return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 
house musik tråden
View this Thread in Original format
benni
Jag tänkte att vi borde ha en house tråd för att kunna diskutera alla möjliga dj's/producenter inom scenen, mixar och stilar allt från tech house, proghouse till det mest komersiella houset etc.. och även posta länkar till olika mixar om man känner för att dela lite med sig.. det finns ju så många fler än sasha & digweed som är bra.. t.ex tycker jag att desyn masiello gör stora grejer just nu.. och kommer antagligen bli ännu större i framtiden..... balance 008 är skitbra ;)

jag tror att det finns en del här inne som lyssnar på house.. men vilka djs tycker ni mest om och varför?
discuss :cool: :wtf:
Rikard
Dj's vetifan. Jag stormtrivdes med Laszlos senaste mix.

Produktionsmässigt så faller komersiell mtv/mos-ibizahouse från slutet av nittiotalet och början av milleniet mig väldigt väl i smaken.

Klassiker som:

Bob Sinclair - Feel for you
Cassius - 1999 / Cassius in the house
Armand van Helden - You don't even know me
Young MC - Superfunk
Pete Heller - Big love
Modjo - Lady


Nyare låtar:

Steve Lawler - That sound
Artificial Funk - Never Alone

Andra producenter jag diggar är svenska axwell och probspot :)
benni
quote:
Originally posted by Rikard
Pete Heller - Big love


detta är en riktig klassiker i mina ögon också!

De'Lacy - Hideaway (Deep Dish 12" Mix) bör också nämnas som en ibiza klassiker för mig :crazy:
Rikard
Måste lägga till också att Harry Lemon i stort sett inte kan göra fel :conf:
Kaveh
quote:
Originally posted by Rikard
Måste lägga till också att Harry Lemon i stort sett inte kan göra fel :conf:


Sant!

Jag vill gärna slå ett slag för Chus & Ceballos. Jävlar vad skön tribal house de grabbarna lirar och proddar.

Inom den mer lättsamma housen är Dr Kucho, Bob Sinclar och Martin Solveig (Jealousy, Rocking Music mm :crazy: ) några favoriter, bland MÅNGA många andra :)

Och sist en av de skönaste och gladaste house-låtarna någonsin: Morjac - Morjac Theme. Skriker SOMMAR om den! :D
RebeL9
Dr Kucho, Chus & Cabellos, D-Formation, Simon & Shaker gör den bästa housen i mitt tycke. Härligt svänging och tribalistisk.

Över huvud taget så släpper Beat Freak Recordings mycket bra grejjer.
mr_fisken
heheh den där topicen kommer reta gall_feber på alla språk_poliser :P
nils
house ftw.
som rikard sa: artificial funk - never alone. helt otrolig låt, speciellt seamus haji & paul emanuel remixen. de grabbarna har gjort en hel rad avskyvärt bra låtar och remixar. guld
en annan het rackare är cut copy - future

när det gäller dj's, så tycker jag verkligen om
fredo & thang för deras blandning utav minimal & gamla disco-hits/remakes
petter kommer alltid vara en hjälte imo. otrolig musik
edit: kom att tänka ett par producenter till:
spirit catcher sååå skönt
jofawe
house är bra =)
har själv glidit mer och mer in på det, mestadels lite latinhouse, kanske lite softare gung osv.
montana
det är alltid kul med house, det var den genren som jag gillade först innan trancen (igentligen var det eurodance, men men). jag har alltid gillat den gamla mer djupa stilen och funky housen. men jag tycker att funky housen har översaturerats med låtar som låter EXAKT likadana, man brukar säga att alla edm-genrer has sin mest kommersiellt fungerande genre och för housen är det defected/hed-kandi versionen av funky house. house med samma slagverksloopar, samma bassgångar, samma melodislingor och sen efteråt, sång från nån divawannabeflicka som sjunger "love save me" eller "take me away with your love"...... kortsagt, vad som hände med epictrancen.

men men, nu ska vi inte leka analysgud för mycket.
nåra akter som jag gillar är Spirit Catcher, grovt bra akt som ger ut guld efter guld med skön techig fast djup house.
sen har vi Norrköpingskollektivet Spånka, alla deras skivor har varit helt underbara. Metro Area kan inte heller göra nåt fel, deras numbrerade ep:s har varit silkeslena djupa underbarheter. Olav Basoski, denna man's snabba samplingsbaserade house är funkig som inget annat. Baeka är en svensk tjej som har haft nåra tolvor släppta på diverse bolag, gör skön deep house som är väldigt bra. Gillar också Andy Caldwell, J Axel, Chris Lum, D'Malicious, Markus Enochson, Kerri Chandler, The Persuader (Jesper Dahlbäck), Attaboy, Chataue Flight, Circulation, H-Foundation (Halo Varga & Hipp-E), Tiefschwarz gamla djupa stil, Nick Holder, Timewriter, Lawnchair Generals, King Britt.

SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by benni
detta är en riktig klassiker i mina ögon också!

De'Lacy - Hideaway (Deep Dish 12" Mix) bör också nämnas som en ibiza klassiker för mig :crazy:


Ohh den har jag på orginal-CD
Köpte den under tiden då jag mixade house...

House e najs... gillar allt som är cred, minimalistiskt och inte äldre än 5 timmar...
benni
quote:
Originally posted by montana
Baeka är en svensk tjej som har haft nåra tolvor släppta på diverse bolag, gör skön deep house som är väldigt bra. Gillar också Andy Caldwell, J Axel, Chris Lum, D'Malicious, Markus Enochson, Kerri Chandler, The Persuader (Jesper Dahlbäck), Attaboy, Chataue Flight, Circulation, H-Foundation (Halo Varga & Hipp-E), Tiefschwarz gamla djupa stil, Nick Holder, Timewriter, Lawnchair Generals, King Britt.



va? är Baeka en tjej? jag trodde det va 2 killar från göteborg eller nåt... tyckte om Soul Exp.

Timewriter är en absolut favorit inom techhouse.. jag beställde precis "Timewriter - Deep Train 3" från tyskland igår..

Terry Lee Brown jr. är också en mycket favorit... (faktiskt allting som kommer ifrån Plastic City är bra imo)

det finns ju också många svenska house djs.. Jeff Bennett t.ex, han är mycket duktig.. och Playmaker, som gör lite mer kommersiellt stuff.. men båda är från Malmö :disbelief
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 
Privacy Statement