|
De eerste dag TALPA
|
View this Thread in Original format
| Creamfields23 |
Ben net klaar met een lekker avondje voor de buis hangen. Bijna de gehele avond naar TALPA zitten kijken was toch wel erg benieuwd.
Ik moet zeggen zeggen dat het een aangename verrassing was.
Vooraf had ik al de conclusie getrokken dat dit een soort Amerikaanse zender zou worden met meer reclame dan TV. Dit bleek acheraf reuze mee te vallen zelfs voor het programma studio voetbal.(Goeie zaak!!)
Verder wil ik ook effe kwijt dat ik die John de Mol een genie vind. Ik zag gister op tv hoe hij de reclame verkoopt. Dit gaat dmv een no cure no pay methode. Dus als gekochte reclame niet het streven haalt hoeft men niet te betalen.
Wat zijn jullie belevingen met de nieuwe zender?
EFFE een editje ik weet niet waar ik deze moet plaatsen, maar deze is :stongue: :stongue: :stongue: |
|
|
| ahp2002 |
ik heb alleen een stukje het ultra kinderachtige voetvolley toernooi gezien. Was bij SBS6 al niet veel, en nu ook niet.
komende week ziet er suf uit. Elke dag Bob Saget :crazy: om 20.00 met America Funniest homevideo's |
|
|
| Chicane |
| Toen ik die vervelende rotharses van Beau zag en die kaassloerie van een Linda had ik al iets van, nee.. laat maar. Verder niks van Talpa gezien nog behalve dat. |
|
|
| HiGH_NrG |
| Man die samenvattingen bij het voetbal zijn echt veeeeeeeeeeel te lang... Ik wil gewoon de hoogtepunten zien! |
|
|
| Yarnie |
| Wat ik een beetje mis zijn toch de samenvattingen van voetbal midden in de nacht. Voorheen op de nos kon je bij thuiskomst van het uitgaan lekker halflam in je nest nog de samenvattingen van het voetbal meepikken, maar met talpa zit dat er niet in jammer genoeg |
|
|
| Djeebie |
Ik ben benieuwd naar vanavond. Gisteren vond ik het voetbal gedeelte veel te lang duren. Interviews na de wedstrijd :o Het zal weinig mensen kunnen schelen wat Theo Jansen van de wedstrijd vond en wie d'r allemaal geblesseerd zijn bij Vitesse.
Voor de rest vond ik het wel aardig. Ik gan in ieder geval naar NSE kijken of het moet wel heel erg tegenvallen. Talpa is in ieder geval een welkome vernieuwing op het helemaal ingekakte Nederlandse net. |
|
|
| Evil_E |
| quote: | Originally posted by ahp2002
ik heb alleen een stukje het ultra kinderachtige voetvolley toernooi gezien. Was bij SBS6 al niet veel, en nu ook niet.
komende week ziet er suf uit. Elke dag Bob Saget :crazy: om 20.00 met America Funniest homevideo's |
Wel een nieuwe serie afleveringen. En niet met Bob Saget maar met ene Tom Bergeron |
|
|
| basvh |
Als een john de mol in opleiding moest ik natuurlijk heel de avond talpa kijken. Van te voren hoorde je iedereen zeggen dat het wel niks zou worden en dat voetbal gewoon bij studio sport hoort. Ik ben gewoon gaan kijken zonder enig vooroordeel en denk dat het programma de bouw wel eens een hit kan gaan worden al is zoiets natuurlijk niet te voorspelen. Ook een aantal drama/comedie series zagen er goed en niet knullig uit zoals bijna elke andere nederlandse serie.
Verder jack spijkerman die gewoon grappen overzichzelf maakt over zijn zakken vullen en grappen over john de mol. Tjah dat hadden veel mensen niet verwacht.
Voetbal zag er ook wel goed uit. Ik zie liever Wilfred G. dan die uitgezakte smeets of sulletje egberts. Die lange interviews na de wedstrijd vond ik juist wel goed, het ging er iig wat beter aan toe dan de vragen die ze normaal bij de nos stellen of die kraay van sbs.
Het decor vond ik beetje tegenvallen, beetje kil. Tv leader wel ok, maar een leader gemaakt door tiesto voor het no1 sport programma had ik meer verwacht.
Maandag kijken wat Beau ervan bakt. |
|
|
| BaRTeZ |
Ik heb gisteravond alleen het voetbal gekeken. Ik vond het voor de eerste uitzending zo slecht nog niet, maar er zijn wel veel dingen die verbeterd kunnen worden. Die interviews met een fan voor en na de wedstrijd gaan nergens over, mogen eruit (en dus ook het shot van die fan in de rust). Daarnaast zijn het de hele tijd dezelfde shots die je krijgt, vooral bij Roda tegen Twente was het erg. Hele tijd een zoom als de rechtsbuiten/linksbuiten de bal had en een actie ging maken. Na elke kans dezelfde zoom op de speler, en als de keeper nog wat gedaan had een korte zoom op hem.
Verder vond ik het graphic ding wat ze gebruiken bij een wissel verwarrend. Ik dacht eerst dat de speler rood kreeg, maar toen kwam er een nieuwe naam met een groene pijl (of iets wat daarvoor aan moest).
Na de wedstrijd die statistieken vind ik wel leuk om te zien, maar geef dan tijdens die interviews ook even de namen van de spelers. Vooral bij die eerste gast van Heracles had ik echt zoiets van wie the is dat.
De commentatoren waren niet allemaal even goed, maar die moet je nog het voordeel van de twijfel geven.
De graphics (of hoe je dat noemt, iemand?) die ze gebruiken (met doelpuntenmaker, stand, opstelling etc.) vind ik wel mooi, ook leuk met die foto's van de opstelling. Enige wat daar aan mankeert is dat die stand/tijd e.d. zo ongelooflijk klein zijn, ook bij RTL5 vrijdag. Het logo van de zenders is supergroot, terwijl de stand/tijd e.d. superklein zijn.
Mulder en Timmer waren wel sterk, alleen de drie-op-een-rij formatie snap ik niet helemaal. Genee zit nu bij elke vraag met de rug naar iemand toe, niet echt slim.
Het is gelukkig pas de eerste uitzending, en het viel me zeker mee. Verbeteringen zullen wel snel komen en het is te hopen dat ze, zoals eerder gezegd in deze topic, ook 's nachts de wedstrijden gaan herhalen :) |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by BaRTeZ
De graphics (of hoe je dat noemt, iemand?) |
jah graphics, het apperaat waar het uitkomt heet als ik me niet vergis CG. Klopt dit New Wave? |
|
|
| New Wave |
Alle grapics en titels komen uit een titelgenerator genaamd: Inscriber
Barthez, al die beelden van fans zijn juist bewust.
Talpa wil het 'familiegevoel' tijdens de wedstrijden laten zien. Bij de NOS was het hapslikweg voetbal maar talpa doet er iets extra's mee. daar horen ook die interviews bij. Ik vind het een hele vooruitgang. Ook de extra informatie als indicatie op het veld zoals logo's van de clubs, afstandsaanduidingen, buitenspel-lijn en dergelijke is allemaal nieuw. ook de grapics van de teams enzo is prima. En over de tijd/stand. Op mijn 37 cm tv scherm was het gewoon prima te zien. Koop een goeie scherpe TV of koop een grotere.
Titels worden over het algemeen altijd gegeven. Dat gaat dit keer ook wel gebeuren. Niet alles gaat prima, bij de NOS vergeten ze ook wel eens een titeltje. |
|
|
| moogwai |
Eredivisie, de wedstrijden is mij goed bevallen. Lekker modern. Veel interessante toevoegingen en mooie graphics. Genee is ook een goede presentator, veel beter als een Egbers of v. Culemborg. En eindelijk verlost van het meubilair Snoeks, ten Napel enzo. (nou ja, voor de competitie dan) Ik vind het echt een vooruitgang en ik heb persoonlijk niks met het "ouderwetse". Het is gewoon erg fijn dat het alleen voetbal is en niet zoals bij Studio Sport die dan de laatste 5 minuten nog wat hockey laat zien en pas na het journaal de rest(wat een nog langere reclame is :p )
Verder heb ik nog niks van de andere programma's gezien, maar ben toch benieuwd. Misschien dat de tv weer wat interessanter wordt, want ook de rest van de commerciele hebben wat veranderd.
Nu is de beurt aan de publieke omroep. Opzouten met al die omroepstichtingen en gewoon 1 grote "omroep" zoals in Belgie of Engeland! |
|
|
|
|