburgare till helt "flippade" :eyes: priser! 6 kr kostar dom varje tisdag och torsdag endast...alla har ävl sett eller hört detta.....
Idag när jag satt och läste aftonbladet på väg till jobbet så såg jag en annons från våra konkurenter "MaX" hamburgekedjan.
Ungefär så här stod det:
Extraerbjudande på MaX just nu!
Hamburgare av äkta svenskt kött!
----Bild på hamburgare-----
Endast 6 kr på tisdagar och torsdagar!
Extraerbjudande just nu!
Våra hamburgare är 11% STÖRRE än alla andra hamburgare som kostar
6 kr!
^^^^ HAHAHAHAHA......vilka hamburgare kan dom då ha syftat på?
Vi tyckte detta var jävligt roligt på donken iaf.... |
|
|
| [A|ienFactory] |
| Det är ju bara McDonalds som konkurrerar med dem. Finns ju inga andra kedjor, lol. Och det är bara de se säljer för 6 kr. Själv äter jag inte mycket hamburare, men jag åt på max i lördags. Inget utöver det vanliga, lite billigare kanske, men det var ju kampanjpris oxå. Ganska sjukt, de försöker på allvar konkurrera mot McDonalds. Här i Norrköping har de få förutsättningar för att lyckas, de ligger nästan 2 km från stan, bakom bussterminalen i mittten av ingenstans. Det finns varken gångväg eller cykelväg dit. Man kan bli dödad av att gå över alla jävla vägar för att komma dit. |
|
|
| reveal |
| det har bara hänt att mcd har konkurrerats ut på 2 ställen i världen... ett av dom var i umeå, utkonkurrerad av max... |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by [A|ienFactory]
Det är ju bara McDonalds som konkurrerar med dem. Finns ju inga andra kedjor, lol. |
Precis...det är juh det som är så jävla kul..att dom försöker dölja det på något sätt...... |
|
|
| Gaby |
| Tacka vet jag Tensta grillens 10 krs hamburgare... Dom e nice!!! |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by reveal
det har bara hänt att mcd har konkurrerats ut på 2 ställen i världen... ett av dom var i umeå, utkonkurrerad av max... |
Nja, det är inte hela sanningen. Skaen var den att Umeåborna ville ha bestick när de åt hamburgare (något man kan få på Max) men McArnes vägrade kategoriskt att ge efter för det kravet vilket ledde till att alla gick till Max istället. Så man kan säga att de konkurrerade ut sig själva. |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Aendy
Umeåborna ville ha bestick när de åt hamburgare |
HAHA fan vilka fjanterier!!!!! O fjantigt av donken att inte ge dom det heller... :p |
|
|
| SteveTranz4ever |
Den bästa kedjan i min mening är Frasses som är ett Norrlands fenomen, dom flesta vet nog inte vad det för kedja men fan så bra dom e. Själv gjorde jag lumpen i Luleå så jag har testat det där.
Har ett par polare som kommer från Umeå, så ibörjan när vi skulle käka burgare så var det bestick fram, jag frågade bara va fan dom höll på med, å dom kallar sthlm för fjoll träsk....
Annars blir jag glad om jag bara får med allt jag beställer, vilket sällan sker, från Mc D.
BTW, luncha på Mc D vid Odenplan idag, blev en big & co. |
|
|
| Vitryss |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Själv gjorde jag lumpen i Luleå så jag har testat det där.
|
Var du tvungen att göra lumpen, och i Luleå till råga på allt, stackars dig, :p |
|
|
| fruktsoppa |
MaX har de absolut godaste hamburgarna.. om ni inte testat, åk till närmaste max(i sthlm finns det i solna).. det är godis..
faan, max o burger king borde gå ihop, o sälja max hamburgare o bk's pommes frites.. åhh.. *sukta* |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vitryss
Var du tvungen att göra lumpen, och i Luleå till råga på allt, stackars dig, :p |
att göra lumpen var ngt av det roligaste jag har gjort faktiskt... |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by [A|ienFactory]
Det är ju bara McDonalds som konkurrerar med dem. Finns ju inga andra kedjor, lol. Och det är bara de se säljer för 6 kr. Själv äter jag inte mycket hamburare, men jag åt på max i lördags. Inget utöver det vanliga, lite billigare kanske, men det var ju kampanjpris oxå. Ganska sjukt, de försöker på allvar konkurrera mot McDonalds. Här i Norrköping har de få förutsättningar för att lyckas, de ligger nästan 2 km från stan, bakom bussterminalen i mittten av ingenstans. Det finns varken gångväg eller cykelväg dit. Man kan bli dödad av att gå över alla jävla vägar för att komma dit. |
nej det e sibylla dom ska konkurera me.. |
|
|
|
|