|
Vilket TV-spel väljer du? (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| trancedanne |
| tycker faktiskt det bästa mario spelet är papermario (tror det heter så) till snes (finns även till gamecube), helt galet bra roll spel |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by RebeL9
tyckte alltid att det spelet var lite udda, kanske mest för att det egentligen inte är ett riktigt Super Mariospel utan baserat på Doki Doki Panic. Det riktigta Super Mario 2 är ju det som är med i Super Mario Allstars. Fast det innehöll en del sköna skurkar som den där äggspottande transvestiten och shyguysen. |
Håller med, aldrig gillat SMB2 faktiskt.. Har inte gillat nån av de senare 3D-varianterna heller :(
Det överlägset bästa konsolspelet ever är dock Final Fantasy VII! 
Soundtracket är också det helt gaaaaalet bra.. |
|
|
| Cloudburst |
| quote: | Originally posted by RebeL9
tyckte alltid att det spelet var lite udda, kanske mest för att det egentligen inte är ett riktigt Super Mariospel utan baserat på Doki Doki Panic. Det riktigta Super Mario 2 är ju det som är med i Super Mario Allstars. Fast det innehöll en del sköna skurkar som den där äggspottande transvestiten och shyguysen. |
Jo asså, det är inte "gamla goa Mario", men nog fan spelade man det mycket ändå hos kompisar etc. Jag vet att det är baserat på Doki Doki Panic och jag vet att The lost levels är det riktiga SMB2. ;)
Man tyckte prinsessan var cool för hon kunde sväva....tills man fick veta att Mario skulle kunna flyga i SMB3.
Minen man gjorde vid den upptäckten: :wtf:
Vet du vad Mario heter i efternamn? :D |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by trancedanne
tycker faktiskt det bästa mario spelet är papermario (tror det heter så) till snes (finns även till gamecube), helt galet bra roll spel |
har bara lirat det till gc, men det är überbra.. hoppas att 2an också är nice. |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Cloudburst
Jo asså, det är inte "gamla goa Mario", men nog fan spelade man det mycket ändå hos kompisar etc. Jag vet att det är baserat på Doki Doki Panic och jag vet att The lost levels är det riktiga SMB2. ;)
Man tyckte prinsessan var cool för hon kunde sväva....tills man fick veta att Mario skulle kunna flyga i SMB3.
Minen man gjorde vid den upptäckten: :wtf:
Vet du vad Mario heter i efternamn? :D |
japp han heter Mario i efternamn också. Har för mig att det stod i ett gammalt nummer av Nintendomagasinet. jag har hela källaren full av gamla Nintendomagasinet :D |
|
|
| Cloudburst |
| quote: | Originally posted by RebeL9
japp han heter Mario i efternamn också. Har för mig att det stod i ett gammalt nummer av Nintendomagasinet. jag har hela källaren full av gamla Nintendomagasinet :D |
Japp hehe.
Mario Mario och Luigi Mario. :D |
|
|
| RebeL9 |
| Super Mario Bros 3. blir som en fnittrig unge när jag tänker på första gången jag spelade det 1991. jiiiisses vad man baxnade. en polare hade lyckats få tag på det och jag övertalade honom att låna det till mig. han bara "OK en natt bara!". Jag satt verkligen och spelade hela natten. Fastnade lite på den där jävla ökenbanan med solen som jagade en tills jag förstod hur man skulle göra. Behövdes inte ens en P-vinge för att fixa honom. Jag tror klockan var 6 på morgonen när jag äntligen klarade av spelet. Så nöjd har jag nog sällan varit efter att klarat ett spel :) |
|
|
| jofawe |
jag vet en som kom på andra plats i sverige-mästerskapen i nintendospel 1990
å hon är tjej! |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by jofawe
jag vet en som kom på andra plats i sverige-mästerskapen i nintendospel 1990
å hon är tjej! |
en av de som kom tvåa i nintendomästerskapen nu senast är också tjej. och hennes brorsa kom etta. värsta nintendokids :E |
|
|
| Cloudburst |
Är det nån som vet om man kan skaffa all mario musik som mp3 nånstans? Blev så sjukt sugen på att höra det. :D
som nintendonördar kanske nån förstår min text under namnet också... |
|
|
| hustler |
Till alla nostalgiker:
Super Mario Flash
Inte riktigt samma sak kanske men ändå. |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by Cloudburst
som nintendonördar kanske nån förstår min text under namnet också... |
konami-koden! :eek: |
|
|
|
|