|
Steve Irwin RIP
|
View this Thread in Original format
| Siesta |
| quote: | SYDNEY - De wereldberoemde 'krokodillenjager' Steve Irwin is dood. De 44-jarige Irwin - bekend door zijn tv-programma's over dieren - stierf maandagmiddag (plaatselijke tijd) nadat hij tijdens het duiken voor de Australische noordoostkust bij Port Douglas in zijn borstkas werd gestoken door een giftige pijlstaartrog.
Irwin was bezig met het maken van een onderwaterdocumentaire toen het ongeluk gebeurde. Kort nadat de pijlstaartrog hem had aangevallen, arriveerde een helikopter met medische hulp, maar het was te laat, meldde de nieuwszender ABC. Irwins vrouw Terri, die vaak te zien was in zijn programma's, is volgens de Australische media nog niet op de hoogte van de dood van haar man. Zij maakt momenteel een trektocht door afgelegen bergachtig gebied in Tasmanië.
Irwin werd wereldberoemd met zijn programma Crocodile Hunter, waar hij op eigentijdse en avontuurlijke wijze contact zocht met dieren. In 1992 werd het programma voor het eerst uitgezonden via Discovery Channel.
Nadat het programma op de Amerikaanse televisie was verschenen, werd hij beroemd in de hele wereld. Zijn fans roemen zijn enthousiaste en vaak ook wel roekeloos lijkende benadering van roofdieren, zelfs de gevaarlijkste. Zijn uitroep 'Crikey' maakte het Australische dialect populair.
Reptielenpark
Irwin, die in 1962 in de Australische provincie Victoria werd geboren, kreeg de liefde voor reptielen mee van zijn vader Bob. Die opende in 1970 een reptielenpark in Queensland. Irwin nam dat in 1991 over en ontwikkelde het tot Australia Zoo.
Behalve zijn vrouw Terri waren ook zijn kinderen - de nu acht jaar oude Bindi en de bijna drie jaar oude Bob - te zien in Irwins tv-programma's. In 2004 kreeg hij kritiek van zelfs zijn ferventste aanhangers toen hij zijn een maand oude zoontje Bob op de arm had terwijl hij een krokodil in zijn dierenpark voederde. Het feit dat hij daarvoor zijn excuses maakte op Amerikaanse nieuwszenders was een bewijs van zijn internationale popularit |
:(:(:(:( |
|
|
| ZZandirt |
| piczz or stfu :stongue: :stongue: :stongue: |
|
|
| Siesta |
| quote: | Originally posted by ZZandirt
piczz or stfu :stongue: :stongue: :stongue: |
:mad: :mad: |
|
|
| Creamfields23 |
Cool dat je hier een topic over hebt geopend. :) Vond het ook het grootste nieuws van de dag
Een groot verlies voor het animal kingdom!
Rest in peace, steve! |
|
|
| Ultravibe! |
| Mmm, idd erg triest dit. Heb veel mooie belevenissen van de man op tv gezien. Ik zou ook graag, hoe triest ook, de beelden van het ongeluk zien btw. |
|
|
| eieregooie |
Sja, het verrast me niet eigenlijk. Met 't werk dat hij deed liep ie al een groot risico, en soms had ie van die uitspattingen waarmee t alleen nog maar erger werd.
Maar juist dat maakte 'm uniek. Ik vond t een leuke knaap, ondanks dat ik zijn passie niet echt deel... Maar echt rouwig ben ik er ook niet om. |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Creamfields23
Een groot verlies voor het animal kingdom! |
lol
Een groot verlies voor de mens die geinteresseerd is in het animal kingdom bedoel je... Ik geloof niet dat de crocks en de stingrays 'm erg zullen missen :p |
|
|
| Chicane |
| Ironisch ook dat hij jarenlang met de wildste dieren stoeide, en juist het meest vredelievende dier op aarde dood hem. De natuur haar manier van wraak? |
|
|
| BaRTeZ |
| Zou ie in zijn testament hebben staan dat ie graag in kleine stukjes gevoerd wil worden aan de crocs? |
|
|
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by eieregooie
lol
Een groot verlies voor de mens die geinteresseerd is in het animal kingdom bedoel je... Ik geloof niet dat de crocks en de stingrays 'm erg zullen missen :p |
gheh, toen ik CF's opmerking las, begon het idd te kriebelen... Gelukkig was jij me voor...:D
die docu wil men wel gaan publiceren, de vraag is nu nog hoe en wanneer... wil het wel zien...
persoonlijk doet het mij niet zoveel... er sterven dagelijks mensen op veel gruwelijker manieren, en daar hoor je niemand over:whip:
tof hoe ie met dieren kon omgaan.. dat is communiceren op ene ander level en dat dwingt respect af, maar ik vond hem nogal erhm...
overenthousiast?
awel, Rex Hunt is ook tof!!!
:haha: :haha: :haha: :haha: |
|
|
| @win |
Echt vreselijk! :(
Die man had vooral voor de mooiste beesten op aarde een goed oog, reptielen dus. Niemand kon ze zo onstuimig en spectaculair benaderen. En nu is hij dood... |
|
|
|
|