|
Sweta Fototävling 2006!
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
Ok, det har fallit på min lott att starta den här tråden efter samröre med Fernando.
Vi har spikat 7 kategorier för sommarens upplaga.
Dessa är:
- Fest
- Sommar
- Djur/natur
- Mobilbild
- Roligt
- Abstrakt/mönster
- Kärlek
Nytt för i år är också att du får manipulera/retuschera valfri bild, men detta är inget tvång. Obs att det bara gäller EN bild.
Allmänna regler
# Bilderna ska vara inskickade senast söndag den 27 augusti
klockan 18.00 (Bidragen skickas till en adress som kommer upp senare - håll utkik).
# Alla bilder ska skickas i upplösningen 640*480 (detta för att göra
det mer rättvist för folk med sämre kameror).
# Bilden måste vara tagen av personen som skickar in den.
# Alla bilder måste vara tagna under juni, juli eller aug 2006.
I årets upplaga utlovas dessutom ett pris, som i dagsläget är hemligt! ;)
Slutligen får vi passa på att önska alla lycka till.
Hälsningar från tävlingsgeneralerna |
|
|
| jofawe |
Är det inte bättre med 800x600?
640x480 är ju så litet att man knappt ser :|
Annars ser det bra ut!
Jag har redan fixat två bilder.. hihi |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by jofawe
Är det inte bättre med 800x600?
640x480 är ju så litet att man knappt ser :|
Annars ser det bra ut!
Jag har redan fixat två bilder.. hihi |
Ja det tycker jag låter bättre, alla kameror och nästan tom. alla mobil-kameror klarar det formatet + de flesta har mycket högre upplösning på sina skärmar.
+1 |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by jofawe
640x480 är ju så litet att man knappt ser :|
|
hah
eftersom jag är så medgörlig så skulle väl det kanske gå att ordna ;)
På tal om snabbstart & engagemang i tävlingen: själv har jag 5 väldigt preliminära bilder (som iofs inte är helt bra, men ändå). Eftersom jag inte har nån kameramobil har jag pratat med en som har det och ska få låna dennes mobil. Dessutom planerar jag åka tåg 60 mil, för att ta min roliga bild (gick ju bra i den kategorin förra året). Vad gör man inte för SFT? Tycker det är dags att peta ner Laszlo från täppan det här året asså, även om det kan vara svårt. :crazy: |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Glorie
Tycker det är dags att peta ner Laszlo från täppan det här året asså, även om det kan vara svårt. :crazy: |
Nehe då, gäller bara att tänka utanför ramarna och försöka fånga motiven på lite annorlunda sätt, så ska ni nog se att det inte är omöjligt :) |
|
|
| DjAviander |
| Fixat många bilder nu (: |
|
|
| Glorie |
| det går sämre än väntat för mig. 1.har iofs skaffat en ny kameratelefon till mig själv nu men tänker inte köpa en kabel för tävlingens skull. Sen den ja skulle låna kameramobil av har inte heller nån kabel, så nu får jag väl fråga runt lite. :conf: 2. De två kategorierna jag trodde jag hade klara för 2 veckor sen, känns inte lika självklara nu. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Glorie
Dessutom planerar jag åka tåg 60 mil, för att ta min roliga bild |
Snacka om att gå in för tävlingen :)
Vad kör ni med för kameror? Hade varit lite intressant att veta :) |
|
|
| jofawe |
Jag kör på med min Canon Powershot S3 IS ... tills jag får råd till nått bättre.
Kan säga att jag har hittils åkt 120+ mil för att ta mina bilder (totalt alltså ;)) |
|
|
| Laszlo |
| Kör med min trogna Canon 300D som haft i lite över två år nu...ännu inte tagit någon bild, men Loveparade hägrar runt hörnet, så där kommer väl mitt bidrag till festfotot att tas iaf - om det inte är så att det regnar och jag inte kan ha med kameran :( |
|
|
| anuga |
Tror jag har tagit mitt Djur Foto ;)
Kan man vissa bilder innan man skickar in dem??? :)
Vissar två andra i bildserien ;) Kör med Canon EOS350D.

:) Vad sa ankan innan hon gick över vägen? |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by anuga
Tror jag har tagit mitt Djur Foto ;)
Kan man vissa bilder innan man skickar in dem??? :)
Vissar två andra i bildserien ;) Kör med Canon EOS350D.

:) Vad sa ankan innan hon gick över vägen? |
Det går väl men vi brukar ju försöka att se till att alla bidrag är anonyma så man inte påverkas av att man just vet vem det är.
Är nån extra poppis eller nåt annat så blir det kanske omedveten röstning på han.
Typ... ja du förstår :) |
|
|
|
|