return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 
Aanslagen in Londen (pg. 5)
View this Thread in Original format
BaRTeZ
quote:
Originally posted by SnuggLe
Klopt helemaal, maar ik bedoel je moet ergens beginnen.

Discotheken binnen laten --> minder frustratie --> meer begrip --> geen anti westerse gevoelens... etc??


ging het allemaal maar zo makkelijk ;)
SnuggLe
quote:
Originally posted by AirPole
pff, was het maar zo simpel. Meen je dit nou serieus?


Ja, dat meen ik.
Want ik kan talloze voorbeelden verzinnen dat er 2 buitenlanders voor mij stonden in de rij voor een toko in Den Haag, en zij te horen krijgen ' is voor leden' of andere crap, terwijl wij wel binnenkomen.

Hoe zou JIJ je voelen als je dat steeds gebeurde? Puur omdat je er anders uitziet? Daar ga je je zeker niet geaccepteerd door voelen in de maatschappij.

Maar ik draaf te ver door: oprotten met al dat terrorisme.
AirPole
Ik snap je betoog wel. Ik ben het ook wel eens met je dat de aanslagen deels oorzaak zijn van een apathie voor het Westen, maar ik denk niet dat het zo simpel is als jij stelt. Ik vind jouw voorbeeld een beetje verkeerd. De mensen die aanslagen plegen hebben wel een iets zwaarder motief dan dat ze een bepaalde discotheek niet in komen. Als dat het wel is, dan is het incasseringsvermogen en het tolerantievermogen van die lui wel erg laag.

En inderdaad. OPROTTEN MET TERRORISME.



maar wat voor de een een terrorist is, is voor de ander een vrijheidsstrijder
SnuggLe
quote:
Originally posted by AirPole
Ik snap je betoog wel. Ik ben het ook wel eens met je dat de aanslagen deels oorzaak zijn van een apathie voor het Westen, maar ik denk niet dat het zo simpel is als jij stelt. Ik vind jouw voorbeeld een beetje verkeerd. De mensen die aanslagen plegen hebben wel een iets zwaarder motief dan dat ze een bepaalde discotheek niet in komen. Als dat het wel is, dan is het incasseringsvermogen en het tolerantievermogen van die lui wel erg laag.



Natuurlijk heb je daarin ook heel gelijk, maar ik bekeek het even op micro-niveau. Op dat soort preventieve dingen moet je wel beginnen. En terecht, want Verdonk heeft dit ook als belangrijk punt opgenomen overigens in haar beleid wat radicalisering tegen moet gaan. Ik bedoel maar... ;) Ik riep dit al tijden.
kutvolkots
Ik vind Bush eerder een terrorist dan Bin Laden, ik zie hem eerder als verzetsheld, ook alwel hij zich verzet tegen onze cultuur.
basvh
Wat ik daarnet op tv zag is dat veelal jonge moslims in europa worden geronseld voor dit soort terrorisme. Waarom: omdat ze niks te verliezen hebben en aan de onderkant van de maatschappij leven.

In dat licht heeft snuggle een goed punt als hij zegt van binnenlaten in een discotheek. Ze zouden daardoor misschien wel meer connectie kunnen krijgen met onze westerse cultuur.


Aan de andere kant waarom worden die gasten vaak niet binnengelaten in de disco? Juist, omdat het 9 van de 10 keer knokken wordt. En met wat voor mensen hebben we te maken dat ze maar met bommen gaan strooien omdat ze zich niet thuis voelen in de westerse cultuur.
Roger
Ik ben het helemaal met bram eens! Je moet die mensen juist een helpende hand geven in plaats van ze te verstoten, want daar wek je alleen maar kwaad bloed bij.. Ik ben ook een groot voorstander van ontwikkelingshulp. Ik denk dat als de verhoudingen wat minder groot zijn dat alle terroristen minder reden hebben om kwaad te zijn. Helaas werkt helpen alleen op langer termijn. En het verstoten lijkt juist te helpen op korter termijn, dat is een fout die mensen vaak maken denk ik.

