|
BETA ID Contest 14 (deadline 24/2) (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
Mjah, ik had het niet alleen op u, maar als ik sommige verhalen uit vorige contests hoor vraag ik me gewoon af of het soms niet een beetje al te serieus en fanatiek wordt opgenomen. Het is tenslotte een "ID-contest", en ID'en betekent voor mij dat op het moment dat ik een plaat hoor, ik die plaat ken (of ik al dan meteen op de naam kan komen is een andere zaak), of toch de sound van een bepaalde producer kan herkennen. Maar daar stop het in mijn ogen toch ook bij. Alle verdere opzoekingen zoals at random artiesten invullen, right now-threads uitspitten of setjes van de makers van de contest downen en beluisteren om tracks te kunnen vinden hebben voor mij niet veel meer te maken met ID'en an sich. Dat is gewoon puur gokwerk of speurwerk. Maar daarmee leg je wel de lat voor de andere deelnemers gewoon té hoog, en geef je de mensen die puur op hun gevoel afgaan geen kans meer om te winnen. ;)
Enfin, ik wil hier ook niet beweren dat er hier echte valsspelers zijn ofzo, want sommige mensen kennen nu eenmaal veel muziek. Maar met die trend van de monsterscores uit de laatste contests vraag ik me soms af in hoeverre dat het nog wel draait om kennis in plaats van uitgebreid en fanatiek speurwerk... |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by Zehra
kheb genoeg wapens/bewijzen!!!! :p |

frisse smilies :D |
|
|
| Real |
| Ik heb op de valreep nog een inzending gedaan voor de middenmoot. :) |
|
|
| Bl@ckOut |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Mjah, ik had het niet alleen op u, maar als ik sommige verhalen uit vorige contests hoor vraag ik me gewoon af of het soms niet een beetje al te serieus en fanatiek wordt opgenomen. Het is tenslotte een "ID-contest", en ID'en betekent voor mij dat op het moment dat ik een plaat hoor, ik die plaat ken (of ik al dan meteen op de naam kan komen is een andere zaak), of toch de sound van een bepaalde producer kan herkennen. Maar daar stop het in mijn ogen toch ook bij. Alle verdere opzoekingen zoals at random artiesten invullen, right now-threads uitspitten of setjes van de makers van de contest downen en beluisteren om tracks te kunnen vinden hebben voor mij niet veel meer te maken met ID'en an sich. Dat is gewoon puur gokwerk of speurwerk. Maar daarmee leg je wel de lat voor de andere deelnemers gewoon té hoog, en geef je de mensen die puur op hun gevoel afgaan geen kans meer om te winnen. ;)
Enfin, ik wil hier ook niet beweren dat er hier echte valsspelers zijn ofzo, want sommige mensen kennen nu eenmaal veel muziek. Maar met die trend van de monsterscores uit de laatste contests vraag ik me soms af in hoeverre dat het nog wel draait om kennis in plaats van uitgebreid en fanatiek speurwerk... |
Volledig mee akkoord. Ik vul ook enkel in wat ik weet en af toe doe ik een gokje. Maar echt uren zoeken om maar een paar puntjes bij te pakken is er imo wel wat over. Dat doe ik enkel als ik de plaat vaag ken maar niet op de naam kan komen of zo. |
|
|
| Hydra |
| At random artiesten invullen? Wa verstaat ge daar precies onder? Ik snap het ni goe :) |
|
|
| domineesje |
uit het oog verloren
xxx |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Hydra
At random artiesten invullen? Wa verstaat ge daar precies onder? Ik snap het ni goe :) |
Een voorbeeldje:
01. Airwave - Airbase (Filterheadz remix)
02. M.I.K.E. - Midway (Menno De Jong remix)
03. Estuera - Above & Beyond (Armin remix)
04. Tiesto - Gabriel & Dresden (Ozgür Can remix)
...
of
01. Airwave
02. Airwave
03. Airwave
04. Airwave
05. Airwave
...
En als ge het reglement letterlijk interpreteert is de maker verplicht om u punten toe te kennen indien er toevallig één van die dingen juist is. En vanaf ge dat hebt is het niet moeilijk om met die aanwijzing verder te zoeken. Maar zeg nu zelf, zou je als contestmaker voor zo'n overduidelijk gokwerk punten geven? Ikke ni hoor... |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
02. Airwave
03. Airwave
04. Airwave
05. Airwave
...
|
hahaha, da was mijn strategie altijd :p
Nu staat er dat ge nie meer moogt gokken ;)
Maareuh, in mijn geval is het meestal zo dat ik een nummer onmiddelijk ken en het kan geven, en in de eerste beurt weet ik het meeste en dan laat ik het daarbij, alleen vorige keer was ik geïntrigeerd om te zoeken, ik ga dat geen 2de keer doen :)
En setjes van mij zijn er amper op't net dus daar zal je weinig wijzer me worden dit keer :D
Anyway, kben net terug... eens de updates verbeteren |
|
|
| Push2005 |
3 Nieuwe entries en een update :eyes:
00. DJ Jean --- 130 ptn
01. Shadowkid
02. Zehra
03. TOR
04. Phortastic --- 78 ptn
05. Hydra --- 76 ptn
06. Jasperovitsj --- 67 ptn
07. Bertn --- 57 ptn
08. Bl@ckout --- 53 ptn
09. Bunz --- 47 ptn
10. Domineesje --- 46 ptn
11. Real --- 44.5 ptn
12. The Freezzz --- 39.5 ptn
13. CygnusX --- 35.5 ptn
14. FCB_Fanatic --- 32 ptn
15. Il_vitto --- 31 ptn
16. Belgian Bonzai --- 26.5 ptn
17. DJ Bart J --- 25 ptn
18. mellow_head --- 18 ptn
19. Armin Van Buuren --- 2 ptn |
|
|
| Push2005 |
| Ik denk dat we ons in de volgende contest aan extreme rommel gaan mogen verwachten :D ... begin je madhouse collectie mp3's al maar te openen ... oei, ik heb er gene :nervous: ... Om ter laagst dan maar |
|
|
|
|