return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 
Vill ni spela på radio? (pg. 2)
View this Thread in Original format
Gate 42
quote:
Originally posted by Braxen
.. antar att han ska dj'a i sthlm då ?? isf vart ?


På Marie Leaveau ( :conf: ) den 26 november. Allt jag vet.
Braxen
:nervous:
ScuL
quote:
Originally posted by Laszlo
Växjö Club har funnits sedan 4-5 år tillbaka, jag har varit med och sänt i 2 år, är själv ansvarig för programmet sedan ett år tillbaka. Sitter också sedan dess med i styrelsen. Vi har spelat allt från mangeltechno a'la Beyer och riktig tysk lederhosenelectro till uplfting energisk trance och lövig funky house. Någon enstaka gång har vi även kört drum 'n bass. Vi har fått mycket bra respons från många lyssnare som uppskattar en timma musik som skiljer sig från resten av all topphitssmörja.

...


mm.. så undrar jag värför du uteslutar 'ostig phat bass' :rolleyes:
tycker allt borde vara möjlig så länge det är inte för chockande :)
Laszlo
quote:
Originally posted by ScuL
mm.. så undrar jag värför du uteslutar 'ostig phat bass' :rolleyes:
tycker allt borde vara möjlig så länge det är inte för chockande :)


Med ostig phatt bass sytftar jag på Scooter, Warp Brothers och liknande skräp vissa väljer att kalla musik. Det anser inte jag vara i närheten av den svenska klubb- och EDM-kulturen - eller hur klubbmusik överhuvudtaget låter. Jag personligen skulle inte kunna stå för att vi spelar det på vårt program. Jag lyssnar inte speciellt mycket på P3 Dans eller P3 Klubb, men jag skulle tappa hakan om jag fick höra att de spelade något motsvarande - och varför de inte gör det är väl knappast en slump?

Vi har å andra sidan funderat på att köra en Cheese Factory Edition av vårt program med just sådana här gamla hits med 666, Warp Brothers, Gigi D'agostino och kompani - sånt som vi en gång i tiden faktiskt lyssnade på, men vilket vi idag skäms för. Det programmet kommer dock att vara allt annat än seriöst - men det är en helt annan historia.
Laszlo
quote:
Originally posted by Gate 42
På Marie Leaveau ( :conf: ) den 26 november. Allt jag vet.


Korrekt
mr_fisken
quote:
Originally posted by Gate 42
På Marie Leaveau ( :conf: ) den 26 november. Allt jag vet.


Vem,var,vad är det?
Braxen
aja, hursomhelst.

Det låter som en kul grej så jag knåpar gärna ihop en mix inom dom närmsta dagarna :cool:
Laszlo
Sweet

Glömde nämna det också, ni som bara proddar är också välkomna med material om ni vill få lite extra exponering, så fixar jag in de i program där de passar. Jag har spelat en del av Smekbars prylar...
hustler
quote:
Originally posted by mr_fisken
Vem,var,vad är det?


Det undrar jag också, aldrig hört talas om stället.. :conf:
Laszlo
quote:
Originally posted by hustler
Det undrar jag också, aldrig hört talas om stället.. :conf:


Samma som Paradise, om det säger er något?

FredAcler
Detta låter ju väldigt interssant :) Lazlo, jag addar dig på MSN på direkten.
Smekbar
tänkte kolla om det finns något direkt krav på hur långt materialet man skickar är..? Har nyligen knåpat ihop ett härligt liveset som kunde vara kul att få spelat. Jag har dock inte spelat in det någon gång så jag vet inte hur långt det är, men gissningsvis 30-45min. Spelar eventuellt in det senare idag och skickar till dig laszlo :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 
Privacy Statement