Hoe minder moeilijk mensen het hebben, hoe minder ze hun godsdienst nodig hebben (kijk maar naar de westerse landen). Als er minder godsdienst is worden vrouwen minder onderdrukt en hebben meer kans op goed onderwijs, waardoor zij meer te zeggen krijgen. Ik denk dat vrouwen voor een evenwicht kunnen zorgen in de arabische landen omdat deze over het algemeen veel pacifistischer zijn ingesteld
New Wave
Ejjhuh, het is nu wel een beetje laat om ze nu extra te matsen. In het kader van pure zwakheid: "ik laat ze nu maar binnen want als ik het niet doe dan gaan ze willicht lopen kutten" Amehoela. Dat ze in discotheken niet worden toegelaten was 10 jaar geleden ook al het geval..gewoon simpelweg omdat ze zitten te kutten. Ik heb 5 jaar lang in een discotheek gewerkt (van 1997 tot 2002) en ik weet precies hoe het allemaal in zijn werk gaat. Want elke week was het weer zo ver en je kan je klok er op gelijk zetten. De houding van die gasten zegt genoeg. Het had 10 jaar geleden ook niets met dat terrorisme te maken, alleen maar dat ze zich niet kunnen gedragen. Ze hebben zat tijd gehad om zich te kunnen mengen in onze cultuur maar dat hebben ze vertikt. het is enkel maar erger geworden. Van mij mogen ze allemala vertrekken. hoppa, weg, basta!
Creamfields23
Dudes dat fundalisme (LOL!) [edit](fundamentalisme)[edit] en mensen de discotheek binnen laten zijn totaal verschillende dingen. Een echte fundamentalist wil niet eens een discotheek binnen. De enige keer dat hij een discotheek binnen zal gaan is dan ook om deze op te blazen.

Wij kunnen hier niets aan doen en volgens mij helemaal niemand niet.
Roger
fundamentalisten hebben zijn niks meer als ze geen achterban hebben van ontevreden bevolking, ja oke gekken zul je blijven houden maar dit is toch meer een teken van ontevredenheid

Roger
quote:
Originally posted by New Wave
Ejjhuh, het is nu wel een beetje laat om ze nu extra te matsen. In het kader van pure zwakheid: "ik laat ze nu maar binnen want als ik het niet doe dan gaan ze willicht lopen kutten" Amehoela. Dat ze in discotheken niet worden toegelaten was 10 jaar geleden ook al het geval..gewoon simpelweg omdat ze zitten te kutten. Ik heb 5 jaar lang in een discotheek gewerkt (van 1997 tot 2002) en ik weet precies hoe het allemaal in zijn werk gaat. Want elke week was het weer zo ver en je kan je klok er op gelijk zetten. De houding van die gasten zegt genoeg. Het had 10 jaar geleden ook niets met dat terrorisme te maken, alleen maar dat ze zich niet kunnen gedragen. Ze hebben zat tijd gehad om zich te kunnen mengen in onze cultuur maar dat hebben ze vertikt. het is enkel maar erger geworden. Van mij mogen ze allemala vertrekken. hoppa, weg, basta!


wat is volgens jou dan het doel wat deze mensen met hun aanslagen proberen te berijken?
AirPole
quote:
Originally posted by Roger
wat is volgens jou dan het doel wat deze mensen met hun aanslagen proberen te berijken?


Let jij wel op? Het doel van de aanslag van vandaag en tevens die van 11 maart 2005 in Madrid is puur het afstraffen geweest van de landen die Amerika hebben gesteund in de oorlog tegen Irak. Landen die dus troepen hebben gestuurd naar Irak. Denemarken en Italie zijn vandaag de volgende namen geweest die genoemd werden als doel van volgende aanslagen, als zij hun troepen niet terugtrekken. Maar ze moeten daar imo niet aan toe geven, omdat we dan de terroristen hun zin geven.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 
Privacy Statement