|
ללמוד או לא ללמוד (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Shahar |
| quote: | Originally posted by DjChook
שחר ... אתה חי בסרט שלהתאים ביטים זה עבודה של מוזיקאים
זה עבודה טכנית מאד ואפשר לשפר אותה בקלות ע"י אימון
אם כבר העבודה האמיתית בסט לטעמי היא הבניה שלו מבחינת שיאים במקומות הנכונים
תיכף תגיד לי שלכל הדיג'יים יש שמיעה אבסולוטית |
נו אתה מזיין תמוח
עובדה שאנשים הולכים לקורס תיקלוט
וכל בנאדם שמתקלט יגיד לך שלא צריך שום קורס בשביל זה
הכל פסיכולוגי
ואנלא מאמין שמי שעבר קורס של 5 שנים יכול לתקלט כמוני |
|
|
| DjChook |
| פסדר זה ידוע שאתה חי בסרט :) |
|
|
| Glenn-Holmes |
| quote: | Originally posted by Shahar
נו אתה מזיין תמוח
עובדה שאנשים הולכים לקורס תיקלוט
וכל בנאדם שמתקלט יגיד לך שלא צריך שום קורס בשביל זה
הכל פסיכולוגי
ואנלא מאמין שמי שעבר קורס של 5 שנים יכול לתקלט כמוני |
כן אבל אתה לא ארמין...
אני עם חן בנושא של הטרד הזה
לימוד היא דרך אחת להגיע לתוצאה הרצויה
צריך יותר מרק ללמוד כדי להגיע לזה
משיש לו מספיק רצון
מספיק מוטיביציה
עקשנות להתגבר על קשיים ויכולת למידה עצמית טובה באמת לא צריך תקורס
אבל לאנשים שחסרות להם אחת מהתכונות האלה הקורסים האלה יעילים
חוץ מזה
יוצרים מוכרים לומדים קורסים מתקדמים של סאונד וסינטזה רק לידיעתך... |
|
|
| Shahar |
| quote: | Originally posted by Glenn-Holmes
כן אבל אתה לא ארמין...
אני עם חן בנושא של הטרד הזה
לימוד היא דרך אחת להגיע לתוצאה הרצויה
צריך יותר מרק ללמוד כדי להגיע לזה
משיש לו מספיק רצון
מספיק מוטיביציה
עקשנות להתגבר על קשיים ויכולת למידה עצמית טובה באמת לא צריך תקורס
אבל לאנשים שחסרות להם אחת מהתכונות האלה הקורסים האלה יעילים
חוץ מזה
יוצרים מוכרים לומדים קורסים מתקדמים של סאונד וסינטזה רק לידיעתך... |
לא צריך להיות ארמין
יש לך מספיק יוצרים חדשים שלמדו בלי לשלם 16000 שקל
היום יש לך המון ספרי הדרכה ודוגמאות ואפילו קטעי וידאו ואנשים לשאול
ושוב
זה לא מקצוע שצריך ללמוד בתור מקצוע ראשי!! רק בתור תחביב |
|
|
| Glenn-Holmes |
| quote: | Originally posted by Shahar
לא צריך להיות ארמין
יש לך מספיק יוצרים חדשים שלמדו בלי לשלם 16000 שקל
היום יש לך המון ספרי הדרכה ודוגמאות ואפילו קטעי וידאו ואנשים לשאול
ושוב
זה לא מקצוע שצריך ללמוד בתור מקצוע ראשי!! רק בתור תחביב |
מסכים איתך שלא צריך להשקיע בזה כמקצוע ראשי אלא בתחביב אבל יש אנשים שצכריכים את המסגרת של הלימוד הכלשהו בין אם זה קורס או יוצר חבר שיסכים לשבת איתם מספיק שעות כדי שיהיה להם תבסיס הנחוץ להמשך |
|
|
| Shahar |
| quote: | Originally posted by Glenn-Holmes
מסכים איתך שלא צריך להשקיע בזה כמקצוע ראשי אלא בתחביב אבל יש אנשים שצכריכים את המסגרת של הלימוד הכלשהו בין אם זה קורס או יוצר חבר שיסכים לשבת איתם מספיק שעות כדי שיהיה להם תבסיס הנחוץ להמשך |
אני חושב שחוש מוזיקלי זה משו שאו שיש לך או שאין לך
חבר יכול לשבת איתך שנים וללמד אותך את כל הדברים הטכנים
אבל אחר כך כדי ליצור מלודיה אתה צריך את היצירתיות שבך
וככה גם באס
ובכלל טראקים
אז מה עזר מה שלמדת?
