|
Choklad (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
| quote: | Originally posted by benni
jag tycker om vit chocklad |
om man frågar en "connaisseur" så är vit choklad faktiskt INTE choklad :D
hsh.
jag tycker marabou är inte dålig alls! .. gillar Milka (Schweiz), Verkade (Holland) och Marabou mest av alla Europeiska chokladmärke som jag har testat :D
btw om ni kommer till Bryssel nån gång ska man definitivt kolla vid en 'bonbon'-affär |
|
|
| zoric |
| Minns när min syster kom hem från Belgien med choklad, jag satt hemma dygnet runt och åt :| |
|
|
| fede |
:D choklad e så jävla gott!
milka, nestle gooott..
marabou e också gott, vanlig mjölkchoklad, schweizernöt och helnöt äger :D
en choklad som e riktigt god är en som finns i england "Flakes" mmmmm gootttt :toothless
  
om ni är i england nån gång köööp! annars gå till nån engelsk affär nära er lr nått :P finns i sthlm iaf. |
|
|
| Aendy |
| Ett år (en jul) fanns det en choklad från Marabou som hette Julchoklad. Den var helt underbar. Smakade verkligen jul. Blev tydligen ingen hit dock... |
|
|
| ArcticBeach |
| jag gillar flintachoklad :toothless |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag äter i princip aldrig choklad... trotts att...
- Pappa har jobbat på Marabou i 15 år.
- Marabou ligger 1 km från mig.
- Har jobbat på Marabou 5 ggr
(praktik,sommarjobb,extrajobb (elektriker,mekaniker,chokladarbetare))
Fast det finns många som är goda, mjölk choklad, toblerone, kexchoklad från Cloetta. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag äter i princip aldrig choklad... trotts att...
[*]Pappa har jobbat på Marabou i 15 år.
|
Fråga honom vad som hände med julchokladen... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag äter i princip aldrig choklad... trotts att...
- Pappa har jobbat på Marabou i 15 år.
- Marabou ligger 1 km från mig.
- Har jobbat på Marabou 5 ggr
(praktik,sommarjobb,extrajobb (elektriker,mekaniker,chokladarbetare))
Fast det finns många som är goda, mjölk choklad, toblerone, kexchoklad från Cloetta. |
Vilket guldläge för ett barn :) Ha ett aldrig sinande lager av choklad hemma under sin uppväxt :D Om ni får över ett par kakor så är det bara att skicka ner hit till Lund :D |
|
|
| Kamelen |
apelsinchoklad är kalasgott =) (=
ehm jag fick "finchoklad" för nån månad sen.. typ 71%, 82% och 99% kakao ... vet inte om det är fel på mig men det smakade ungefär som en dammråtta gör... var bland d äckligaste jag ätit.. försökte skölja ner med mjölk men d gick inte.. bara att borsta tänderna..
har nån provat? har den bredvid mig.. den heter.. "J.D. Gross" |
|
|
| Rikard |
| quote: | Originally posted by Kamelen
apelsinchoklad är kalasgott =) (=
ehm jag fick "finchoklad" för nån månad sen.. typ 71%, 82% och 99% kakao ... vet inte om det är fel på mig men det smakade ungefär som en dammråtta gör... var bland d äckligaste jag ätit.. försökte skölja ner med mjölk men d gick inte.. bara att borsta tänderna..
har nån provat? har den bredvid mig.. den heter.. "J.D. Gross" |
äre inte meningen att man ska äta den med punsch eller något liknande? iaf inte äta den som man gör med marabou... sen visst, känner människor som klämmer i sig sånt ändå :o |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by ScuL
om man frågar en "connaisseur" så är vit choklad faktiskt INTE choklad :D
|
Var har du läst det någonstans?
Vit choklad är i allra högsta grad choklad. Faktum är att den absolut finaste chokladen anses vara vit (inte väldigt mörk som många tror).
| quote: | Originally posted by Kamelen
apelsinchoklad är kalasgott =) (=
ehm jag fick "finchoklad" för nån månad sen.. typ 71%, 82% och 99% kakao ... vet inte om det är fel på mig men det smakade ungefär som en dammråtta gör... var bland d äckligaste jag ätit.. försökte skölja ner med mjölk men d gick inte.. bara att borsta tänderna..
har nån provat? har den bredvid mig.. den heter.. "J.D. Gross" |
Har aldrig ätit j.d. gross eller hört talas om den men det är som Rikard sa, att man äter så mörk choklad tillsammans med någonting, tex vin,kaffe eller punsh.
Kan starkt rekommendera att du provar dricka espresso till :) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Var har du läst det någonstans?
Vit choklad är i allra högsta grad choklad. Faktum är att den absolut finaste chokladen anses vara vit (inte väldigt mörk som många tror). |
Var har du läst detta? Jag har alltid trott att vit choklad egentligen inte är choklad för att där inte är kakao i, men det stämmer kanske inte? |
|
|
|
|