|
Aanslagen in Londen (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| New Wave |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
En Tim, als ze iets pakken, pakken ze een plek waar veel mensen zijn of belangrijke gebouwen. Hoeft niet perse een metro te zijn, in Den Haag hebben ze genoeg trams die je ook op kan blazen. Verrek, die rijden onder VROM door :eek: |
Gaat er niet om dat ze alleen de metro pakken Bram, het is een locatie die makkelijk te gebruiken is. Alles kan je gebruiken om als doelwit.
Belangrijke gebouwen? In heel europa is geen enkele belangrijk persoon of gebouw een doelwit geweest. In madrid en in engeland niet. Regeringsgebouwen en paleizen opblazen heeft geen enkele zin. Ze pakken juist de makkelijke locaties. Waarom doen ze dan geen aanslag op Downingstreet 10, of op Buckingham palace...Die plekken heeft geen zin. Het gaat er niet om wat ze pakken: bruggen, tram, trein, metro, openbaar vervoer is op dit moment het doelwit waar ze op uit zijn. Dus waarom niet de metro in Rotterdam en Amsterdam. |
|
|
| basvh |
Tjah ik wil niet weten hoeveel slachtoffers er vallen als ze een drukke toeristen tram opblazen bij die halte midden op leidseplein.
:nervous: :eek: |
|
|
| Asperge |
| quote: | Originally posted by basvh
Tjah ik wil niet weten hoeveel slachtoffers er vallen als ze een drukke toeristen tram opblazen bij die halte midden op leidseplein.
:nervous: :eek: |
Ja of station Beurs in Rotterdam:nervous: |
|
|
| New Wave |
| Of de camping in Appelscha!:eek: |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Als ze iets pakken, pakken ze Europort.....1 grote gratis bom (of de haven), alleen weinig mensenslachtoffers.
Maar goed, de enige oplossing die ik zie is hard met hard bestrijden. Aanpakken die lui, als ze echt kwaad willen plegen ze die aanslag toch wel. Meer beveiliging, minder privacy voor iedereen.....camera´s overal op straat ben ik groot voorstander van. En dat er een aanslag gepleegd kan worden moeten we daar dan maar mee leren leven. Dat softe gedoe schiet je toch helemaal niks mee op.
edit: en oja, zet dat ing leger in, want 99% van die gasten doet niks anders dan oefenen en trainen.....die gasten moeten juist ingezet worden voor de veiligheid van de burgers, aan de politie heb je hier toch geen ene reet. |
Borssele was inderdaad een doelwit, getuige de gevonden zaken bij die vermeende terrorist. Europoort zou kunnen, maar ik denk het niet. Men gaat vooral voor schrik aanjagen, niet perse economische doelen. Denk dat mensenslachtoffers toch beter zijn.
Maar hard tegen hard bestrijden: ja dat kan, maar dan moet je WETEN wie je moet pakken, en dat is het probleem: dat kan/weet je dus niet! Dus in principe kan je heel weinig doen, zoals je zelf zegt, ze plegen het toch wel. Het wordt inderdaad dan lastig met de privacy... En camera's , daar verplaats je de problemen alleen maar mee.
De politie heb je wel wat aan. Zij zijn de oren en ogen op straat. Leger is alleen handig bij daadwerkelijke repressie/ordehandhaving. Wat je moet doen is preventief bezig zijn, de hele samenelving zal moeten veranderen. Wat jij schetst is puur repressie. Je moet zorgen dat buitelanders bv makkelijker een discotheek binnenkomen, dat ze zich in NL niet gefrustreerd voelen (maar op dit soort dingen zal wel de nodige discussie loskomen ;)). |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by New Wave
Of de camping in Appelscha!:eek: |
zijn we wel meteen van een hoop ambtenaren verlost.
:p |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by basvh
Als je ziet hoeveel coppers in de usa op straat lopen, rondrijden en in de metro zitten, echt niet meer normaal. Vergelijk dat eens met die snorren in Nederland :nervous:
Zulke dingen schelen al heel veel. |
Dacht je dat er in London niet veel politie rondliep op de stations?
Zulke dingen kun je "helaas" niet voorkomen. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by magrec
Dacht je dat er in London niet veel politie rondliep op de stations?
Zulke dingen kun je "helaas" niet voorkomen. |
In Londen hangen per km2 de meeste camera's ter wereld. |
|
|
| Asperge |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
In Londen hangen per km2 de meeste camera's ter wereld. |
Niet waar, Big Brother huis:toothless |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Je moet zorgen dat buitelanders bv makkelijker een discotheek binnenkomen, dat ze zich in NL niet gefrustreerd voelen (maar op dit soort dingen zal wel de nodige discussie loskomen ;)). |
Maar die terroristische aanvallen hebben daar niks mee te maken toch?
Het gaat om de deelname aan de oorlogen in Irak en Afghanistan.
Dit heeft niks met de anti moslim houding in NL te maken maar puur met fundementalisme en dat stop je niet door buitenlanders makkelijk een discotheek binnen te laten ;) |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by magrec
Maar die terroristische aanvallen hebben daar niks mee te maken toch?
Het gaat om de deelname aan de oorlogen in Irak en Afghanistan.
Dit heeft niks met de anti moslim houding in NL te maken maar puur met fundementalisme en dat stop je niet door buitenlanders makkelijk een discotheek binnen te laten ;) |
Klopt helemaal, maar ik bedoel je moet ergens beginnen.
Discotheken binnen laten --> minder frustratie --> meer begrip --> geen anti westerse gevoelens... etc?? |
|
|
| AirPole |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Klopt helemaal, maar ik bedoel je moet ergens beginnen.
Discotheken binnen laten --> minder frustratie --> meer begrip --> geen anti westerse gevoelens... etc?? |
pff, was het maar zo simpel. Meen je dit nou serieus? |
|
|
|
|