return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 5 
Vilket TV-spel väljer du? (pg. 3)
View this Thread in Original format
P4z!
quote:
Originally posted by fede
klarar inte wii av gamecube spel?


jepp det gör den!
Cloudburst
Hade inte tänkt köpa nått, men OM jag skulle så skulle jag köpa Wii. Dels för att det ser roligast ut och jag diggar idéen med handkontrollen. Spelar hellre spel på datorn annars. Har en kompis som ska köpa Wii så jag får ju chans att pröva på.
mr_fisken
Jag spelar bara ett spel och det är Pro Evolution Soccer så det skulle bli ett xbox eller ps3 men xboxet är ju billigare. Har ändå inte råd att lägga 3500kr så det får bli pes5 till gamla xbox tills vidare :D
CJ InterCity
Vad heter det där gamla Nintendo spelet där man kunde spela Supermario och på slutet av varje bana hoppade han upp i en flaggstång? fetaste spelet någonsin!!! Slår alla Xboxar och Cubasear och jag vet inte vad dom heter... med hästlängder!! :D
Gate 42
quote:
Originally posted by CJ InterCity
Vad heter det där gamla Nintendo spelet där man kunde spela Supermario och på slutet av varje bana hoppade han upp i en flaggstång? fetaste spelet någonsin!!! Slår alla Xboxar och Cubasear och jag vet inte vad dom heter... med hästlängder!! :D


super mario bros? första sidoscrollande plattformsspelet ever.. klassiker, men känns kanske lite muggigt idag..

super mario world till snes däremot, oj oj oj. där snackar vi spel!
n0bben
Med risk för att gå lite offtopic tänkte jag bara passa på att hylla SNES:en, den bästa konsolen genom tiderna i mitt tycke! Speciellt SquareSoft tillverkade helt underbara spel. Lirar fortfarande då och då. Postade mina favoritspel i tv-spelstråden i COR för ett tag sen, och ni slipper inte heller undan..





Nostalgi :)

Skulle jag köpa någon av de här nya konsolerna hade det väl blivit en Nintendo WII, troget fan som man är. Tycker att de bästa spelen kommit till deras konsoler.
St_Andrew
quote:
Originally posted by Gate 42
super mario bros? första sidoscrollande plattformsspelet ever.. klassiker, men känns kanske lite muggigt idag..

super mario world till snes däremot, oj oj oj. där snackar vi spel!


Eh, Super Mario 1 och 3 till NES äger ALLT :D
Cloudburst
quote:
Originally posted by St_Andrew
Eh, Super Mario 1 och 3 till NES äger ALLT :D


Super mario 2 ger mig en drömsk känsla ändå, inte att underskatta!
Gate 42
n0bben: ! secret of mana! total awesome!
måste nog ta och damma av den gamla snes:en och köra ett varv..
RebeL9
quote:
Originally posted by CJ InterCity
Vad heter det där gamla Nintendo spelet där man kunde spela Supermario och på slutet av varje bana hoppade han upp i en flaggstång? fetaste spelet någonsin!!!


LOL! hahaha

RebeL9
apropå rollspel. Blev helt kär i Chrono Cross till Playstation för några år sedan. Brukar spela det än idag. Bara för att njuta av den fantastiska musiken och stämningen. Föööööööööör bra
RebeL9
quote:
Originally posted by Cloudburst
Super mario 2 ger mig en drömsk känsla ändå, inte att underskatta!


tyckte alltid att det spelet var lite udda, kanske mest för att det egentligen inte är ett riktigt Super Mariospel utan baserat på Doki Doki Panic. Det riktigta Super Mario 2 är ju det som är med i Super Mario Allstars. Fast det innehöll en del sköna skurkar som den där äggspottande transvestiten och shyguysen.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 
Privacy Statement