return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 
Armin Only!
View this Thread in Original format
Dj P.A!
Någonmer än jag som lyssnar på Armin only just nu? Fan också att man inte kunde vara där ikväll..... Har lysttan op techno/trance sedan i börjanav 90 talet. Och Armin är helt enkelt´det bästa som hänt trance scenen sedan den startade. SKADAL att han hamnar efter fjollan Tiesto på DJ Mars lista.
RebeL9
quote:
Originally posted by Dj P.A!
Och Armin är helt enkelt´det bästa som hänt trance scenen sedan den startade.


Långt ifrån :P
Han höll mycket högre klass för några år sedan.
Antony
hope you guys are listening the Live Stream on www.freshfm.nl too? Armin is just starting this verry moment ! :D
Dj P.A!
quote:
Originally posted by RebeL9
Långt ifrån :P
Han höll mycket högre klass för några år sedan.


Håller delvis med. Han har tappat en del. Förmodligen för att han är på väg att bli lite för stor. Men han har inte a tut helt ännu likt tiesto. Dock är han fortfarande klart bäst.
Dj P.A!
Fan vad det var svårt att stava då med en laptop när man är lite dragen...:-)
RebeL9
quote:
Originally posted by Dj P.A!
Håller delvis med. Han har tappat en del. Förmodligen för att han är på väg att bli lite för stor. Men han har inte a tut helt ännu likt tiesto. Dock är han fortfarande klart bäst.


är ju inte så stor skillnad på utvecklingen mellan Armin och Tiesto. Båda började lokalt, släppte bra produktioner och bra mixplattor, blev kända för en större publik och gick över till kassa/medelmåttiga produktioner när berömmelsen steg över huvudet.
Enda som kanske är bättre med Armin jämfört med Tiesto är väl att Armin fortfarande kan mixa ganska bra tekniskt sett.
Dj P.A!
quote:
Originally posted by RebeL9
är ju inte så stor skillnad på utvecklingen mellan Armin och Tiesto. Båda började lokalt, släppte bra produktioner och bra mixplattor, blev kända för en större publik och gick över till kassa/medelmåttiga produktioner när berömmelsen steg över huvudet.
Enda som kanske är bättre med Armin jämfört med Tiesto är väl att Armin fortfarande kan mixa ganska bra tekniskt sett.




Ok - Men bland de riktigt stora - Vem är bättre? Blir man stor så är alltid gränsen mot komersiellt mycket nära. Armin har hittills hållit sog på rätt sida. Han är ju inte sämre än Ferry, Tiesto & Paul i alla fall. Grymt bra låt just nu!
zoric
Jag ger det i alla fall en chans nu, Han kanske tar fram några klassiska låtar, Skulle vara gött och höra iofs :)
RebeL9
quote:
Originally posted by Dj P.A!
Ok - Men bland de riktigt stora - Vem är bättre? Blir man stor så är alltid gränsen mot komersiellt mycket nära. Armin har hittills hållit sog på rätt sida. Han är ju inte sämre än Ferry, Tiesto & Paul i alla fall. Grymt bra låt just nu!


stor är inte detsamma som bra :) ATB
bra DJs i mitt tycke är de som har sitt eget sound utan att imitera andras eller rida på vågor.
djs som Eddie Halliwell, John 00 Fleming och Cristopher Lawrence tex.
Dj P.A!
Djs som jar tycker är ritkigt bra är: Markus Schulz, Perry O'Neil, john 00 Fleming, M.I.K.E, Menno De Jong, Airwave & Scott Bond. De är talangfulla -men har ändå inte riktigt allt som jag tycker att Armin har.

NooN
"...har nåt som andra saknar, du har nåt som andra inte har."

Vad har Armin? Egentligen?
Dj P.A!
quote:
Originally posted by NooN
"...har nåt som andra saknar, du har nåt som andra inte har."

Vad har Armin? Egentligen?


En night med armin tycker jag har det bästa av Prog, upplifting trance, och harder trance.

Markus Schulx är bra men det blir för trist med bara Prog Trance
Uplifting trance lirar många men oftast bara det också utan att det tänder till.
Harder lirar Marco V och Johan Gielen etc men oftast för enformigt utan att man tänder till på de enskilda låtarna¨

Jag tycker att Armin har allt detta utan att bli för komersiell även om gränsen är rätt nära.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 
Privacy Statement