|
Wat voor geluidsinstallatie heb je in je auto? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Tom Lont |
- Soundstream Van Gogh VGA 800.5 amp 4x100W en 1x400W
- JBL C608GTI compo en over een week of 4 worden ze vervangen door Xetec Gravity compo's actief gefilterd
- JL Audio 12w6v2 12 inch sub 400W rms
- JVC SH-909R headunit
Gaat erg lekker :D |
|
|
| jp |
| quote: | Originally posted by robin
Er moeten toch wel subs te vinden zijn die.. wat jij ze dan ook aandoet W'el aankunnen :eyes: |
Die zijn loodzwaar of hebben een grote kist nodig. Wil graag nog wat ruimte over houden. |
|
|
| Tom Lont |
Subs kunnen veel meer hebben dan je denkt. Zorg er voor dat de versterker meer vermogen levert dan de sub aan kan. Het signaal zal dan nooit clippen en dat is beter voor je sub. Clippen is gelijkstroom en dat vind de spreekspoel niet zo fijn, hij kan z'n warmte dan niet kwijt.
Mocht je een gepoorte kist hebben dan moet je hem affilteren boven z'n resonantiefrequentie dmv het subsonic filter. Speel je gesloten dan is dat laatste qua afstelling veel minder kritisch. |
|
|
| jp |
Als je rap luistert zijn 12 of 15 inch subs perfect. Diepe bassen met weinig BMP. De luchtverplaatsing is groot maar de speaker zelf bouwt amper temperatuur op.
Voor EDM en met name hardcore werken 3 x 8 inch of 2 x 10 inch subs beter vanwege de snelle reactie op bassimpulzen. Qua luchtverplaatsing en basdruk komt het afhankelijk van het type auto ongeveer op hetzelfde neer. Helaas neemt zo'n configuratie veel ruimte in beslag.
Dus dan maar toch een 12 inch gepoorte sub. Nu is alles afgefilterd en op 90% vermogen begrensd, maar bij met name hardcore loopt de temperatuur in de speaker dusdanig op dat de spreekspoel gaat vervormen. Opblazen in de zin van de conus eruit blazen zal overigens niet snel gebeuren.
De oplossing is simpel: rijden met het skiluik dicht zodat de luchtverplaatsing (en de temperatuur) beperkt blijft. Maar dat mis je juist dat stukje extra, het trillen van je hoofdhaar etc. |
|
|
| Tom Lont |
| Helemaal mee eens, ik luister zo af en toe naar rap en dat gaat perfect bij mij. Ik merk bij trance en harder dat de bass toch nog iets te laat komt. Het resoneren van de auto zal zeker een rol spelen. Nu ik m'n compo's lager afgefilterd heb (70Hz) komt de bass al veel meer naar voren toe en valt het minder op dat ie iets later is. Ik zit er aan te denken om een HU met time alignment te nemen, dan kan ik de compo's wat later in de tijd zetten en ze laten samenvallen met het sublaag. Ik heb mijn sub in een gesloten kist en dat klinkt ongelofelijk strak, dus dat is wel in orde. |
|
|
| Unique2701 |
| ik heb geen auto... maar een vriend van me die heeft wat was het nou.. 6 of 9 boxen in zijn auto geinstalleerd, en zo'n lichtije bij de voetruimte die met de beat meeknipperd, zeer vet :toothless |
|
|
| jp |
| Typisch Asian audio tuning :p |
|
|
| Unique2701 |
| quote: | Originally posted by jp
Typisch Asian audio tuning :p |
wie had het hier over asian?!?
ja hij is wel asian |
|
|
| jp |
Kon ook niet anders
In audio geldt de regel 'less is more'
Sommige Chinezen spreken alleen geen Engels ;) |
|
|
| kolkiewolkie |
Ultrabrakke cassettespeler met 2 standaard 'boxjes'.
Rijd weinig met de auto (hij/zij staat dan ook op de nominatie om na enkele kleine werkzaamheden verkocht te worden) en ik laat het dus ook mooi zo. Mocht ik ooit een fijne reisauto kopen dan komt daar een prima geluidsinstallatie in (vooral kwalitatief goed, veel volume vind ik vooral irritant).
Tis dus meestal genieten van de sound van de 1.3 12v in het vooronder :D :stongue: ! |
|
|
| MennoB |
| Heb pas mijn auto verkocht. Maar had daar gewoon zo'n goeiekope auto radio van de Aldi in zitten met CD/MP3/USB speler. En had daar 2 oude stereo boxen op aan gesloten, die achter de voorste stoelen op de grond lagen. Want de auto zelf had geen boxen. En dit was een goedkopen oplossing.. Alleen kon het geluid niet zo hard.. Mja nu heb ik alleen maar een radio op m'n telefoon voor in de bus.. |
|
|
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by Siesta
moet altijd zo lachen als weer van die prototype hardcore noobs rondrijden, van die sjonnie autos enzo
-VW Golf
-MOH achterop
-Muziek knetterhard, lijkt stoer he
-Lelijk getuned meestal
-Liggen ipv zitten in de auto
*zucht* :D |
moet altijd zo lachen als een broekie (wsl zònder rijbewijs)zoiets doordemandvallerigs zegt.
ontopic
2 visaton (r) boxies en een tweedehands versterkertje. cdwisselaar en sony radio. (en 10mm2 draad.... goed genoeg....:))
allemaal in mijn auto laten zitten als cadeautje voor de volgende eigenaar.
en in leasebakkies mag je helaas niet zagen..... |
|
|
|
|