return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 4 
Rodec mengpaneel vraagje
View this Thread in Original format
Transfusion
Volgende week moet ik een een cafe wat plaatjes gaan draaien enzo, en ik ga ook m'n geliefde computer meenemen. Het mengpaneel is 'n Rodec MX 180 mk2
Wat me opviel is dat er een cd/dat input is en een MD/aux input is buiten de phono input natuurlijk.
Op welke input moet ik m'n pc'tje aansluiten, persoonlijk denk ik de aux-input maar ik zou het graag zeker weten.

Deze weet ik vrij zeker, maar weer wil ik bevestiging; om de pc aan te sluiten op dat mengpaneel, is dan deze kabel --> http://www.ectech.co.nz/images/stereo%20rca%20m.jpg goed?

Nogal vrij domme vragen, maar het is nu eenmaal het feesje van een goede vriendin en alles moet 'vlekkeloos' verlopen.
Bl@ckOut
Die kabel is goed ja, maar moet je niet gewoon de cd-ingang nemen? Uitgang van pc is toch gewone line out?
Transfusion
Daar ligt m'n twijfel feitelijk, in de manual staat dat beide ingangen dezelfde specificaties hebben kwa voltage en frequentie. Zou het kunnen dat ik de pc op beide ingangen mogelijk kan aansluiten?

http://www.rodec.be/site/manuals/Mx180%20MKII%20use.pdf
Jasperovitsj
Maakt bij mijn weten niet uit of je het op cd ingang zet of of de aux :)
Bl@ckOut
Kzou zeggen probeer het ter plaatse uit en als het niet lukt moet je de andere ingang nemen :D
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Bl@ckOut
Kzou zeggen probeer het ter plaatse uit en als het niet lukt moet je de andere ingang nemen :D

Als uw pc en/of mengpaneel in brand schiet weet ge dat ge fout zit :D
Transfusion
Ginder dan maar is testen, verrassend genoeg staan er ook 2 technics sl 1200 mk2's, nie zo slecht voor een zaaltje verhuurd door een boerencafé. Oja uitgerust met bonzai slipmats :p
Aurélie
't Gaat niet specifiek om Rodec maar voor de aaschaf van een nieuw mengpaneel zie ik eerlijk gezegd de bomen door het bos niet meer :p. En op de djfora schuiven ze als je raad vraagt een djm 600 of Rodec voor. Dat behoort dus niet echt tot mijn budget :o . Ik zoek een basis 4 channel mixer . Effecten moeten niet , maar mogen en liefst een 19" model. Ik dacht eerst voor de synq SMX-1 te gaan of de Ecler Mac 40 v. Maar bij nader inzien zou ik toch liever er wat minder aangeven en meer aan plaatjes etc ;) .

Mijn vraag dus wat zijn jullie ervaringen, voorkeuren met betrekking tot goedkopere mixers ? Of laat die gedachte van een goedkope mixer beter varen ...
Tiger777
ik zou echt voor die smx-1 gaan. Ik hoor daar ni anders dan goe over, en de prijs valt heel goe mee voor watge krijgt.

Ik zou zeker dienen ecler niet kopen. Allé, da's voor zo van die mensen die denken dat ze thuis minstens de geluidskwaliteit van een discotheek (denken te) willen hebben. Thuis hoeft dat toch geen uber-zuiver ding te zijn...=> Ecler: Te duur!

Ik denk wel dat ik die synq voor ongeveer 350€ zou kunnen vinden als ge dat zou nodig vinden.. ;)
Jasperovitsj
Bij mijn weten zijn er geen echt goeie goedkopere 4 kanaals mixers op de markt. De goedkoopste waarmee je toch nog kwaliteit in huis haalt is de Stanton RM 404 (http://www.stantondj.com/v2/prod_rm404.asp) (opvolger van de mixer die ik thuis heb staan), maar die kost toch ook nog 400€. Er is ook bijvoorbeeld Behringer of JB Systems waar je voor 200 à 300€ een 4 kanaalsmixer kan krijgen, maar de kwaliteit zal minder zijn, dus ze zijn gegarandeerd geen al te lang leven beschoren. ;)
Een DJM-600 of Rodec MX 180 MKIII is inderdaad overdreven, maar met een Ecler, Synq of Stanton zit je safe voor zeker een jaar of 5, waarschijnlijk zelfs langer. Ik blijf er dus ook voor pleiten om - als je het geld toch hebt én je bent zeker dat je verder wilt gaan met draaien - meteen in deftig materiaal te investeren. Het kost u iets meer, maar op termijn heb je veel minder kosten dan instapmateriaal. :)

Aurélie
quote:
Originally posted by Tiger777


Ik denk wel dat ik die synq voor ongeveer 350€ zou kunnen vinden als ge dat zou nodig vinden.. ;)


Dan zou ik het zeker niet laten ;). Goedkoper dan 500 euro heb ik em echter nog niet gevonden :( .
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Tiger777


Ik zou zeker dienen ecler niet kopen. Allé, da's voor zo van die mensen die denken dat ze thuis minstens de geluidskwaliteit van een discotheek (denken te) willen hebben. Thuis hoeft dat toch geen uber-zuiver ding te zijn...=> Ecler: Te duur!


Ne Mac 40 kost evenveel als die Synq, én hij klinkt inderdaad zalig. Waarom zoude die dan niet kopen? Thuis een DJM-600 hebben staan, of een Allen & Heath, dás pas overdreven...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 
Privacy Statement