|
Vilket TV-spel väljer du? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| mjz |
Jag kommer köpa både wii och och ps3. Inte köpt ett nintendo nytt sen snes, köpte en begagnad n64 för nåt år sen men det räknas liksom inte.
PS3'an kommer ju vara den bästa undehållningsmaskinen, Wii har ju däremot lite kul idéer, och man får ju plats med båda :)
lär bli lite knepigt att importera en ps3'a eftersom efterfrågan är så stor så man lär ju få betala blodigt mycket.
Det blir väl ebay eller liknande som gäller, Sony har sagt att dom ska göra allt för att stoppa export av maskinen till europa så alla seriösa företag går väl bort eftersom dom skulle bli stämda.
Kanske blir så att man får vänta till mars och europareleasen ändå...
Sen tycker jag också det är ren nostalgi med 8 och 16-bitarsspel, men det görs mycket bra spel idag också. Jag tror inte det släpps fler dåliga spel för varje bra spel idag heller, det släpps mycket skit nu och det släpptes mycket skit då.
Att man tror att det var bättre förr är nog mest för att man mest kommer ihåg alla bra spel man växt upp med och inte orkar sätta sig in i hur det ser ut idag. |
|
|
| trancedanne |
Kommer lätt köpa PS3 när det kommer ut, x-box har så jävla äcklig kontroll, går inte att lira fighting spel..
Sedan är online läget helt gratis : ) |
|
|
| Vizay |
| för er som väntar på chip till 360 så ha inte för höga förhoppningar, MS har faktiskt varit smartare den här gången så det är absolut inte lika lätt att chippa maskinen den här gången. |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Vizay
för er som väntar på chip till 360 så ha inte för höga förhoppningar, MS har faktiskt varit smartare den här gången så det är absolut inte lika lätt att chippa maskinen den här gången. |
japp och beroende på vilket märke av CDspelare det är i konsollen avgör hur lätt det blir att chippa det. Men jag tror ändå det är en tidsfråga innan man kommer på en bra metod av att chippa. Det är trots allt en hel industri bakom mod-chipparna och de jobbar oftast frenetiskt med att arbeta sig igenom skydden. |
|
|
| mjz |
| Ja, är det något jag har förtroende för så är det piratindustrins förmåga att knäcka skydd :) |
|
|
| fede |
| finns ju redan firmwares till boxen så att man kan spela kopierade spel.. ett chip kommer väl förr eller senare som vanligt! |
|
|
| nekholm |
Jävla svår fråga. I min barndom var det Nintendo som gällde, 8-bitaren, Super NES, N64.. Gamecube har jag spelat ganska lite. Vet inte vad det var, men av nån anledning slutade jag spela nästan helt i nåt skede. Nu har jag sakta börjat igen. Har dock ingen koll över vad det släpps för spel till de olika konsolerna. Men här är mina åsikter:
Nintendo Wii:
-Eftersom jag (nästan) endast spelade Nintendo då jag var yngre, skulle jag kanske välja den här. Visserligen har Nintendo en hel massa mer eller mindre barnsliga spel, men det är väl inget fel på att spela såna fast man är 20+? ;)
PS3:
-PSOne och PS2 har många bra spel, lite mer seriösa än de till Nintendon. Så kanske man skulle välja en PS3a istället?
X-box 360:
-Har ingen erfarenhet av X-boxen, så kan inte säja nånting om den..
Slutsats:
-Skulle nog helst köpa en PS3a. Eller en Wii.. Nä en PS3a.. Eller ändå en Wii.. Nä jag vet inte. Jag vet faktist inte. :clown: |
|
|
| dbl |
Jag vill ha Wii bara pga nya Zelda spelet, så får se om jag köper det eller inte.
Ps3 måste jag dock ha pga nya Metal Gear och lär väl även införskaffa God of War 2, men annars vet jag inte riktigt något annat spel som jag är riktigt sugen på.
Något annat jag gillar med Wii är att man ska kunna ladda ner(köpa) gamla nintendo spel till den... Mario Kart64 är ju snuskigt kul så hade ju varit nice att ha igen :D |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by dbl
Ps3 måste jag dock ha pga nya Metal Gear och lär väl även införskaffa God of War 2, men annars vet jag inte riktigt något annat spel som jag är riktigt sugen på. |
God of War 2 ska enbart släppas till PS2 :)
För mig blir det alla 3 förr eller senare, äger 360 just nu och i december blir det Wii. |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by dbl
Jag vill ha Wii bara pga nya Zelda spelet, så får se om jag köper det eller inte. |
och twilight princes släpps ju till gamecube också. ;) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by P4z!
God of War 2 ska enbart släppas till PS2 :)
För mig blir det alla 3 förr eller senare, äger 360 just nu och i december blir det Wii. |
Jaså, men men, har en Ps2 så spelar ingen roll.. måste ändå ha MGS
Vet gate42, men tänker ju inte köpa ett gamecube för att spela det... roligare att köpa ett Wii då, visst kostar det mer, men lär ju ha mer glädje av det eftersom alla andra spel till gamecube är grymt tråkiga :p |
|
|
| fede |
| quote: | Originally posted by dbl
Vet gate42, men tänker ju inte köpa ett gamecube för att spela det... roligare att köpa ett Wii då, visst kostar det mer, men lär ju ha mer glädje av det eftersom alla andra spel till gamecube är grymt tråkiga :p |
klarar inte wii av gamecube spel? |
|
|
|
|