יש לך ידע תאורתי בלבד
וזה ידע שתוכל ללמוד פשוט מלחרוש על התוכנה
אבל יצירתיות וחוש מוזיקלי זה לא משו שלומדים מספר או מבנאדם
זה משו שצריך להיות לך |
|
|
| Viber |
להשוות בין תיקלוט טראנס\האוס לבין הפקת מוזיקה זה כמו להשוות בין להיות רונלדיניו לבין לשחק טוב בפיפא עם רונלדיניו
לא צריך שום כישרון בשביל להיות תקליטן טראנס\האוס והגיע הזמן שההערצה הזאת תסתיים כבר ותעבור למפיקים כי ההפקה היא הרבה יותר קשה וחשובה |
|
|
| DjChook |
| quote: | Originally posted by Viber
להשוות בין תיקלוט טראנס\האוס לבין הפקת מוזיקה זה כמו להשוות בין להיות רונלדיניו לבין לשחק טוב בפיפא עם רונלדיניו
לא צריך שום כישרון בשביל להיות תקליטן טראנס\האוס והגיע הזמן שההערצה הזאת תסתיים כבר ותעבור למפיקים כי ההפקה היא הרבה יותר קשה וחשובה |
+0.90
אני מסכים כמעט לחלוטין, חוץ מזה שאני חושב שכן יש אומנות בתקלוט
ורמות שונות של תפיסה בתחום |
|
|
| Viber |
| quote: | Originally posted by DjChook
+0.90
אני מסכים כמעט לחלוטין, חוץ מזה שאני חושב שכן יש אומנות בתקלוט
ורמות שונות של תפיסה בתחום |
תשעמ גם אני חושב שיש בזה מידה מסויימת של אומנות אבל בתכל'ס זה לא מיתקרב להפקה |
|
|
| Glenn-Holmes |
| quote: | Originally posted by Viber
תשעמ גם אני חושב שיש בזה מידה מסויימת של אומנות אבל בתכל'ס זה לא מיתקרב להפקה |
כמה דברים להגיד על זה
א. כשתעמוד על הבמה לפני קהל ביקורתי וותתקלט אולי תחשוב טיפה אחרת (לא שזה קרה לי אבל אני רואה את הדברים מהצד ולא פעם אני הוא חלק מהקהל הביקורתי)
ב. מתקשר ל-א. כשתצא ליותר מסיבות של מוזיקה אלקטרונית או אפילו תקשיב לסטים באופן רצוף וכמאזין (לא סתם סט ברקע) תוכל בעצמך להפנות אצבע למקומות שבהם די גיי אפילו אם הוא מיקסס טוב פשוט הרג לעצמו את כל משהוא השיג עד לאותה נקודה בסט
נכון - זה לא פשוט להרכיב מאפס קטע שיכול להיות מנוגן בסטים ולהיות חלק מאותו סיפור שדי גיים מנסים להעביר למאזינים שלהם
זה דורש יצירתיות, כשרון, ידע וכמובן לרוב גם הכרת הז'אנר שבו אתה מתכוון ליצור בצורה די מעמיקה. אבל זה לא אומר שלתקלט זה משהו שניתן כך לזלזל בו |
|
|
| Viber |
| quote: | Originally posted by Glenn-Holmes
כמה דברים להגיד על זה
א. כשתעמוד על הבמה לפני קהל ביקורתי וותתקלט אולי תחשוב טיפה אחרת (לא שזה קרה לי אבל אני רואה את הדברים מהצד ולא פעם אני הוא חלק מהקהל הביקורתי)
ב. מתקשר ל-א. כשתצא ליותר מסיבות של מוזיקה אלקטרונית או אפילו תקשיב לסטים באופן רצוף וכמאזין (לא סתם סט ברקע) תוכל בעצמך להפנות אצבע למקומות שבהם די גיי אפילו אם הוא מיקסס טוב פשוט הרג לעצמו את כל משהוא השיג עד לאותה נקודה בסט
נכון - זה לא פשוט להרכיב מאפס קטע שיכול להיות מנוגן בסטים ולהיות חלק מאותו סיפור שדי גיים מנסים להעביר למאזינים שלהם
זה דורש יצירתיות, כשרון, ידע וכמובן לרוב גם הכרת הז'אנר שבו אתה מתכוון ליצור בצורה די מעמיקה. אבל זה לא אומר שלתקלט זה משהו שניתן כך לזלזל בו |
לא אמרתי שניתן לזלזל בו
רק שמידת הקושי והמאמץ המושקע בזה הוא קטן לעומת הפקת קטע טוב,רוב הסטים היום לא נישמעים לי כאילו תיכננו אותם שנים והעובדה שזאת עבודה מלחיצה לא קשורה בכלל למאמץ - זה קשור לפחד במה...מה גם שיש אנשים אקזביזיוניסטים שזה בטח לא מזיז להם.
רוב התקליטנים היום חושבים על פלייליסט מראש ומחליפים אותו פעם בחודש...טיאסטו ופול ואן דייק לפעמים מנגנים את אותם הסטים בדיוק גם כשיש פערים של חודשיים בין האירועים...לתקלט זה בעיקר טכניקה שמתרגלים וזאת עבודה ואת זה צריך לזכור.
ובקשר לקטע של הסטים - אין לך מה לדאוג שמעתי כבר מספיק ואם אני כבר מוריד סט אז אני לא מיתאכזב כי אני בוחר חבר'ה שלא יפשלו באמצע...אלא אם כן זה קורה בדראםאנדבייס שם הם מחרבנים את כל הסט הרבה פעמים בשתי טראקים לא קשורים...
אל תחשוב שאני לא מכבד בכלל תקליטנים כי עובדה שאני עדיין חורש על סטים של אוקנפולד ודני בוקהם
:) |
|
|
| Shahar |
| quote: | Originally posted by Viber
להשוות בין תיקלוט טראנס\האוס לבין הפקת מוזיקה זה כמו להשוות בין להיות רונלדיניו לבין לשחק טוב בפיפא עם רונלדיניו
לא צריך שום כישרון בשביל להיות תקליטן טראנס\האוס והגיע הזמן שההערצה הזאת תסתיים כבר ותעבור למפיקים כי ההפקה היא הרבה יותר קשה וחשובה |
אני לא חושב שאם מישו ילמד 20 שנה קורס תיקלוט זה יעשה אותו לדיג'יי טוב
כי גם בזה צריך לדעת להתחבר לביטים ולחיות את זה ואחר כך להיות יצירתי כדי שהמיקסוס יהיה מעניין ולא כמו סט של
andrew bennett
ככה גם ביצירה ..לא מספיק לדעת מה כל כפתור בסינט או בתוכנה עושה
צריך לדעת מה עושים הלאה..איך באמת יוצרים
ומי שאין לו את זה - לא יעזרו לו גם שיעורים ב 40000 שקל
אבל מזה משנה
יש כאן פראייר אחד תנו לו לנסות :D |
|
|
|
|