return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
Relationstråden (pg. 3)
View this Thread in Original format
Pjox
quote:
Originally posted by Laszlo
Ja, jag är ganska så säker din nuvarande(?)/dina dåvarande killar inte fick dig på fall genom att bete sig som ett gäng fjollor och/eller ständigt fjäska för dig som om du vore den sista människan på jorden.


Jag har funderat vidare på det här om fjäsk och så kom jag på att fjäsk facktiskt förstörde ett förhållande... I början var det lagom men efter ett tag tog det där "allt" över.

Ja, för mycket fjäsk är oattraktift men lite är inte det.
Jeremy H
http://www.laddertheory.com/

Intro:
The ladder theory is a funny, scientific explanation of how men and women
are attracted to each other. It also covers such topics as why women
sometimes just want to be friends but men always want sex. It is based upon
many years of sociological field testing, and was first conceptualized in
1994 in Exeter, CA by Dallas Lynn with acknowledgements to Jared Whitson for
his role in formalizing the theory.


Intressant läsning! :p
Pjox
quote:
Originally posted by Jeremy H
http://www.laddertheory.com/

Intro:
The ladder theory is a funny, scientific explanation of how men and women
are attracted to each other. It also covers such topics as why women
sometimes just want to be friends but men always want sex. It is based upon
many years of sociological field testing, and was first conceptualized in
1994 in Exeter, CA by Dallas Lynn with acknowledgements to Jared Whitson for
his role in formalizing the theory.


Intressant läsning! :p


Nu har jag inte ricktigt läst färdigt allt, måste sova! Men det är så depprimerande att läsa sånna saker! Jag vill inte att grabbar ska vara så för då måste jag ju fundera vart jag skulle kunna vara på stegen, men det vill jag ju inte veta! Haha
fe_maLe
intressant läsning i den här tråden indeed..=P

håller me de som skrivits tidigare...klart man vill att killen ska se mig som sitt allt när det gäller att vara den enda tjejen för honom, men jag vill han ska vara självständig i den mening att han inte är beroende av att vara med mig 24/7 eller inte kan göra något på egen hand utan att vi är tillsammans..typ kunna lita på att jag är den enda för honom fast vi är ute på skilda håll en kväll lr så...överdrivet kontrollbehov av att hålla koll på den andra eller överdrivet fjäsk är inget som fungerar för mig iaf=P klart man gillar bli uppvaktad o så, men inte för mycket..haft det så ett par ggr å det fungerar inte alls när man känner hur pass osäker han är på sig själv eller på att kunna behålla mig..:/

håller med till viss del av det laszlo skrev om att från båda sidor visa sig lite lagom intresserad från början,spec när det gäller krogen..
man blir ju mer nyfiken på någon som man märker e intresserad men inte går ut så hårt än någon som nästan ger ett desperat intryck av att få kontakt, tex genom att försöka överösa en med fria drinkar..en kille som försöker få mig intresserad me charm/humor etc ligger mkt bättre till än om han skulle försöka "köpa" sig till intresse, iaf är det så när det gäller mig haha :p

sen är ju alla olika också och tycker om saker på olika sätt, jag gillar mer när killen har självförtroende och e säker på sig själv och inte känner sig behöva agera fotpall eller bära mina shoppingpåsar så fort jag tittar på honom:p men för det så vill man ju inte han ska springa runt på krogen och ragga vilt,då blir det ju diss direkt =P

haha, svamlat klart nu, blir så när man halvsover å skriver samtidigt:p :p ska försöka skriva en vettig post imorrn istället =D
anuga
quote:
Originally posted by fe_maLe

Den låter redan rätt vettig nu.
Vizay
fe_male: var ju inte så konstigt det du skrev, vart inte så svamligt :)

ang. laddertheory så tycker jag den teorin faller omedelbart på olikheten människor emellan...
Jeremy H
quote:
Originally posted by Vizay
ang. laddertheory så tycker jag den teorin faller omedelbart på olikheten människor emellan...

LadderTheory ska nog nog tas med en liten nypa salt ;)
Vizay
både ja och nej, det stämmer in på vissa men långt ifrån alla.
fe_maLe
man gör ju alltid val omedvetet som man inte kanske skulle erkänna sig göra när man pratar om det..tror de flesta kan känna igen sig lite i de som tas upp där, men som pjox sa så vill jag nog inte veta var på stegen man själv står, så länge man e omedveten om de så kan man ju va lugn o bara köra på :p
Vizay
quote:
Originally posted by fe_maLe
men som pjox sa så vill jag nog inte veta var på stegen man själv står, så länge man e omedveten om de så kan man ju va lugn o bara köra på :p


hade en liten diskussion (nåväl... :rolleyes: ) om det där igår.
jag hävdar att det inte visar något om någon berättar var man står på stegen.
Man kan aldrig jämföra med någon annan eftersom allas stegar torde se olika ut, alltså blir det väldigt intetsägande att få reda på det eftersom du ändå inte vet vad det är för status på just den platsen på stegen du ligger på.

fe_maLe
quote:
Originally posted by Vizay
hade en liten diskussion (nåväl... :rolleyes: ) om det där igår.
jag hävdar att det inte visar något om någon berättar var man står på stegen.
Man kan aldrig jämföra med någon annan eftersom allas stegar torde se olika ut, alltså blir det väldigt intetsägande att få reda på det eftersom du ändå inte vet vad det är för status på just den platsen på stegen du ligger på.


m e sant, det innebär att det i stort sätt e omöjligt och meningslöst att rangordna så isåfall, eftersom det krävs en hel del för att få ut en något så när "korrekt" status hos den som rangordnar dig själv, då han först måste rangordnas av andra tjejer som i sin tur också måste bli det på samma sätt som han blir :p :p
Aendy
Allvarligt. Stod och lagade mat och hade TV:n igång när programmet Fling på TV3 började, slutade med att matlagningen glömdes bort och att jag tappade hakan. SNÄLLA ta bort skiten från min TV. Jag har aldrig skämts så mycket av att vara kille, eller att vara människa överhuvudtaget. Är verkligen detta vad människan utvecklats till? Det är så sjukt tydligt att killen som sitter och hetsar upp sig över att att han ska få dejta nån bimbo totalt fastnat i Slitz-träsket! När han får frågan om hur hans drömtjej ska vara svarar han: blond, ha små kläder på sig och gå i högklackat!!! Sen frågan killen om hur tjejerna skulle reagera om han i ett förhållande med dem bad henne förstora brösten varpå den ena tjejen svarar att hon aldrig skulle göra det för att han bad henne om det vilket gör att han rynkar på näsan! Ta bort skiten!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
Privacy Statement