|
Vart köper ni ravekläder? (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| fruktsoppa |
hur svårt kan det vara att göra sina egna rave-byxor tex..
man behöver bara mycket tyg..
Diesel har juh ett par byxor som ser ut som byggarbetar byxor som säljs i flertalet butiker i stockholm.. dom kostar bara 3800kr |
|
|
| mindshooter |
Klart att det är lätt om man är en jävel på att sy....men jag skulle nog tror att det är svårare att göra majoriteten av rave kläder än att göra majoriteten av vanliga kläder....
Har aldrig förstått hur folk kan betala för att deras jeans ska se gammla ut :p |
|
|
| Dj_ExOn |
Jag tänkte på det häromdagen.. sy kan jag ju alltid lära mig:)
Och så tänkte jag på att Uv trycken på t-shirtar är snor enkelt att göra själv.. egna coola mönster med hjälp av Uv Färg:) |
|
|
| reveal |
coolaste tröjan jag sett är en t-shirt med en VU-meter (tror det heter så, en sån grej med staplar som ändras beroende på musiken, finns till väsnter under tiden i winamp)
iaf så funkade den, och den tog upp ljudet i omgivningen och gjorde sitt utslag efter det! skitcoolt, synd att den kostade £45 :rolleyes: |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Klart att det är lätt om man är en jävel på att sy....men jag skulle nog tror att det är svårare att göra majoriteten av rave kläder än att göra majoriteten av vanliga kläder....
Har aldrig förstått hur folk kan betala för att deras jeans ska se gammla ut :p |
va? skojar du med mig? rave-kläder e nog av de lättaste plagg man skulle kunna göra typ.. man behöver juh bara en mall o sen klippa o så. materialet fixar man juh också själv. det e jh inte alls svårt.
det är juh som mjukis/jumpa byxor allihopa.. den har man sytt PÅ fickor o skit.
ja, förstår inte hur dum man kan vara.. det finns t.om. ett Diesel kit med sand, jord o skiftnyckels mall o sandpapper som man ska designa sina egna byxor.. rätt innovativit o fantasifullt, men vafan.. att ta betalt för det.. =(
grejerna kan man hitta hemma.. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by fruktsoppa
ja, förstår inte hur dum man kan vara.. det finns t.om. ett Diesel kit med sand, jord o skiftnyckels mall o sandpapper som man ska designa sina egna byxor.. rätt innovativit o fantasifullt, men vafan.. att ta betalt för det.. =(
grejerna kan man hitta hemma.. |
finns tom byxor me färdigsliten bakficka så det ser ut som om en snusdosa har legat där länge... |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by doter
D flesta kläderna på Saturn Return å andra rave affärer är sååååå fula!
Skulle aldrig ens ha tanken å köpa "ravekläder" asså!
*blääääää* |
vad hade du på TE 2002? |
|
|
| doter |
Hade typ ljusa, vita jeans, en vit tajt t-tröja å en vit långärmad tröja m ett silvermönster på bröstet.
Å sen vit-orangea And 1 skor...
Godkänt? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by doter
Godkänt? |
vad man har på sig spelar väl ingen roll, alla kläder är "godkända"
men är det inte väldigt vart och svettigt med jeans? tycker jag iaf |
|
|
| doter |
| quote: | Originally posted by reveal
coolaste tröjan jag sett är en t-shirt med en VU-meter (tror det heter så, en sån grej med staplar som ändras beroende på musiken, finns till väsnter under tiden i winamp)
iaf så funkade den, och den tog upp ljudet i omgivningen och gjorde sitt utslag efter det! skitcoolt, synd att den kostade £45 :rolleyes: |
Koll in denna länken... Där finns antagligen den tröjan du nämnde, å andra feta tröjor!!!
http://www.torget.se/v3/shoppar/1,2640,13376,00.html
Säg till om d e nån som tycker dessa e fula...
I like it aLOT! |
|
|
| Kraith |
| quote: | Originally posted by Aendy
Annars finns alltid Gröna Moln där man kan beställa hur plaggen ska se ut och det kostar inte mer än det skulle göra på Saturn Return. |
Ligger det i Stockholm? Mer info tack.
Jag lät sy upp ett par byxor på en liten affär på drottninggatan. Pröjsade 800 spänn, men blev inte speciellt nöjd. :( |
|
|
| doter |
| quote: | Originally posted by reveal
väldigt vart och svettigt med jeans? tycker jag iaf |
Jo som faN... men d var som en bastu hela jävla anläggningen lr va man kallar d!
Så man hade dött i bara underkläder åkså =) |
|
|
|
|