return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 
Choklad (pg. 3)
View this Thread in Original format
Jeremy H
wikipedia är din vän :)
http://en.wikipedia.org/wiki/White_chocolate

F.ö. så är det Milka som gäller ;)
reveal
quote:
Originally posted by Jeremy H
wikipedia är din vän :)
http://en.wikipedia.org/wiki/White_chocolate


Wikipedia stödde iaf vad jag tidigare trodde (och alltså fortfarande tror:))
"As white chocolate does not contain cocoa solids it does not meet the standards to be called chocolate in many countries."
mr_fisken
quote:
Originally posted by reveal
Var har du läst detta? Jag har alltid trott att vit choklad egentligen inte är choklad för att där inte är kakao i, men det stämmer kanske inte?


Nej men den innehåller mest kakosmör och kakosmör är dyrt och därför blir vit choklad dyrare och kan därför kallas för den mest exklusiva.
reveal
quote:
Originally posted by mr_fisken
Nej men den innehåller mest kakosmör och kakosmör är dyrt och därför blir vit choklad dyrare och kan därför kallas för den mest exklusiva.


Det kanske stämmer :)

Personligen tycker jag att vit choklad är för söt, men det kan vara gott ibland
Kamelen
quote:
Originally posted by Rikard
äre inte meningen att man ska äta den med punsch eller något liknande? iaf inte äta den som man gör med marabou... sen visst, känner människor som klämmer i sig sånt ändå :o


jadu..ingen aning =) .. jag provade att äta som man gör med marabou..o det var inge vidare.. funderat på smälta det och göra nå god bakelse/kaka
ScuL
quote:
Originally posted by reveal
Wikipedia stödde iaf vad jag tidigare trodde (och alltså fortfarande tror:))
"As white chocolate does not contain cocoa solids it does not meet the standards to be called chocolate in many countries."


Det stämmer.
I Frankrike finns det ett förbund som kallas för "sjokladsprövare" och de anser att vit sjoklad är INTE sjoklad som sagt :)
DjAviander
Vit choklad har aldrig varit någon hit tycker jag. Bara socker smakar det :)

Vanlig "ätchoklad" så att säga så är jag svag för "Frukt&Mandel" från Marabou, där snackar vi grejer :happy2:

I övrigt är jag svag för mörk choklad, speciellt Aladdin-askar. Körsbär i likör är favoriten, har alltid varit och kommer alltid att vara. Jag och morsan slåss nästan på julafton :stongue:

Vid 70% slutar jag att äta chokladen "rent" så att säga.. :P Då måste jag ha det med kaffe eller så, men gott blir det :) Choklad är min favorit :cool:
gurra
after eight är jävligt gott, fast det kanske är mindre choklad och mer annat i den.
St_Andrew
Har alltid tyckt att marabou och liknande varit mkt godare än "fin" choklad, men nu på sistone har jag helt ändrat mig helt. Mörk "fin" chocklad är verkligen så jävla mycket godare. Inte alls lika sött o sliskigt och mycket mer smak istället!
jofawe
jag kan utan problem dra i mig en hel 300g chokladkaka...

har ett enoooormt sötsaksbehov när jag väl köper nått.
Fast inte så jag köper varje dag utan mer.. tja.. mer sällan än ofta, det är bra :)

Kamelen
ähh choklad =( =( =( =(

minns ni när ni var små bebisar o gick till kiosken med en 10?.. köpte en liten påse med smågodis.. så var hela veckan räddad..

smågodis är BÄST!!
jofawe
quote:
Originally posted by Kamelen
ähh choklad =( =( =( =(

minns ni när ni var små bebisar o gick till kiosken med en 10?.. köpte en liten påse med smågodis.. så var hela veckan räddad..

smågodis är BÄST!!



Två tiolappar gick jag med till kiosken :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement