return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 5 
Watskeburt (pg. 3)
View this Thread in Original format
collenius
wilde ik toch met jullie de volgende versie delen:

http://deman.herejezus.nl/Matteklop..._Watskeburt.mp3

Ga waarschijnlijk nog wat verschillende versie's van maken. Dus als je feedback hebt, laat het me even weten!
DJ_Siesta
die versie van de boem lauwe pattas is pas gaaf :p
Freezel
Gelukkig nog nooit gehoord en dit wil ik houden zo :D
jp
De Bond tegen het vloeken heeft diverse muziekstations een brief geschreven het verzoek het nummer 'Watskeburt?!' van de Amsterdamse rapgroep De Jeugd van Tegenwoordig niet meer ongecensureerd uit te zenden. In het nummer, dat momenteel op plek één in de hitparade staat, komt onder meer veelvuldig het woord 'kanker' voor.

De Bond schrijft in de brief, die verstuurd werd naar onder andere TMF, MTV, The Box, Radio 538, Radio Veronica en Yorin FM: ''Jaarlijks krijgen 72.000 Nederlanders de diagnose kanker te horen. Dat is per dag bijna 200 nieuwe patiënten. Er is weinig inlevingsvermogen voor nodig om te beseffen hoe pijnlijk het alleen al voor deze mensen is om te horen hoe lichtvaardig de naam van de ziekte als stopwoord wordt gebruikt. Ook vrienden en familieleden van patiënten zal een dergelijk gebruik van het woord onaangenaam treffen. Afgezien daarvan zullen ook veel andere Nederlanders het ongepast, onbeschaafd en respectloos vinden dat er op een dergelijke manier de taal 'verziekt' wordt.''

De Bond tegen het vloeken wijst erop dat veel jongeren tegenwoordig rondlopen met polsbandjes waarop de tekst 'Respect 2 all' staat. ''Dat is ook een boodschap die de De Jeugd van Tegenwoordig zich aan zou kunnen trekken.''

bla bla bla
:o
magrec
quote:
Originally posted by jp
De Bond tegen het vloeken heeft diverse muziekstations een brief geschreven het verzoek het nummer 'Watskeburt?!' van de Amsterdamse rapgroep De Jeugd van Tegenwoordig niet meer ongecensureerd uit te zenden. In het nummer, dat momenteel op plek één in de hitparade staat, komt onder meer veelvuldig het woord 'kanker' voor.

De Bond schrijft in de brief, die verstuurd werd naar onder andere TMF, MTV, The Box, Radio 538, Radio Veronica en Yorin FM: ''Jaarlijks krijgen 72.000 Nederlanders de diagnose kanker te horen. Dat is per dag bijna 200 nieuwe patiënten. Er is weinig inlevingsvermogen voor nodig om te beseffen hoe pijnlijk het alleen al voor deze mensen is om te horen hoe lichtvaardig de naam van de ziekte als stopwoord wordt gebruikt. Ook vrienden en familieleden van patiënten zal een dergelijk gebruik van het woord onaangenaam treffen. Afgezien daarvan zullen ook veel andere Nederlanders het ongepast, onbeschaafd en respectloos vinden dat er op een dergelijke manier de taal 'verziekt' wordt.''

De Bond tegen het vloeken wijst erop dat veel jongeren tegenwoordig rondlopen met polsbandjes waarop de tekst 'Respect 2 all' staat. ''Dat is ook een boodschap die de De Jeugd van Tegenwoordig zich aan zou kunnen trekken.''

bla bla bla
:o


Vind ze wel een punt hebben.
Hoewel het op de plaat niet helemaal echt uitgesproken wordt als kanker maar meer als kenker.

Bla bla bla vind ik nogal minachtend overkomen JP..
jp
Tja beetje makkelijk scoren van deze stichting. Vandaar de bla bla. In Den Haag wordt al jaren te pas en te onpas 'kankah' gebruikt en ik zie ze nu niet de Schilderswijk in trekken om daar wat aan te doen.
Endless_Trance
AAAAAAAAAAAH!!

Srry maar ik vind et ech vreselijk!!!!!

(dat zoiets nog bestaat????)

Kan er niks aan doen
magrec
quote:
Originally posted by jp
Tja beetje makkelijk scoren van deze stichting. Vandaar de bla bla. In Den Haag wordt al jaren te pas en te onpas 'kankah' gebruikt en ik zie ze nu niet de Schilderswijk in trekken om daar wat aan te doen.


Er is nogal een groot verschil tussen de mensen die dat woord in de schilderswijk zegggen en mensen in een videoclip/track (die door een miljoen aantal mensen wordt bekeken) die dat woord gebruiken.

Ik heb het sowieso niet op mensen die het woord kanker te pas en te onpas gebruiken. Helaas merken die mensen pas wat ze andere mensen kunnen aandoen als ze zelf in hun directe omgeving met die ziekte in aanraking komen.
jp
Ze zeggen helemaal geen kanker maar een woord zonder betekenis 'kenkeh'. Daarnaast is de rest van de tekst ook nauwelijks te verstaan voor de gemiddelde Nederlander.

En hoe konden ze van tevoren nou weten dat dit nummer op een zou belanden?

Als er iemand in je naaste omgeving overreden is, is 'auto' dan ook opeens een beladen woord?
magrec
quote:
Originally posted by jp
Ze zeggen helemaal geen kanker maar een woord zonder betekenis 'kenkeh'. Daarnaast is de rest van de tekst ook nauwelijks te verstaan voor de gemiddelde Nederlander.

En hoe konden ze van tevoren nou weten dat dit nummer op een zou belanden?

Als er iemand in je naaste omgeving overreden is, is 'auto' dan ook opeens een beladen woord?



Je maakt wel hele rare vergelijkingen JP.
Het woord Kanker wordt namelijk niet in contexten gebruikt zoals het woord auto. Of roep jij naar mensen dat ze de "auto" kunnen krijgen? Dan is auto idd een beladen woord.

New Wave
Bestaat die stichting nog steeds?
Vraag me af wie er allemaal bij die stichting zitten. Volgens mij allemaal van die zwarte kousen.
SnuggLe
quote:
Originally posted by magrec
Je maakt wel hele rare vergelijkingen JP.
Het woord Kanker wordt namelijk niet in contexten gebruikt zoals het woord auto. Of roep jij naar mensen dat ze de "auto" kunnen krijgen? Dan is auto idd een beladen woord.


Ben het helemaal met Harmen eens.
JP die vergelijkingen van je slaan als een kut op een varken.
Vind het ook echt bull dat ze zo vaak kanker gebruiken, moet dan nou?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 
Privacy Statement