|
Är Du det nya stjärnskottet på klubbscenen?
|
View this Thread in Original format
| Snurrish |
Vill du ta möjligheten att spela live jämsides några av de största namnen inom klubbmusiken och framför en fantastisk publik?
Metro anordnar tillsammans med Dee Jay Promotions sveriges största demotävling för artister, grupper eller producenter inom klubbmusik (genrerna house, trance, elektro, dance, drum n bass etc.)
Vinnaren kommer att få uppträda på den anrika Scandinavian Music Convention tillsammans med några av de största namnen inom den internationella samt svenska klubbscenen. SMC, detta år beläget på Münchenbryggeriet, är Nordens största mötesplats för allt som har med klubbranschen att göra.
Vi söker årets nykomling och har en handplockad jury bestående av några av
Sveriges främsta experter på klubb- och dansmusik. Juryn består av Marcella Mravec (Metro), William Russmark (MTV), Calle Dernulf (SR P3) och Anette de Souza (Dee Jay Promotions. Dessa väljer ut 5 finalbidrag som kommer att publiceras på www.metro.se. Väl där är det sedan upp till allmänheten att rösta på sin favorit.
1:a pris Resa till Stockholm samt Hotell en natt, spela live på Sveriges största fest. Musikprogrammet Logic från Apple
2-5:e pris: iPod nano
Så ta och skicka in ditt bidrag till Metro, Box 450 75 Stockholm, innan den 14 feb för chansen att stå på Münchenbryggeriets scen den 1 mars. Märk kuvertet SMC demo. |
|
|
| Gate 42 |
| är det jag som är dum i huvudet eller står det inte vad man ska skicka? en låt eller en mix? :crazy: |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Gate 42
är det jag som är dum i huvudet eller står det inte vad man ska skicka? en låt eller en mix? :crazy: |
Alltså detta tillhör SMC... därför jag postade en länk till SMC-tråden i min förra post... Adressen står längst ner i första posten.
Trådstartaren borde tagit med denna länken!
http://www.aboutsmc.com/rookie.asp |
|
|
| SMC |
| quote: | Originally posted by Gate 42
är det jag som är dum i huvudet eller står det inte vad man ska skicka? en låt eller en mix? :crazy: |
Du är inte dum i huvudet eller så är vi båda det. :cool: En annan grej jag inte begriper, att uppträda live med sitt bidrag... det måste vara lagom avancerade artister de letar efter. |
|
|
| Vizay |
| skitbra initiativ, det vore ännu bättre om det framgick vad exakt det är man söker ja. Just nu kan man ju lika gärna spela in en joddling på CD och hoppas på det bästa :p |
|
|
| Sinnica Hax |
Förstår inte varför det skulle vara fel att göra denna tråden, annars hade ju t.ex. jag missat info om den här tävlingen.
Bra initiativ men skiter nog i't eftersom det är allmänheten som ska rösta bland de fem finalbidragen, vilket bara resulterar i farming av sina sjuhundratjugo vänner som röstar på sin låt :rolleyes: |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Sinnica Hax
Förstår inte varför det skulle vara fel att göra denna tråden, annars hade ju t.ex. jag missat info om den här tävlingen.
Bra initiativ men skiter nog i't eftersom det är allmänheten som ska rösta bland de fem finalbidragen, vilket bara resulterar i farming av sina sjuhundratjugo vänner som röstar på sin låt :rolleyes: |
Vem har sagt de är fel?
Klart folk kommer säga till sina närmaste att rösta på dem men så är det ju i alla röstningstävlingar...
DJ-mag omröstningen är ju en liknande "tävling" isf. |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Vem har sagt de är fel?
Klart folk kommer säga till sina närmaste att rösta på dem men så är det ju i alla röstningstävlingar...
DJ-mag omröstningen är ju en liknande "tävling" isf. |
Därav kvalitén på DJ-mags lista också :p
Men det blir nog snäppet värre i såna här mindre tävlingar också där antalet röster är mycket färre.. men lycka till ni som skickar in iaf :) |
|
|
| Kaveh |
| quote: | Originally posted by Gate 42
är det jag som är dum i huvudet eller står det inte vad man ska skicka? en låt eller en mix? :crazy: |
Ja, någon som vet? :conf: Antar att det är ett set de vill ha? |
|
|
| SMC |
| quote: | Originally posted by Kaveh
Ja, någon som vet? :conf: Antar att det är ett set de vill ha? |
| quote: | | demotävling för artister, grupper eller producenter |
:conf: |
|
|
| Snowave |
| quote: | Originally posted by SMC
:conf: |
Bra då vet jag hatt jag måste skicka figh against yourself in asap. |
|
|
|
|