|
Rookvrije clubs
|
View this Thread in Original format
| TOR |
Damn, d4m zorgt echt voor inspiratie vandaag :D
| quote: | Eerste rookvrije discotheek
Dance4Mation - Een primeur vanavond, vrijdag 28 mei 2006, in de Antwerpse discotheek Café Local. Voor het eerst in België kan je op stap gaan in een rookvrije discotheek.
Sinds 2006 geldt een algemeen rookverbod op de werkvloer, binnenkort zal dat ook in restaurants (en misschien zelfs cafés?) zo zijn. Als voorsmaakje zal Café Local vanavond worden omgedoopt tot een rookvrije danstempel waar geen asbak, peuk of rookwolk te bespeuren zal zijn.
(...) |
Positieve evolutie of niet?
Ik hoor toch vaak mensen klagen over de geur in hun kledij de dag na een avondje stappen. Persoonlijk ben ik wel een voorstander van een rookvrije dansvloer, in combinatie dan met een afzonderlijke lounge of zo waar wel mag gerookt worden (en waar je uiteraard nog de muziek uit de club hoort, zoals op de eerste verdieping in de Asta).
Hier zijn wel mogelijkheden, denk ik.
Ik besef zelf dat roken zeer storend kan zijn voor omstanders. |
|
|
| djcresto |
| Hier zou ik absoluut voorstander van zijn. Na een avondje op café of in een club zijn je kleren klaar voor de was. Om nog maar te zwijgen van de mensen die met hun sigaret wild in het rond zwaaien. |
|
|
| Eagle` |
| Ben voorstander, maar de kans da dees bot vangt is groot imo. Vooral bij cafés enzo, neem nu de club bij ons op school, roken is weer al toegelaten, terwijl sinds aantal maanden er een rookverbod heerst op campussen |
|
|
| Bl@ckOut |
| Hier zou ik zeker voorstander van zijn, maar het gaat nooit lukken om bv alle discotheken zover te krijgen. Een groot deel van hun publiek zijn nu eenmaal rokers dus gaan ze wel wat clienteel verliezen. De meesten zullen het denk ik niet zien zitten om zich terug te trekken in een aparte ruimte waar je dan wel mag roken. |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by djcresto
Hier zou ik absoluut voorstander van zijn. Na een avondje op café of in een club zijn je kleren klaar voor de was. Om nog maar te zwijgen van de mensen die met hun sigaret wild in het rond zwaaien. |
mee eens. Is zo'n hatelijk gedrag dat roken. Ik ben voor verbieden, maar zelfs al verbieden ze het, de echten trekken der zich toch niks van aan. Ik zien da elken dag bij ons ook, roken is verboden, maar buiten regent het :rolleyes: |
|
|
| Aurélie |
| Rookverbod dat geldt voor alle gesloten openbare ruimtes graag :happy2: |
|
|
| Synthesia |
| Absoluut voorstander, niks tegen rokers, wel tegen het feit dat ze anderen passief laten meeroken, en dat passief roken volgens de cijfers in ons land alleen al tot 2000 doden per jaar leidt. |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Synthesia
Absoluut voorstander, niks tegen rokers, wel tegen het feit dat ze anderen passief laten meeroken, en dat passief roken volgens de cijfers in ons land alleen al tot 2000 doden per jaar leidt. |
en niet te vergeten, het stinkt. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Tiger777
en niet te vergeten, het stinkt. |
De stank vind ik ook het belangrijkste argument eigenlijk. Je moet maar eens op de trein zitten recht voor iemand die net een sigaret heeft gerookt, of een broek dragen die je aanhad op een fuif de dag ervoor. Als het echt teveel wordt kan het zelfs irritatie geven aan de ogen. Brandwonden, gaatjes in kleren zal iedereen ook wel al eens voorgehad hebben.
En over rookvrije clubs. Ik dacht dat in New York nu alle clubs rookvrij zijn?
Maarja "wees vriendelijk voor rokers, hun leven is al zo kort ;)"
Wel mooi dat deze thread gestart wordt door een roker. Lang niet alle rokers willen beseffen welke last dit geeft. |
|
|
| Phortastic |
| Over dat verlies van klanten... Dikke bull is dat. Kijk naar Ierland, daar dachten ze dat ook. En het is gebleken dat de klanten in cafés enkel maar zijn toegenomen daar. |
|
|
| Pumaz |
| quote: | Originally posted by djcresto
Lang niet alle rokers willen beseffen welke last dit geeft. |
Ik besef het wel, maar trek het me geen kloot aan :p |
|
|
| RadiantB |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Over dat verlies van klanten... Dikke bull is dat. Kijk naar Ierland, daar dachten ze dat ook. En het is gebleken dat de klanten in caf�s enkel maar zijn toegenomen daar. |
Uiteraard; het volk dat wegblijft omdat ze niet meer mogen roken, wordt gecompenseerd door het volk, dat vroeger niet kwam omdat er (te veel) gerookt werd.
Ik snap trouwens niet waarom rokers niet enkele uren zonder cigaretten voort kunnen. Zitten die op hun werk dan ook zo te smachten naar de pauzes om een saf op te steken ? :P |
|
|
|
|